Page 64 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 64

‹NOVASYON



                                                                                      Paradigma
                                                                                     Consultancy,
                                                                                  flirketlerin özellikle
                                                                                   rekabette temel
                                                                                ihtiyac› olan sektör ve
                                                                                    pazar analizleri
                                                                                 yap›yor. Paradigma
                                                                                  Consultancy Genel
                                                                                Müdürü Haluk Ünald›,
                                                                                 flirket patronlar›n›n
                                                                                   talepleri üzerine
                                                                                 harekete geçtiklerini
                                                                                  ve alan›nda dünya
                                                                                 devi kurumlar›n bilgi
                                                                                      bankalar›na
                                                                                    baflvurduklar›n›
                                                                                       söylüyor.





                    “Gelece¤i kim kazan›r?” sorusunun yan›t› kesinleflmifltir:
                   “Pazar odakl› flirket”





          K      üresel pazar ve ticaret savafllar›, tüm firmala-  analizleri haz›rl›yoruz. Bu analizler tamamen kuruma
                                                            özel ve flirket yöneticilerinin talepleri do¤rultusunda
                 r›, savafl› kazanmak için bugüne kadar uygu-
                 lanm›fl stratejik ve taktik birikimin üstüne
                                                            haz›rlanmaktad›r.
                 ç›kmaya zorlamaktad›r. Bu konuda firma öze-
           line ve ifl dünyas› geneline inovativ çözümler üret-  ‹flletmelerimiz bu büyük de¤iflimin neresinde?
           mesiyle ünlü “Paradigma Consultancy”nin sahibi Ha-  fiirketler dolay›s›yla KOB‹’lerimizin büyük ço¤un-
           luk Ünald› ile yapt›¤›m›z söylefli okurlar›m›z›n ufku-  lu¤unun ‘ürün’ odakl› oldu¤unu söyleyebilirim. Ha-
           nu açacakt›r:                                    len üretmekte olduklar› ürünü mükemmel olarak
                                                            üretmekte ancak pazar›n veya rakiplerin davran›flla-
              Paradigma Consultancy’nin ‘Strateji’ konusunda  r›n› takip etmekte benzer beceriyi göstermekte zor-
              uzman kurulufl oldu¤u gerçe¤iyle; son          lanmaktad›rlar. Oysa, günümüzün yo¤un rekabet or-
              zamanlarda hiizmet yelpazenizi sektör ve rakip  tam›nda baflar›l› olabilmek için flirketlerimiz ‘ürün
              analizine do¤ru genifllettiniz. Amac›n›z nedir?   odakl›’ becerisini kaybetmeden ‘rakip veya pazar
              Günümüzde teknolojinin ateflledi¤i bir büyük de-  odakl› flirket’ bak›fl aç›s›na geçmeleri gerekmektedir.
           ¤iflim yafl›yoruz. Bu büyük de¤iflim kapsam›nda, bü-  ‘Pazar odakl› flirket’ olabilmek, organizasyonel ola-
           tün dünyada ve hemen hemen tüm sektörlerde arz›n  rak yeniden yap›lanmaya ve pazarlama departman›-
           talebi aflmas› nedeni ile flirketlerimizin ‘Özgün’ stra-  n› yeni bir anlay›flla yap›land›rmaya ilave olarak bir
           tejiler üretmeye olan ihtiyac› sürekli artmaktad›r. An-  zihinsel devrim gerektirmektedir. Bu da yöneticileri-
           cak giderek artan bu yo¤un rekabet ortam›nda sa¤-  mizin içinde bulunduklar› veya yat›r›m yapacaklar›
           l›kl› stratejiler üretebilmek için flirketlerimizin içinde  sektörü  iyi analiz etme ihtiyaçlar›ndan do¤maktad›r.
           bulunduklar› sektörü, pazar›, rakipleri veya yat›r›m
           yapacaklar› sektörleri dünya ölçe¤inde iyi tan›malar›  Bir flirketin ‘pazar odakl›’ oldu¤unu nas›l
           gerektirmektedir. fiirket tepe yöneticileri veya pat-  anlayabiliriz?
           ronlar›na yönelik ve onlar›n ‘Stratejik’ düzeyde ihti-  ‘Ürün odakl› flirket’ üretti¤ini satmaya çal›fl›rken,
           yaçlar›n› karfl›layacak sektör analizlerine olan ihtiyaç  ‘pazar odakl› flirket’ satabilece¤ini üretir. Bunun için
           süratle artmaktad›r. ‹flte flirketlerimizin bu ihtiyac›n›  de ‘ürün odakl›’ flirket teknik araflt›rmalara, örne¤in;
           karfl›lamak üzere kendilerine özel sektör ve pazar  Ar-Ge’ye yat›r›m yaparken, ‘pazar odakl› flirket’ pa-

           64 KobiEfor Kas›m 2010
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69