Page 99 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 99
‹vme Marketing
Group Ajans Baflkan›
Süleyman Satal,
Türkiye’de KOB‹’lerin
pazarlama iletiflimini
bir yat›r›m olarak
görüp buna önem
vermeleri gerekti¤ini
söylüyor.
fazla mecra var. Reklam sadece televizyon demek
de¤il, her keseye uygun etkili sonuç al›nabilecek BOL ÖDÜLLÜ
reklam kampanyalar› yapmak hedef kitleye ekono- AJANS
mik ve etkili mecralarla duyurmak mümkün.”
‹vme Marketing Group ödülle-
Reklam›n baflkentlerinden rinden baz›lar› flöyle:
biri de ‹stanbul l DP‹D 2009 Do¤rudan Pazar-
Pazarlama iletifliminin merkezinin ‹stanbul oldu- lama ‹letiflimcileri Derne¤i Et-
¤unu vurgulayan Satal, reklam sektöründe dünya ça- kinlik Pazarlamas› Özel Projeler
p›ndaki merkezlerden birinin de ‹stanbul oldu¤unu (‹vmedirect) 1. Özel Ödülü,
dile getiriyor: “Reklamc›l›kta ‹stanbul, Londra, l Promosyonel Pazarlama Tek
Frankfurt, NewYork, Barselona baflkenttir.” Bu ne- Mecral› veya Yerel Promosyon
denle Satal, markalaflmay› hedefleyen KOB‹’lere ‹s- Kampanyas› (‹vmedirect) 2.
tanbul’da bir reklam ajans› bulmalar›n› öneriyor. KO- Ödülü,
B‹’lerin reklama bir bütçe ay›rmalar› gerekti¤inin al- l Reklamc›lar Derne¤i 10. Kris-
t›n› çizen Satal, marka de¤erini düflünerek hareket tal Elma 1997-1998 Türkiye
etmelerini istiyor. Satal, “Marka, kiflinin bilinçalt›nda Reklam Ödülleri Yar›flmas› Kris-
bir yan›n› tatmin eden olgu. Oysa patronlar üretim tal Elma Bas›n Dal›nda 1.’lik
odakl›. Türkiye’de göz ard› edilen markan›n de¤eri- Ödülü.
dir” diyor.
Pazarlama iletiflimi vizyonu olan her türlü marka renlere çal›flt›klar› pazarlama iletiflimi ajans›yla uzun
veya ürüne hizmet vermeye haz›r olduklar›n› kayde- soluklu çal›flmalar›n› da öneriyor.
den Satal, iyi bir pazarlama iletiflimi çal›flmas›n›n Yabanc› reklam ajanslar›yla iflbirli¤i de yapt›klar›-
medya plan› ve sat›n almayla tamamlanmas› gerek- n› aktaran Satal, Türkiye pazar›na girmek isteyen fir-
ti¤ini vurguluyor: “Asl›nda pazarlama iletiflimi ajans- malara da hizmet verdiklerini ifade ediyor. Satal’a
lar› olarak bizler, doktora benziyoruz. Örne¤in firma- göre televizyon mecras› Türkiye’de yükseliflini sür-
n›n da¤›t›m kanal› iyi ifllemiyorsa bunu da planl›yo- dürüyor. Sinema, internet, cep telefonuyla ilgili ileti-
ruz, ‹vmedirect bunu yap›yor.” flim kanallar› ve aç›khava da yükselen mecralar ara-
s›nda.
“Reklam satm›yorsa palavrad›r”
“Reklam›n baflar›s› sat›flt›r, satm›yorsa palavrad›r. Yabanc› ortakl›k kuracak
Kötü reklam satt›rmayand›r, reklam›n iyisi kötüsü ‹vme Marketing Group, önümüzdeki y›l yüzde 70
vard›r. Reklam sürekli satt›rmal›d›r, sürekli satt›rd›¤›- büyümeyi hedefliyor. Türkiye’deki ilk 40 reklam
n›z takdirde reklam kampanyan›z baflar›l›d›r” diyen ajans›n›n aras›nda yer ald›klar›n› belirten Satal, elek-
Satal, “Üstlendi¤imiz markan›n ve ürünün pazarlama tronik medyada reklam mecralar›n› daha alg›lanabi-
etkinlikleri bizim uykumuzu kaç›r›r. Markay› sahip- lir hale getirebilmeyi hedeflediklerini kaydediyor:
lenmek gerekir. Pazarlama iletiflimi sat›fl› çok ilgilen- “Yabanc› bir ortak edinmeyi amaçl›yoruz. Bir Ameri-
dirir. Eme¤e sayg› duyuyoruz, sahip ç›k›yoruz. Sek- kal› ajansla ortakl›k kurmak istiyoruz, çünkü Ameri-
tördeki en fazla müflteri kap›s›n› çalan ajanslardan kal›lar’›n pazarlama iletiflimine bak›fl aç›s› ak›llara
biriyiz. Bir sektörden bir firmayla çal›fl›yoruz, do¤ru- zarar nitelikte, çok ilginç bir bak›fl aç›lar› ve vizyon-
su da budur” aç›klamas›n› yap›yor. Satal reklamve- lar› var.”
Kas›m 2010 KobiEfor 99