Page 65 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 65
zar araflt›rmalar›na yat›r›m yapar. Çevrenizde siz hiç
pazar araflt›rmas›na, Ar- Ge araflt›rmas›ndan fazla ya- STRATEJ‹K HAMLE
t›r›m yapan flirket gördünüz mü? Göremezsiniz. Çün-
kü flirketlerimiz pazar araflt›rmas›na yat›r›m yapma- Bir sektör analizi flirketlerimize ne kazand›r›r?
n›n önemini henüz tam olarak kavram›fl de¤iller. fiirket yönetimi, içinde bulunduklar› sektör di-
Oysa dünyada ‘pazar araflt›rmas›’ dev bir hizmet namiklerini alg›lar, pazar büyüklü¤ünü ve büyüme
sektörü oldu. h›z›n› say›sal ve somut olarak gözlemleyebildi¤in-
Buna ilave olarak, ‘ürün odakl› flirket’ fiyat› belir- den kurumsal stratejik hedefleri daha rasyonel
lerken üretim sürecini ve maliyetleri esas al›r. ‘Pazar bir flekilde belirleyebilir, ‘Pazar odakl› flirket’ an-
odakl› flirket’ ise fiyat› belirlemeye müflteriye sa¤la- lay›fl›na geçebilir, rakiplerini çok daha iyi tan›mak
d›¤› faydadan bafllar. sureti ile sektörün nabz›n› tutabilecek stratejik
‘Ürün odakl› flirket’in üretim tesisleri öne ç›kar. hamleleri daha kolay yapabilir. Rakamlar olma-
‘Pazar odakl› flirket’lerde ise pazarlama depart- dan, b›rak›n flirketinizin nereye gitti¤ini, nerede
manlar› öne ç›kar. ‘Ürün odakl› flirket’lerde genel oldu¤unuzu bile bilemezsiniz. Rakamlarla ifliniz
müdür-genelde-üretimden gelirken, ‘pazar odakl› tamamen yeni bir anlam kazanacakt›r. Bugünkü
flirket’lerde genel müdür- genelde- pazarlamadan hiper rekabete dayal› global pazarda baflar›l› ola-
gelir. rak hayatta kalman›n vazgeçilmez kural›, say›lar›
Gelecekte flirketlerimizin genel müdürlük pozis- do¤ru yorumlamak sureti ile karar süreçlerine
yonlar› için mücadelenin pazarlama ile bilgi yöneti- yans›tabilmektir.
mi departmanlar› aras›nda geçece¤ini söyleyebilirim.
Pazar ve sektör analizlerine daha çok hangi
flirketlerin ihtiyac› oldu¤unu söyleyebiliriz?
Faaliyet içinde bulundu¤u sektörün büyüklü¤ünü,
büyüme h›z›n›, sektör dinamiklerini, sektörün önem-
li ‘Aktörlerini’ bilmek isteyen bütün flirketlerin sektör
analizine ihtiyac› oldu¤unu söyleyebilirim. Yeni ihra-
cat yapaca¤›n›z bir pazar›n özelliklerini bilmeden o
pazara girmeye çal›flmak karanl›k bir odaya girmek
gibidir. Buna ilave olarak, flirketlerimize yard›mc› ol-
mak üzere rakip analizleri haz›rl›yoruz.
Sektör analizi çal›flmas›nda süreç nas›l iflliyor?
Örne¤in; otomobil yedek parça sektörü için
yap››lacak bir analizin haz›rlanma süresi ve
bütçesi ne olur?
Sektör analizi ihtiyac› olan flirketin bizimle tema-
s› ile süreç bafllar. Yapt›¤›m›z ön çal›flma do¤rultu-
sunda kullan›lmas› gereken kaynaklar›n özelliklerine
ba¤l› olarak tespitini takiben, bir ön çal›flma sonra-
s›nda yap›lan analizlerin hacmine ba¤l› olarak içerik
ve bütçe konusunda kuruma ön raporumuzu suna-
r›z. Proje süresince müflterimizi de sürekli olarak bil-
gilendirir ve beklentilerini eksiksiz karfl›layacak sek-
tör/ pazar analizi çal›flmam›z› kendilerine teslim ede- lirim. Yapt›¤›m›z bütün sektör analizlerini bu süreler
riz. Talep edilmesi halinde, elde etti¤imiz detayl› ve- içinde tamamlad›k. Bu analizlerin haz›rl›k sürecinde
rilerin sonuçlar›n› stratejik kararlar perspektifinden detayl› bir araflt›rma yap›yoruz. Bu kapsamda dün-
de¤erlendirilmesi aflamas›nda da destek vermekte- yadaki büyük pazar araflt›rma flirketlerinin bilgi ban-
yiz. kalar›n› gözden geçiriyor ve ihtiyaç duyulan sektörel
Sektör analizinin içerik detaylar›n› özellikle bu raporlar› özelliklerine ba¤l› olarak sat›n al›yoruz. Sa-
analize ihtiyaç duyan flirketin tepe yöneticileri ile t›n ald›¤›m›z raporlar›n fiyatlar›na ve sektör analizi-
birlikte haz›rl›yoruz. ‹çinde bulunulan veya iç pazar nin büyüklü¤üne ba¤l› olarak analizin bütçesi ortaya
ile ilgili yap›lacak bir sektör analizinin içeri¤i ile ye- ç›kmaktad›r.
ni girilecek bir pazar veya yeni yat›r›m yap›lacak bir
sektör için yap›lacak analizin içerikleri çok farkl› ola- Pazar veya sektör analizine ihtiyac› olan
c
cakt›r. Bu nedenle, bir sektör analizinin haz›rlanma flirketlerimiz ne yapmal›lar?
süresi için bir süre vermenin çok kolay olmad›¤›n› www.paradigmam.com sitemizden veya 0-533-
söylemekle beraber, tipik bir analizin 3 haftadan da- 5483436 nolu telefonumuzdan bize ulafls›nlar, ken-
ha k›sa ve iki aydan fazla sürmeyece¤ini söyleyebi- dilerine gerekli yönlendirmeler hemen yap›lacakt›r.
Kas›m 2010 KobiEfor 65