Page 148 - KobiEfor_Mart_2010
P. 148
DOSYA/LOJ‹ST‹K
OMSAN LOJ‹ST‹K, L‹DERL‹⁄‹N‹
KORUMAYI HEDEFL‹YOR
1978 y›l›nda OYAK’›n ifltiraki olarak kurulan,
ulusal ve uluslararas› ölçekte çeflitli sektörlere
kap›dan kap›ya entegre lojistik hizmetler sunan
OMSAN Lojistik, uluslararas› platformda bin 250
personeli ile kara, hava, deniz, demiryolu, inter-
modal, milk run tafl›mac›l›¤›, depo ve antrepo yö- Çocuk dünyas›n› Fillo tafl›yor
netimi, bitmifl araç lojisti¤i, tehlikeli madde, en-
düstriyel madde, dökme yük tafl›mac›l›¤›, ev ve Emzikten biberona, giysiden ayakkab›ya, oyun-
ofis lojisti¤i, gümrükleme, sigortalama ve lojistik caktan aksesuara, bebek arabas›ndan oto güvenlik
dan›flmanl›k gibi birbirinden farkl› alanlarda en- koltu¤una kadar 0-12 yafl aras›ndaki çocuklar›n ne-
tegre lojistik hizmetler sunuyor. redeyse tüm ihtiyaçlar›n› tafl›yan Fillo, aralar›nda
32 y›ldan bu yana lojistik sektöründe hizmet Chicco, Pierre Cardin, Kraft, Bambino, Bebedor, We-
sa¤layan OMSAN’›n Türkiye çap›nda; ‹stanbul’da e gibi markalar›n›n bulundu¤u 100 çocuk firmas›na
Genel Müdürlü¤ü, ‹zmir ve Ankara’da Bölge Mü- depo ç›k›fl hizmeti, ma¤azalar aras› sevk hizmeti ve
dürlükleri, dünya çap›nda; Fransa, Bulgaristan, iade lojistik hizmeti sunuyor.
Rusya Federasyonu, Romanya ve Azerbaycan’da Tek adresten bütüncül hizmet sunarak grupaj
flirketleri, ‹talya’n›n Trieste Liman›’nda ve Alman- hizmet yaklafl›m›yla tafl›ma maliyetlerini azaltan ve
ya’n›n Köln flehrinde irtibat bürolar› ve OMFESA zincir ma¤aza da¤›t›mlar›nda farkl› bir yol izleyerek,
ad›yla ‹spanya’da bir ortakl›¤› bulunuyor. teslimata özel araç ve personel istihdam›yla h›zl› ve
OMSAN Genel Müdürü Osman Küçükertan, ya- kaliteli hizmet gerçeklefltiren Fillo, çocuk markalar›-
flanan tüm olumsuzluklara ra¤men OMSAN için n›n lojistikteki en büyük tercihi haline geldi.
2009 y›l›n›n birçok baflar›ya imza at›lan bir y›l Fillo Genel Müdürü Serkan Akbudak, “Çocuk
olarak geride kald›¤›n› söylüyor. ürünlerinin tafl›nmas› hem çok büyük özen, hem de
Küçükertan, flu bilgileri aktar›yor: “OMSAN, h›zl› teslimat gerektiriyor. Özellikle AVM’lerde yaka-
2008 y›l›nda kurmufl oldu¤u havac›l›k flirketi kap- lad›¤›m›z baflar› sayesinde çocuk markalar›n›n gü-
sam›nda sahip oldu¤u helikopter say›s›n› art›ra- vendi¤i firmay›z. Fillo olarak sundu¤umuz grupaj,
rak VIP havayolu tafl›mac›l›¤›nda verdi¤i hizmet teslimatta özel araç ve personel modeli avantajlar-
kapasitesini gelifltirmifltir. Bunun d›fl›nda OM- la örtüflünce bir de müflteriyle iletiflimimizde üst
SAN, kurmufl oldu¤u Denizcilik flirketi ile kabotaj düzey ilgi ile birleflince sektör için tercih edilen fir-
kapsam›ndaki tafl›malar›na ek olarak rulo sac, çi- ma olduk” diyor.
mento ve çok say›da uluslararas› proje tafl›mas›- Krizin özellikle oyuncak sektörüne a¤›r darbe in-
n› gerçeklefltirmifltir. Otomobil ve akaryak›t tafl›- dirdi¤ine de¤inen Akbudak, ailelerin oyuncak yeri-
mac›l›¤›nda ise yap›lan tafl›malar ve yat›r›mlar yo- ne tekstil ürünlerine yöneldi¤ini, oyuncak sevkiyat-
lu ile OMSAN, müflterilerinin yarat›c› çözüm orta- lar›nda bu nedenle geçen y›la göre yar› yar›ya bir
¤› olma amac›yla ç›kt›¤› yoldaki baflar›lar›n› her azalma görüldü¤üne dikkat çekiyor. Çocuk dünyas›-
zaman oldu¤u gibi 2009 y›l›nda da sürdürmüfl- na yönelik ürünlerin sevkiyatlar›ndaki yüzde 20
tür. Bu y›l al›nan ISO 10002 Müflteri Memnuniye- oran›ndaki azalma sonucu firmalar›n grupaj hizme-
ti ve fiikâyet Yönetimi ti tercih ettiklerini hat›rlatan Akbudak flunlar› söylü-
sertifikas› ise OMSAN’›n yor: “Sevkiyatlar›n hacmi düflünce farkl› müflteri
hizmet kalitesinin sevi- ürünlerini birlefltirerek kamyon dolulu¤unu yakala-
yesini ve müflterilerine d›¤›m›z Grupaj hizmetini müflterilerimize sunduk.
verdi¤i önemin tescili Türkiye genelinde oluflturdu¤umuz 16 Cross Dock
bak›m›ndan önemli bir merkezimize ait 15 bin metrekarelik alan ile kargo-
geliflme olmufltur. OM- lar› konsolide edip sevk etti¤imiz bu flekil tafl›ma
SAN, lojistik sektörün- modelinin en büyük avantaj› fiyat ve hizmette
deki liderlik konumunu memnuniyeti sa¤layan bir iflleyifl olufltu. Grupaj hiz-
her zaman oldu¤u gibi metimizde gerek oluflturdu¤umuz 20’ye yak›n hat
2010 y›l›nda da koruma- örgütü gerekse teslimatlarda sa¤lanan h›z ve kali-
y› hedeflemektedir.” te, çocuk markalar›n›n bizi tercih etmeleri için
önemli bir gerekçe oldu.”
148 KobiEfor Mart 2009