Page 244 - KobiEfor_Mart_2010
P. 244

SEKTÖR/BANKACILIK VE F‹NANS



                                                             Türkiye Finans’tan
                  FORT‹S’TEN KOB‹ B‹L‹R
                                                             “Giriflimci Bankac›l›k”
               Fortis Bank Türkiye Perakende Bankac›l›k
                                                               Türkiye Finans, 2009 y›l›nda
             Grubu Baflkan› ve Yönetim Kurulu Üyesi Gökhan
                                                             aktiflerde bir önceki y›la göre
             Mendi, KOB‹’lerin sadece finansal sorunlar›n›
                                                             yüzde 22’lik bir art›fl sa¤layarak
             çözmeyi de¤il, bilgi ve know–how ihtiyaçlar›n›
                                                             8 milyar 700 milyon TL’ye ulafl-
             gidermeyi, günlük yaflamlar›n› kolaylaflt›rmay›
                                                             t›. Fonlarda yüzde 30’luk bir ar-
             hedeflediklerini söyledi.
                                                             t›flla 6 milyar 882 milyon TL’ye
               Sunduklar› çok say›da finansal enstrüman ile
                                                             ulaflan bankan›n özkaynaklar›
             onlar›n anl›k veya uzun vadeli ihtiyaçlar›n›n tü-
                                                             ise bir önceki y›la göre yüzde
             rüne göre en uygun seçene¤i kullanmalar›na im-
                                                             19’luk bir art›flla 1 milyar 194
             kan sa¤lad›klar›n› belirten Mendi, “Örne¤in, KO-
                                                             milyon TL’ye ulaflt›. fiube yat›-
             B‹ Bilir Kredisi’nde flartlar› KOB‹’ler belirleyebili-
                                                             r›mlar›na da devam eden Türki-
             yor; komisyon ve vadelere kendileri karar vere-
                                                             ye Finans, 2008 y›l› sonunda
             biliyorlar. KOB‹’ler tercih ederlerse ek komisyon
                                                             174 olan flube say›s›n› 2009 y›-
             ödeyerek ya da belirleyecekleri bir tutar› bir sü-
                                                             l› sonunda 180’e ç›kartt›.
             reli¤ine vadesiz hesaplar›nda b›rakarak, çok
                                                               Türkiye Finans Genel Müdü-
             avantajl› faiz indirimlerinden de yararlanabili-
                                                             rü Yunus Nacar, 2009 y›l› per-
             yorlar. KOB‹ Bilir Kredisi, ticari nakitin yan› s›ra
                                                             formans›n› flöyle de¤erlendirdi:
             ticari oto, ticari iflyeri ve ticaret odas› kredileri
                                                             “Hedeflerimiz do¤rultusunda gerçekleflen bir y›l ol-
             için de kullan›labiliyor” dedi. Mendi, KOB‹’ler
                                                             du. Bu do¤rultuda müflteri say›lar› ve karl›l›kta da
             için gelifltirdikleri ürün ve hizmetlerin yan› s›ra
                                                             hedefleri yakalad›¤›m›z bir y›l› geride b›rakt›k. Kat›-
             düzenledikleri kampanyalar ve üye olduklar› çe-
                                                             l›m Bankac›l›¤› sektörünün her geçen gün büyüme-
             flitli meslek kurulufllar› ile yapt›klar› anlaflmala-
                                                             si nedeniyle her y›l müflteri say›lar›nda art›fl yafl›yo-
             r›n, KOB‹’lere yönelik uzun vadeli stratejilerinin
                                                             ruz. Kriz döneminde risk yönetimimizi tekrar göz-
             önemli bir parças›n› oluflturdu¤unu dile getirdi.
                                                             den geçirme f›rsat› bulduk. Bu alanda yapt›¤›m›z
               2009 y›l›nda küresel krizin tüm zorluklar›na
                                                             yeniliklerle art›k çok daha kuvvetli bir risk analiz
             ra¤men hem müflteri say›s›nda hem de bilanço-
                                                             sistemimiz oldu¤unu söyleyebilirim.  Kat›l›m Banka-
             lar›nda büyüme sa¤lad›klar›n› anlatan Mendi,
                                                             lar› faizsiz bankac›l›k ilkeleri çerçevesinde faaliyet
             flunlar› aç›klad›: “KOBi kredilerimiz yüzde 11 ora-
                                                             gösterdi¤i ve bu sebeple kaynaklar›n› tahvil, bono
             n›nda artt›. KOB‹ müflterilerimize kulland›rd›¤›-
                                                             gibi sabit getiri sa¤layan enstrümanlarda de¤il de
             m›z kredilerin toplam kredilerimiz içerisindeki
                                                             reel sektörü fonlamakta kulland›¤› için piyasay› çok
             pay› 2009 y›l› sonunda yüzde 24 olarak gerçek-
                                                             iyi tan›yorlar. Reel sektöre fon kulland›r›m›nda tec-
             leflti. 2010 y›l›nda KOB‹ kredilerinde mevcut pa-
                                                             rübeli olan kat›l›m bankalar›, kredi geri dönüfllerin-
             zar pay›m›z› art›rmak istiyoruz. Özellikle hizmet
                                                             de çok ciddi s›k›nt›lar yaflamad›lar.”
             kalitesi ve h›z›n› önplana ç›karan teknolojik ya-
                                                               Krizde, Türkiye Finans olarak KOB‹’lerin yan›nda
             t›r›mlar yapmaya odaklanaca¤›z. Belli bir tutara
                                                             olduklar›n› belirten Nacar, “Daha önce Kurumsal Pa-
             kadar olan KOB‹ kredi taleplerinin flubede h›zl›
                                                             zarlama Müdürlü¤ü ad› alt›nda yürüttü¤ümüz çal›fl-
             bir süreçten geçmesi için yeni bir sistem olufltur-
                                                             malar› Ticari Bankac›l›k ve Giriflimci Bankac›l›k Mü-
                               duk. KOB‹ kredilerinde KO-
                                                             dürlükleri olarak ikiye ay›rd›k. KOB‹’lerimize “Giri-
                               B‹’lerin ihtiyaçlar›n› bir an
                                                             flimci Bankac›l›k” ekiplerimizle hizmet veriyoruz. fiu-
                               önce karfl›layabilmek için
                                                             belerimizde yaln›zca KOB‹ müflterilerine hizmet ve-
                               bölgesel ve yerel yöneticile-
                                                             ren uzman say›m›z 2010 y›l› içinde 215’den 250’ye
                               rimizin yetkilerini genifl tu-
                                                             ulaflacak. KOSGEB, Kredi Garanti Fonu gibi kurum-
                               tuyoruz. Her flubemizin bel-
                                                             larla anlaflmalar yaparak müflterilerimize daha fazla
                               li bir limite kadar kredi tah-
                                                             destek sa¤lamay› planl›yoruz. Büyüme stratejileri-
                               sis etme yetkisi bulunuyor.
                                                             mizde önemle üzerinde durulan; pazarda daha reka-
                               fiubenin limitini aflan kredi
                                                             betçi konuma gelmek amac›yla müflteri odakl› yeni
                               taleplerinde ise bölgeleri-
                                                             sat›fl ve servis modelimizi hayata geçirmektir. Buna
                               miz yetkili oluyor. Kredi ifl-
                                                             göre, müflteri memnuniyetine ve müflteri isteklerine
                               lemlerinin yüzde 90’› bafl-
                                                             dayal› pazarlama politikalar› gelifltiriyoruz” diye ko-
                               vurunun yap›ld›¤› bölgede
                                                             nufltu. Nacar, 2010 y›l›nda pazar paylar›n› daha ar-
                               sonuçland›r›l›yor.”
                                                             t›rmay› hedeflediklerini de sözlerine ekledi.
           244 KobiEfor Mart 2009
   239   240   241   242   243   244   245   246   247   248   249