Page 98 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 98

AJANS



                                 ‹vme Marketing Group’un özgünlü¤ü
             KOB‹’leri “‹vme”lendirmek





                                                               vme Marketing Group, özellikle zincir ma¤azala-
                                                           ‹   du. ‹vme, pazarlama iletifliminde bütünsel bir
                                                               r›n Türkiye’ye ad›m att›¤› y›llarda,  1994’te kurul-
                                                               pazarlama anlay›fl›n›n öneminden yola ç›karak
                                                               ihtiyaca göre çözüm üretir. ‹vmedirect, ‹vmead-
                                                            vertising, ‹vmehealth, ‹vmemedia derken ‹vme Mar-
                                                            keting Group oluflur. Bugüne kadar 400 farkl› mar-
                                                            kan›n 800 civar›nda ürününe hizmet vermifl olan ‹v-
                                                            me, çeflitli firmalar›n pazarlama iletiflim bölümlerin-
                                                            de çal›flan 4 ortak taraf›ndan kurulmufltu, bugün Sü-
                                                            leyman Satal taraf›ndan tek bafl›na yönetiliyor.
                                                              Ekonominin temelinde KOB‹’ler var
                                                              Ekonominin temelinde KOB‹’ler bulundu¤unu söy-
                                                            leyen ‹vme Marketing Group Ajans Baflkan› Süley-
                                                            man Satal, bütün KOB‹’lerin vergi politikalar›ndan
                                                            dolay› yat›r›m yapamad›¤›n› söylüyor. Mali konular-
                                                            da KOB‹’lerin ayr›cal›kl› duruma getirilmesi gerekti¤i-
                                                            ni belirten Satal, “Avrupa KOB‹’lerine gözbebe¤i gi-
                                                            bi bak›yor. Türkiye’deki KOB‹’lerimiz pazarlama ileti-
                                                            flimine çok yabanc›lar. Ço¤unlu¤u üretim odakl›.
                                                            Reklam deyince herkesin akl›na televizyon geliyor
                                                            oysa istenilen bütçeyle çok farkl› mecralarda baflar›-
                                                            l› kampanyalar yap›labilir” diyor.
                                                              KOB‹’ler reklam› yat›r›m
                                                              olarak alg›lamal›
                                                              Satal, KOB‹’lerle görüflmelerine iliflkin gözlemle-
                                                            rinden sözediyor: “Pazarlama iletiflimi vizyonuna sa-
                                                            hip KOB‹ bulmakta çok zorlan›yoruz. KOB‹’lere flunu
                                                            anlat›yoruz, pazarlama yat›r›m› da t›pk› makine yat›-
                                                            r›m›n›n ayn›s›d›r. KOB‹’lerin ikinci s›k›nt› çekti¤i ko-
                                                            nu ise reklam›n finansman› s›k›nt›s›. KOB‹ son tüke-
                                                            ticiye ulaflmakta çok önem tafl›yan da¤›t›m kanal›n›n
                                                            iyi çal›flmamas›ndan da markalaflam›yor. Üretim
                                                            odakl› olma vizyonu sorun oluyor. Ayr›ca 15-20 y›l
                                                            önce yaflad›klar› kötü reklam deneyimleri de sorun.”
                                                            KOB‹’ler için medya planlamas›n›n da önemine de¤i-
                                                            nen Satal, KOB‹’lere flu önerilerde bulunuyor: “KO-
                                                            B‹’lerin paralar› çok de¤erli. Onlar› anlayan bir ajans-
                                                            la çal›flmalar› laz›m. Empati gelifltiren ajansla çal›fl-
                                                            malar› önemli. KOB‹’ler kesinlikle reklam› yat›r›m
                                                            arac› olarak görsünler, k›sa vadeli hedeflerini bir ke-
                                                            nara b›raks›nlar, yapt›klar› çal›flmalarla marka de¤e-
                                                            rinin art›p artmayaca¤›n› araflt›rs›nlar. Da¤›t›m kanal-
                                                            lar› s›k›nt›l›ysa reklam yapmas›nlar, önce bu kanalla-
                                                            r›n› güçlendirsinler. Da¤›t›m kanal›nda s›k›nt› olma-
                                                            yanlar öncelikle yerel mecralar› kullans›nlar. KOB‹’le-
                 KOB‹’leri “ivme”lendiren ‹vme              rin iyi birer hikayeleri var, o markay› yarat›rken bu
               Marketing Group, önümüzdeki y›l              öykülerden yararlan›yoruz, bu insanlar›n markayla
              yüzde 70 büyümeyi ve yabanc› bir              duygusal ba¤ kurmalar›n› sa¤l›yor. Ürünü denetmek,
                                                            tatt›rmak gibi çal›flmalar tüketicinin ürünü sat›n alma
                  ortakl›k kurmay› hedefliyor.              karar›n› etkiler. KOB‹’ler için çok ekonomik olan çok

           98 KobiEfor Kas›m 2010
   93   94   95   96   97   98   99   100   101   102   103