Page 73 - KobiEfor_Subat_2010
P. 73

kat çeken Yar, flu de¤erlendirmeyi yap›yor: “Bütün  operasyonunun tüm bacaklar›yla medya, reklam
           k›r›l›mlara, ekonomik inkübütörlere bakarsan›z, sek-  ajanslar›, event pazarlamas› ve halkla iliflkiler flirke-
           törün büyümesiyle bunu ba¤daflt›rmaya ve bir so-  ti gerekli bütün noktalarda ayn› anda bu briefi al›p
           nuç ç›karmaya çal›fl›rsan›z, ekonomik gidiflattaki  ortak bir flekilde kampanyay› planlamak süreci var.
           olumlu geliflmeler, reklam endüstrisinin büyümesini  Bu ön süreç sonras›nda bize düflen k›s›m müflterile-
           ya da küçülmesini son derece ilgilendiriyor. 2009’da  rimizin bize emanet etti¤i bu bütçeleri bu hedeflere
           ortaya ç›kan sonuç, kayna¤› global olan krize asl›n-  götürebilmek için en etkin sat›n almay› müflterileri-
           da Türkiye’nin en fazla reaksiyon veren ülke oldu¤u  miz ad›na yap›yoruz.”
           sonucunu ortaya ç›kard›. fiu an 2010’la ilgili umutlu  ‹yi bir sat›nalman›n ucuz bir sat›nalma veya ihti-
           ifadeler görüyoruz, pazar›n büyümesi, pazara yeni  yaçtan fazlas›n› sat›n alarak maliyeti düflürmek ol-
           oyuncular›n kat›lmas›yla ilgili. Krizin 2009’da yarat-  mad›¤›n› vurgulayan Yar, “‹htiyaç duydu¤umuz rek-
           t›¤› ac›lar, küçülmeler, tekrar 2008 kriz öncesi döne-  lam envanterini, do¤ru zamanda, do¤ru yerde, do¤-
           me bizi 2010’da getirmeyecek. 2008’e yak›n ama   ru flekilde kullan›ld›¤›na emin oldu¤unuz ve bu kul-
           daha küçük bir pazar görece¤iz diye düflünüyorum.  lan›m›n da maliyetler cinsinden rasyonel oldu¤una
           Pazar yüzde 10-15 gibi bir büyüme gerçeklefltirecek-  inand›¤›n›z noktaya getirmektir. Toplamda iyi bir sa-
           tir.”                                            t›nalma içinde yaratabilmek için de planlad›¤›n›z
                                                            fleylerin do¤ru uyguland›¤›na emin olman›z ve bun-
              Medya planlama                                lar› çok s›k› kontrol alt›nda tutman›z gerekiyor. Öde-
              Medya planlama iflinin reklamverenin ve marka-  nen her kurufl karfl›l›¤›n› bulmufl mu diye manüple
           n›n pazarlama amac›yla bafllad›¤›n› aktaran Yar,  edilen, raporlarla kontrol edilen bir sistemle çal›fl›-
           flunlar› dile getiriyor: “Pazarlama amaçlar›n› do¤ru  yoruz. ‹flin brief alma sürecinden mecralara medya-
           uygulayabilecek medya çözümleri sunmak zorunda-  ya ödenecek faturalar›n ödenme aflamas›na kadar
           y›z. Kime ulaflmak istiyoruz, hedefimiz ne, ne kadar  geçen uzunca ve çok dinamik bir süreç. Burada bir
           süre sonunda nas›l bir ifl hedefi sonuçlar› bekliyoruz  sürü sat›n alma stratejileri ve taktikleri gelifltirmeniz
           gibi kapsaml› bir briefing sürecinden sonra iletiflim  gerekiyor” diye konufluyor.

                        BÜLENT YAR HAKKINDA;

                Aral›k 2009 itibariyle MediaCom Türkiye’nin CEO’su olarak atan-
              d›. Yar, yeni göreviyle GroupM’in  dolay›s›yla Mindshare, MediaCom,
              Mediaedge ve MAXUS’un Türkiye ofislerinin de yöneticili¤ini üstlen-
              di.  Reklam sektörüne 1994 y›l›nda Cenajans Grey’de ilk ad›m›n› atan
              Yar, ajans›n uluslararas› medya ve halkla iliflkiler bölümünde, ard›n-       Bülent Yar, flirketin
                                                                                               mottosunun
              dan pazar araflt›rmalar› bölümünde, sonras›nda ise medya planlama            “People First, Beter
              ve sat›nalma bölümlerinde çal›fl›r.                                         Results” yani “önce
                1995 y›l›n›n Kas›m ay›nda Türkiye’nin ilk medya sat›nalma ajans-             insan, daha iyi
              lar›ndan biri olan MediaCom, Cenajans Grey’den koparak kurulur. O                  sonuçlar”
              oluflumun departmanlaflmaktan medya ajans›na geçiflin ilk mihenk              oldu¤unu belirtiyor.
              tafllar›ndan biri oldu¤unu belirten Yar, “Sonunda da di¤er ajanslar-
              da kendi yap›lar›ndan medyay› ç›kart›p kendi medya planlama ve sa-
              t›nalma ajanslar›n› kurmaya bafllad›lar. Dolay›s›yla pazarda MediaCom’un böyle öncü bir durumu vard›r”
              diyor.  2008 y›l›n›n fiubat ay›na kadar MediaCom’un çeflitli kademelerinde birçok uluslararas› ve ulusal
              müflteriye servis veren Yar, ajansta 10 y›l› aflk›n süre Procter&Gamble’›n grup direktörlü¤ünü yönetir.
              Bunlar›n yan›s›ra ajans›n di¤er iflleri, koçluk, yurtd›fl› iliflkileri gibi birçok noktada çal›flan Yar, 2008 y›l›n-
              dan sonra GroupM’de ticaretten sorumlu yönetici olarak atan›r ve 2009 y›l›n›n Aral›k ay›nda Media-
              Com’dan gelen teklif üzerine MediaCom Türkiye’nin CEO’su olur. Yar kendi deyimiyle “köklerine döner.”


                                                                                       fiubat 2010 KobiEfor 73
   68   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78