Page 72 - KobiEfor_Subat_2010
P. 72
AJANS
MediaCom Türkiye
CEO’su Bülent Yar,
ajans›n 2010’da
agresifleflerek,
pazar›n
büyümesinin
üstünde büyüyerek
yoluna devam
edece¤ini
kaydediyor.
MediaCom, yeni müflterilerle 2010’da;
AGRES‹F BÜYÜYECEK
l Söylefli: Deniz YANIKTAfi l
M edya planlama ve sat›nalma alan›nda Tür- organizasyonunu yeniden organize edece¤im. Çok
Yar, flunlar› aktar›yor: “‹nsan kayna¤› ve flirketin
kiye’nin ilk ajanslar›ndan biri olan ve bir-
daha agresif, d›fla dönük bir MediaCom görecek pa-
çok ulusal ve uluslararas› markaya hizmet
veren MediaCom Türkiye ofisi, faaliyetleri-
döndürmekle ilgili ciddi bir network deste¤i talebi-
ne 1995 y›l›ndan bu yana MediaCom networkünün zar. Yurtd›fl› know-how avantaj›m›z› da lehimize
h›zl› ve büyüyen bir parças› olarak devam ediyor. miz olacak ve buna da cevap bulaca¤›m›z› düflünü-
90 ülkede 110 ofisiyle hizmet veren network, ay- yorum 2010’da pazardaki büyümenin de çok üstün-
n› zamanda WPP organizasyonunun bünyesinde yer de bir büyüme gösterece¤imizi ve yeni müflteri ka-
al›yor. Dünyan›n en büyük stratejik medya planlama zan›mlar› olaca¤›n› düflünüyoruz.”
ve sat›nalma flirketlerinden biri olan MediaCom, 13 Türkiye’nin ba¤l› bulundu¤u EMEA Bölgesi’nde
milyar dolar›n üzerindeki küresel cirosuyla dünyan›n yeni Avrupa diye tabir edilen Rusya, Türkiye, Polon-
en büyük reklamveren firmalar›na medya çözümle- ya gibi ülkelerin oldu¤u asl›nda yeni bir co¤rafyay›
ri sunuyor. tan›mlad›¤›n› anlatan Yar, “Bat› Avrupa art›k doyma
1986’da Avrupa’da kurulan MediaCom, WPP Hol- noktas›nda. Potansiyel nerede diye bakt›klar›nda
ding bünyesindeki flirketler aras›nda yer al›yor. Dün- yeni Avrupa denilen noktaya bak›l›yor. Dolay›s›yla
yadaki her 3 reklamdan birini temsil eden WPP Hol- ba¤l› bulundu¤umuz bölgede önem s›ras› aç›s›ndan
ding’in iletiflim alan›nda hizmet veren flirketlerinin bak›ld›¤›nda biz en önemli 3 pazardan biriyiz, di¤er-
yönetimi için kurulan dünyan›n en büyük tam hiz- leri Rusya ve Polonya” diyor.
met medya yat›r›m yönetimi operasyonlar›ndan olan
GroupM bünyesinde ise Mindshare, Mediaedge:cia, 2010’dan umutlu
MediaCom ve MAXUS yer al›yor. Bülent Yar, MediaCom’un, Vodafone, Proc-
Mediacom Türkiye CEO’su Bülent Yar, Media- ter&Gamble, Akbank ve Avivasa, Aksigorta, Ake-
Com’un WPP’nin çok önemli ajanslar›ndan biri oldu- meklilik gibi tüm finansal markalar›, Do¤ufl Otomo-
¤unu vurguluyor. MediaCom networkünün önemli tiv ve tüm markalar›, Shell, THY, A¤ao¤lu, Marschall
aflamalar kaydetti¤ini ve bunun Türkiye’ye yans›ma- gibi ulusal ve uluslararas› 100’ün üzerinde markaya
lar› olaca¤›n› beklediklerini belirten Yar, 2010 hedef- hizmet verdi¤ini aktar›yor.
lerinin en üstüne ellerindeki önemli know-howu Tür- Medya sektörünün makro ekonomik iliflkilerden
kiye’ye penetre edilmesini koydu¤unu aç›kl›yor. son derece çabuk etkilenen bir pazar oldu¤una dik-
72 KobiEfor fiubat 2010