Page 99 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 99

‹vme Marketing
                                                                                      Group Ajans Baflkan›
                                                                                         Süleyman Satal,
                                                                                      Türkiye’de KOB‹’lerin
                                                                                      pazarlama iletiflimini
                                                                                         bir yat›r›m olarak
                                                                                         görüp buna önem
                                                                                      vermeleri gerekti¤ini
                                                                                              söylüyor.



















           fazla mecra var. Reklam sadece televizyon demek
           de¤il, her keseye uygun etkili sonuç al›nabilecek     BOL ÖDÜLLÜ
           reklam kampanyalar› yapmak hedef kitleye ekono-           AJANS
           mik ve etkili mecralarla duyurmak mümkün.”
                                                             ‹vme Marketing Group ödülle-
              Reklam›n baflkentlerinden                       rinden baz›lar› flöyle:
              biri de ‹stanbul                               l DP‹D 2009 Do¤rudan Pazar-
              Pazarlama iletifliminin merkezinin ‹stanbul oldu-  lama ‹letiflimcileri Derne¤i Et-
           ¤unu vurgulayan Satal, reklam sektöründe dünya ça-  kinlik Pazarlamas› Özel Projeler
           p›ndaki merkezlerden birinin de ‹stanbul oldu¤unu  (‹vmedirect) 1. Özel Ödülü,
           dile getiriyor: “Reklamc›l›kta ‹stanbul, Londra,  l Promosyonel Pazarlama Tek
           Frankfurt, NewYork, Barselona baflkenttir.”  Bu ne-  Mecral› veya Yerel Promosyon
           denle Satal, markalaflmay› hedefleyen KOB‹’lere ‹s-  Kampanyas› (‹vmedirect) 2.
           tanbul’da bir reklam ajans› bulmalar›n› öneriyor. KO-  Ödülü,
           B‹’lerin reklama bir bütçe ay›rmalar› gerekti¤inin al-  l Reklamc›lar Derne¤i 10. Kris-
           t›n› çizen Satal, marka de¤erini düflünerek hareket  tal Elma  1997-1998 Türkiye
           etmelerini istiyor. Satal, “Marka, kiflinin bilinçalt›nda  Reklam Ödülleri Yar›flmas› Kris-
           bir yan›n› tatmin eden olgu. Oysa patronlar üretim  tal Elma Bas›n Dal›nda 1.’lik
           odakl›. Türkiye’de göz ard› edilen markan›n de¤eri-  Ödülü.
           dir” diyor.
              Pazarlama iletiflimi vizyonu olan her türlü marka  renlere çal›flt›klar› pazarlama iletiflimi ajans›yla uzun
           veya ürüne hizmet vermeye haz›r olduklar›n› kayde-  soluklu çal›flmalar›n› da öneriyor.
           den Satal, iyi bir pazarlama iletiflimi çal›flmas›n›n  Yabanc› reklam ajanslar›yla iflbirli¤i de yapt›klar›-
           medya plan› ve sat›n almayla tamamlanmas› gerek-  n› aktaran Satal, Türkiye pazar›na girmek isteyen fir-
           ti¤ini vurguluyor: “Asl›nda pazarlama iletiflimi ajans-  malara da hizmet verdiklerini ifade ediyor. Satal’a
           lar› olarak bizler, doktora benziyoruz. Örne¤in firma-  göre televizyon mecras› Türkiye’de yükseliflini sür-
           n›n da¤›t›m kanal› iyi ifllemiyorsa bunu da planl›yo-  dürüyor. Sinema, internet, cep telefonuyla ilgili ileti-
           ruz, ‹vmedirect bunu yap›yor.”                   flim kanallar› ve aç›khava da yükselen mecralar ara-
                                                            s›nda.
              “Reklam satm›yorsa palavrad›r”
              “Reklam›n baflar›s› sat›flt›r, satm›yorsa palavrad›r.  Yabanc› ortakl›k kuracak
           Kötü reklam satt›rmayand›r, reklam›n iyisi kötüsü  ‹vme Marketing Group, önümüzdeki y›l yüzde 70
           vard›r. Reklam sürekli satt›rmal›d›r, sürekli satt›rd›¤›-  büyümeyi hedefliyor. Türkiye’deki ilk 40 reklam
           n›z takdirde reklam kampanyan›z baflar›l›d›r” diyen  ajans›n›n aras›nda yer ald›klar›n› belirten Satal, elek-
           Satal, “Üstlendi¤imiz markan›n ve ürünün pazarlama  tronik medyada reklam mecralar›n› daha alg›lanabi-
           etkinlikleri bizim uykumuzu kaç›r›r. Markay› sahip-  lir hale getirebilmeyi hedeflediklerini kaydediyor:
           lenmek gerekir. Pazarlama iletiflimi sat›fl› çok ilgilen-  “Yabanc› bir ortak edinmeyi amaçl›yoruz. Bir Ameri-
           dirir. Eme¤e sayg› duyuyoruz, sahip ç›k›yoruz. Sek-  kal› ajansla ortakl›k kurmak istiyoruz, çünkü Ameri-
           tördeki en fazla müflteri kap›s›n› çalan ajanslardan  kal›lar’›n pazarlama iletiflimine bak›fl aç›s› ak›llara
           biriyiz. Bir sektörden bir firmayla çal›fl›yoruz, do¤ru-  zarar nitelikte, çok ilginç bir bak›fl aç›lar› ve vizyon-
           su da budur” aç›klamas›n› yap›yor. Satal reklamve-  lar› var.”
                                                                                       Kas›m 2010 KobiEfor 99
   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103   104