Page 64 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 64
‹NOVASYON
Paradigma
Consultancy,
flirketlerin özellikle
rekabette temel
ihtiyac› olan sektör ve
pazar analizleri
yap›yor. Paradigma
Consultancy Genel
Müdürü Haluk Ünald›,
flirket patronlar›n›n
talepleri üzerine
harekete geçtiklerini
ve alan›nda dünya
devi kurumlar›n bilgi
bankalar›na
baflvurduklar›n›
söylüyor.
“Gelece¤i kim kazan›r?” sorusunun yan›t› kesinleflmifltir:
“Pazar odakl› flirket”
K üresel pazar ve ticaret savafllar›, tüm firmala- analizleri haz›rl›yoruz. Bu analizler tamamen kuruma
özel ve flirket yöneticilerinin talepleri do¤rultusunda
r›, savafl› kazanmak için bugüne kadar uygu-
lanm›fl stratejik ve taktik birikimin üstüne
haz›rlanmaktad›r.
ç›kmaya zorlamaktad›r. Bu konuda firma öze-
line ve ifl dünyas› geneline inovativ çözümler üret- ‹flletmelerimiz bu büyük de¤iflimin neresinde?
mesiyle ünlü “Paradigma Consultancy”nin sahibi Ha- fiirketler dolay›s›yla KOB‹’lerimizin büyük ço¤un-
luk Ünald› ile yapt›¤›m›z söylefli okurlar›m›z›n ufku- lu¤unun ‘ürün’ odakl› oldu¤unu söyleyebilirim. Ha-
nu açacakt›r: len üretmekte olduklar› ürünü mükemmel olarak
üretmekte ancak pazar›n veya rakiplerin davran›flla-
Paradigma Consultancy’nin ‘Strateji’ konusunda r›n› takip etmekte benzer beceriyi göstermekte zor-
uzman kurulufl oldu¤u gerçe¤iyle; son lanmaktad›rlar. Oysa, günümüzün yo¤un rekabet or-
zamanlarda hiizmet yelpazenizi sektör ve rakip tam›nda baflar›l› olabilmek için flirketlerimiz ‘ürün
analizine do¤ru genifllettiniz. Amac›n›z nedir? odakl›’ becerisini kaybetmeden ‘rakip veya pazar
Günümüzde teknolojinin ateflledi¤i bir büyük de- odakl› flirket’ bak›fl aç›s›na geçmeleri gerekmektedir.
¤iflim yafl›yoruz. Bu büyük de¤iflim kapsam›nda, bü- ‘Pazar odakl› flirket’ olabilmek, organizasyonel ola-
tün dünyada ve hemen hemen tüm sektörlerde arz›n rak yeniden yap›lanmaya ve pazarlama departman›-
talebi aflmas› nedeni ile flirketlerimizin ‘Özgün’ stra- n› yeni bir anlay›flla yap›land›rmaya ilave olarak bir
tejiler üretmeye olan ihtiyac› sürekli artmaktad›r. An- zihinsel devrim gerektirmektedir. Bu da yöneticileri-
cak giderek artan bu yo¤un rekabet ortam›nda sa¤- mizin içinde bulunduklar› veya yat›r›m yapacaklar›
l›kl› stratejiler üretebilmek için flirketlerimizin içinde sektörü iyi analiz etme ihtiyaçlar›ndan do¤maktad›r.
bulunduklar› sektörü, pazar›, rakipleri veya yat›r›m
yapacaklar› sektörleri dünya ölçe¤inde iyi tan›malar› Bir flirketin ‘pazar odakl›’ oldu¤unu nas›l
gerektirmektedir. fiirket tepe yöneticileri veya pat- anlayabiliriz?
ronlar›na yönelik ve onlar›n ‘Stratejik’ düzeyde ihti- ‘Ürün odakl› flirket’ üretti¤ini satmaya çal›fl›rken,
yaçlar›n› karfl›layacak sektör analizlerine olan ihtiyaç ‘pazar odakl› flirket’ satabilece¤ini üretir. Bunun için
süratle artmaktad›r. ‹flte flirketlerimizin bu ihtiyac›n› de ‘ürün odakl›’ flirket teknik araflt›rmalara, örne¤in;
karfl›lamak üzere kendilerine özel sektör ve pazar Ar-Ge’ye yat›r›m yaparken, ‘pazar odakl› flirket’ pa-
64 KobiEfor Kas›m 2010