Page 65 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 65

zar araflt›rmalar›na yat›r›m yapar. Çevrenizde siz hiç
           pazar araflt›rmas›na, Ar- Ge araflt›rmas›ndan fazla ya-      STRATEJ‹K HAMLE
           t›r›m yapan flirket gördünüz mü? Göremezsiniz. Çün-
           kü flirketlerimiz pazar araflt›rmas›na yat›r›m yapma-  Bir sektör analizi flirketlerimize ne kazand›r›r?
           n›n önemini henüz tam olarak kavram›fl  de¤iller.    fiirket yönetimi, içinde bulunduklar›  sektör di-
           Oysa dünyada ‘pazar araflt›rmas›’ dev bir hizmet   namiklerini alg›lar, pazar büyüklü¤ünü ve büyüme
           sektörü oldu.                                     h›z›n› say›sal ve somut olarak gözlemleyebildi¤in-
             Buna ilave olarak, ‘ürün odakl› flirket’ fiyat› belir-  den kurumsal  stratejik hedefleri  daha rasyonel
           lerken üretim sürecini ve maliyetleri esas al›r. ‘Pazar  bir flekilde belirleyebilir, ‘Pazar odakl› flirket’ an-
           odakl› flirket’ ise fiyat› belirlemeye müflteriye sa¤la-  lay›fl›na geçebilir, rakiplerini çok daha iyi tan›mak
           d›¤› faydadan bafllar.                             sureti ile sektörün nabz›n› tutabilecek stratejik
             ‘Ürün odakl› flirket’in üretim tesisleri öne ç›kar.  hamleleri daha kolay yapabilir. Rakamlar olma-
           ‘Pazar odakl› flirket’lerde ise pazarlama depart-  dan, b›rak›n flirketinizin nereye gitti¤ini, nerede
           manlar› öne ç›kar. ‘Ürün odakl› flirket’lerde genel  oldu¤unuzu bile bilemezsiniz. Rakamlarla ifliniz
           müdür-genelde-üretimden gelirken, ‘pazar odakl›   tamamen yeni bir anlam kazanacakt›r. Bugünkü
           flirket’lerde genel müdür- genelde- pazarlamadan   hiper rekabete dayal› global pazarda baflar›l› ola-
           gelir.                                            rak hayatta kalman›n vazgeçilmez kural›, say›lar›
             Gelecekte flirketlerimizin genel müdürlük pozis-  do¤ru yorumlamak sureti ile karar süreçlerine
           yonlar› için mücadelenin pazarlama ile bilgi yöneti-  yans›tabilmektir.
           mi departmanlar› aras›nda geçece¤ini söyleyebilirim.

             Pazar ve sektör analizlerine daha çok hangi
             flirketlerin ihtiyac› oldu¤unu söyleyebiliriz?
             Faaliyet içinde bulundu¤u sektörün büyüklü¤ünü,
           büyüme h›z›n›, sektör dinamiklerini, sektörün önem-
           li ‘Aktörlerini’ bilmek isteyen bütün flirketlerin sektör
           analizine ihtiyac› oldu¤unu söyleyebilirim. Yeni ihra-
           cat yapaca¤›n›z bir pazar›n özelliklerini bilmeden o
           pazara girmeye çal›flmak karanl›k bir odaya girmek
           gibidir. Buna ilave olarak, flirketlerimize yard›mc› ol-
           mak üzere rakip analizleri haz›rl›yoruz.

             Sektör analizi çal›flmas›nda süreç nas›l iflliyor?
             Örne¤in; otomobil yedek parça sektörü için
             yap››lacak bir analizin haz›rlanma süresi ve
             bütçesi ne olur?
             Sektör analizi ihtiyac› olan flirketin bizimle tema-
           s› ile süreç bafllar.  Yapt›¤›m›z ön çal›flma do¤rultu-
           sunda kullan›lmas› gereken kaynaklar›n özelliklerine
           ba¤l› olarak tespitini takiben,  bir ön çal›flma sonra-
           s›nda yap›lan analizlerin hacmine ba¤l› olarak içerik
           ve bütçe konusunda kuruma ön raporumuzu suna-
           r›z. Proje süresince müflterimizi de sürekli olarak bil-
           gilendirir ve beklentilerini eksiksiz karfl›layacak sek-
           tör/ pazar analizi çal›flmam›z› kendilerine teslim ede-  lirim. Yapt›¤›m›z bütün sektör analizlerini bu süreler
           riz. Talep edilmesi halinde, elde etti¤imiz detayl› ve-  içinde tamamlad›k. Bu analizlerin haz›rl›k sürecinde
           rilerin sonuçlar›n› stratejik kararlar perspektifinden  detayl› bir araflt›rma yap›yoruz. Bu kapsamda dün-
           de¤erlendirilmesi aflamas›nda da destek vermekte-  yadaki büyük pazar araflt›rma flirketlerinin bilgi ban-
           yiz.                                             kalar›n› gözden geçiriyor ve ihtiyaç duyulan sektörel
             Sektör analizinin içerik detaylar›n› özellikle bu  raporlar› özelliklerine ba¤l› olarak sat›n al›yoruz. Sa-
           analize ihtiyaç duyan flirketin tepe yöneticileri ile  t›n ald›¤›m›z raporlar›n fiyatlar›na ve sektör analizi-
           birlikte haz›rl›yoruz. ‹çinde bulunulan veya iç pazar  nin büyüklü¤üne ba¤l› olarak analizin bütçesi ortaya
           ile ilgili yap›lacak bir sektör analizinin içeri¤i ile ye-  ç›kmaktad›r.
           ni girilecek bir pazar veya yeni yat›r›m yap›lacak bir
           sektör için yap›lacak analizin içerikleri çok farkl› ola-  Pazar veya sektör analizine ihtiyac› olan
                                                                                           c
           cakt›r. Bu nedenle, bir sektör analizinin haz›rlanma  flirketlerimiz ne yapmal›lar?
           süresi için bir süre vermenin çok kolay olmad›¤›n›  www.paradigmam.com sitemizden veya 0-533-
           söylemekle beraber, tipik bir analizin 3 haftadan da-  5483436 nolu telefonumuzdan bize ulafls›nlar, ken-
           ha k›sa ve iki aydan fazla sürmeyece¤ini söyleyebi-  dilerine gerekli yönlendirmeler hemen yap›lacakt›r.
                                                                                       Kas›m 2010 KobiEfor 65
   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70