Page 67 - KobiEfor_Subat_2010
P. 67

UOLP’de bir çok
                mühendislik
            alan›n›n yan› s›ra
                 Küresel ve                                    ULUSLARARASI ORTAK L‹SANS
                Uluslararas›
            ‹liflkiler, ‹flletme,                                 PROGRAMI (UOLP) HAKKINDA
           Ekonomi, ‹ngilizce
          Ö¤retmenli¤i, Halkla                                 Ö¤rencilerin ö¤renimlerine bafllayabilmesi için
             ‹liflkiler, Tektsil                              yeterli düzeyde dil bilmeleri gerekiyor. Yabanc›
               Gelifltirme ve                                 dil bilgisi yetersiz olan ö¤renciler, ilgili Türk üni-
            Pazarlama ve Mo-                                 versitesinin yabanc› dil haz›rl›k okulunda yaban-
             da Tasar›m› gibi
           farkl› alanlarda da                               c› dil koflulunu sa¤lay›ncaya kadar yo¤un dil e¤i-
                 programlar                                  timi al›yor.
                 bulunuyor.                                    Yo¤un dil e¤itimi için azami iki y›l süre verili-
                                                             yor. Azami sürenin sonunda yabanc› dil koflulunu
                                                             sa¤layamayan ö¤renciler, ÖSS puan›na ve tercihi-
                                                             ne göre ÖSYM taraf›ndan Türkiye’deki Türkçe
                                                             e¤itim yapan yüksekö¤retim programlar›ndan bi-
                                                             rine yerlefltirilmektedirler. UOLP’de okuyan bir
                                        SUNY kapsam›nda
                                        2009 itibariyle      ö¤renci normal dört y›ll›k bir programda okuyan
                                        dünyada yaklafl›k 464  bir ö¤renciden çok daha yo¤un bir e¤itim görü-
                                        bin 981 ö¤renci      yor. Bu programlarda e¤itim dönüflümlü olarak
                                        e¤itim görüyor.      yap›l›yor.
                                                               Ö¤renciler baflar›s›z olduklar› dersleri yaz oku-
                                                             lunda alabiliyor. Genel Akademik baflar›s›zl›kta
                                                             ise yurtiçindeki bir yüksekö¤retim kurumundan
                                                             akademik baflar›s›zl›k nedeniyle ilifli¤i kesilen bir
                                                             kiflinin, ilgili yönetmelik hükümlerine göre yurtd›-
                                                             fl›ndaki yüksekö¤retim kurumundan da ilifli¤i ke-
           fiu anda kitap ve özel giderler hariç SUNY kampüs-
           lerinin New York Eyaleti d›fl›ndan gelen ö¤renciler-  siliyor. Fakat ayn› yönetmelik
           den talep etti¤i ö¤renim ücreti 12 bin 870 dolar. Bal-  hükümlerine göre yurtd›fl›nda
           kaya, program ile uygun koflullarda ABD’de e¤itim  bir yüksekö¤retim kurumunda
           al›nd›¤›na dikkat çekerek flu bilgileri veriyor: “Ö¤ren-  ö¤renim görürken akademik
           ciler ve aileleri 4 y›ll›k yurtd›fl› maaliyeti yerine iki  baflar›s›zl›k nedeniyle bu ku-
           y›ll›k maaliyet ödemektedirler. Ayr›ca birçok progra-  rumdan ilifli¤i kesilen ö¤renci,
           m›m›zda e¤itim ücretinin yüzde 50’sini karfl›layan,  yurtiçinde gördü¤ü yüksekö¤-
           s›n›rl› say›da da olsa, burs kontenjanlar›m›z bulun-  renimdeki baflar› notu esas al›-
           maktad›r. SUNY kampüslerinin ö¤renim ücretleri,   narak Türkiye’de baflka bir
           Amerika’daki di¤er özel ve devlet üniversiteleri ile  yüksekö¤retim kurumundaki efl
           karfl›laflt›r›ld›¤›nda oldukça düflük miktarlarda oldu-  de¤er bir programa yatay geçifl
           ¤u her y›l yap›lan araflt›rmalarla kan›tlanmaktad›r.”   yapabiliyor.
              Ö¤renciler fark yaratacak
              Sistemin Türkiye’de önemli bir aflama kaydetti¤i-
           ni aktaran Balkaya, ‹lk kurulduklar›ndan bu yana
           programlar›m›zda okuyan ö¤renci say›s›n›n yan› s›ra
           programlar›n say›s›n›n da art›¤›n› aç›kl›yor. Yeni
           programlar oluflturmak için gelen talepleri de¤erlen-
           dirdiklerini dile getiren Balkaya, “Ö¤rencilerin ve
           Türkiye’deki üniversitelerin programlara göstermifl
           olduklar› talep, programlar›m›z›n Türkiye’deki kabul
           görünürlü¤ünün kan›t›d›r” diyor.
              Mezunlar›n ifl bulma konusunda da de¤inen Bal-
           kaya flu ifadeleri kullan›yor: “Mezunlar›m›z›n büyük
           bir ço¤unlu¤u ‹ngilizce’ye olan hakimiyetleri dolay›-  neksel e¤itim programlar›ndan mezun olan ö¤renci-
           s›yla e¤itimleri esnas›nda staj yapma imkan› bul-  lerle karfl›laflt›rd›¤›m›zda ön plana ç›kmaktad›rlar.
           mufllard›r. Ayr›ca mezun olduklar›nda bir k›sm› Ame-  Dolay›s›yla flirketlerin insan kaynaklar› bölümleri ifl
           rika’da bir y›l çal›flma hakk›n› kullanarak tecrübe  baflvurular›n› de¤erlendirirken UOLP mezunlar›n›n
           edinmifltir. Bu programlardan mezun olan ö¤renciler  yukar›da bahsetti¤im avantajlar›n› göz önünde bu-
           de¤iflik kültürlere kolayca uyum sa¤lamalar›, farkl›  lundururlarsa flirketlerinin bünyelerine çok daha
           zamanlarda farkl› flehirlerde okuyarak de¤iflime aç›k  farkl› ve avantajl› vas›flarla mezun olmufl kiflileri ka-
           bir yap›ya ve güçlü bir dile sahip olmalar› ile gele-  tabileceklerdir.”
                                                                                       fiubat  2010 KobiEfor 67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72