Page 63 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 63

‹ST‹HDAM



                                               Kariyer.net’ten
                  ‹flveren Markas› ‹letiflimi




                                                             Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz,
                                                               kurulduklar› 1999 y›l›ndan bu yana
                                                             600 bin kiflinin Kariyer.net üzerinden
                                                                   istihdam edildi¤ini, sistem
                                                             kay›tlar›ndan kesin olarak bildiklerini
                                                                             söylüyor.

                                                                 RAKAMLARLA kariyer.net
                                                            Aday say›s›                      12.000.000
                                                            Üye iflveren say›s›                   27.000
                                                            Ayl›k yeni ilan say›s›                9.000
                                                            Haftal›k ziyaret say›s›           1.850.000
                                                            Haftal›k görüntülenme            27.000.000
                                                                                                145.000
          F     milyon özgeçmiflle buluflturan ve Türkiye’nin  Kariyer.Net üzerinden              600.000
                                                            Günlük baflvuru say›s›
                arkl› sektörlerde binlerce ifl ilan›n› yaklafl›k 12
                                                            istihdam edilen aday say›s›
                istihdam nabz›na ›fl›k tutan Kariyer.net nite-
                likli eleman istihdam›na önem veren iflveren-
           lere “‹flveren Markas› ‹letiflimi” ile destek oluyor.  dis, mimar ve flantiye flefi, biliflimde yaz›l›mc›, ça¤-
           Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, ifle al›mlar-  r› merkezlerinde müflteri temsilcisi de bu kategori-
           daki son trendler do¤rultusunda projeler gelifltir-  ye giriyor. Genel olarak bakt›¤›m›zda sektörden ve
           diklerini belirterek, istihdamda en önemli konunun  meslekten ba¤›ms›z olarak, orta ve üst pozisyon-
           Y jenerasyonu (1977-1994 y›llar› aras›nda do¤anlar)  larda daha az oldu¤unu, uzman pozisyonlar›nda
           ve bu jenerasyona yönelik çal›flmalar oldu¤una dik-  sirkülasyonun yo¤unlaflt›¤›n› söyleyebiliriz.”
           kat çekiyor. Y jenarasyonunun istihdam›na yönelik,  Her ay yay›nlad›klar› istihdam endeksine göre
           iflverenler için özel bir sayfa haz›rlad›klar›n› aç›kla-  tekstilin, son aylarda sektörler aras›ndaki s›rala-
           yan Azoz, flu bilgiyi veriyor: “‹nsan kaynaklar›n›n,  may› de¤ifltiren bir istihdam potansiyeli sergiledi-
           ifl dünyas›n›n flu s›ralar gözde kufla¤› olan Y jene-  ¤ini anlatan Azoz, flu bilgileri veriyor: “Tekstil, y›l-
           rasyonundan öne ç›kan yetenekleri çekmekteki son  lard›r Kariyer.net’te en çok ifl ilan› veren sektör
           silah›; ‹flveren Markas› ‹letiflimi. ‹flveren Markas›  olarak konumunu kaybetmeyen ‘yap›’y› geride b›-
           ‹letiflimi; iflverenlerin mevcut yetenekleri kendine  rakarak birincili¤e yerleflti. Krizin etkileri hafifler
           çekmek için iflyerinde çal›flanlar›na sunduklar› or-  hafiflemez Türk tekstil endüstrisinin sadece üre-
           tam ve olanaklar› pek çok iletiflim arac› vas›tas›yla  timde de¤il, moda ve tasar›m alan›nda da söz sa-
           hedef kitlesine duyurmas›na deniyor. Bu sayfada  hibi olmas› için ad›mlar at›ld› ve yurtd›fl›na aç›lma
           müflterilerimize ‹flveren Marka ‹letiflimi ile ilgili bil-  sa¤layan yat›r›mlar ço¤ald›. Bu durum da sitemiz-
           giler veriyor ve müflterilerimizin iflveren markalar›-  de yay›nlanan ifl ilanlar›n›n say›s›na yans›yor. Sek-
           n› olufltururken Kariyer.net’in onlara nas›l destek  törde özellikle tasar›m alan›ndaki ifl ilanlar›nda ar-
           olaca¤›n› anlat›yoruz. Bu süreçte onlara destek ola-  t›fl dikkat çekiyor.
           bilecek ürünlerimizi bu sayfam›zda tan›t›yoruz.”    Azoz ayr›ca Anadolu’daki ifl ilanlar›ndaki art›fl›n
             ‹stanbul, Ankara, Gaziantep, Kayseri, Adana,   da dikkat çekti¤ini, bunlardan en çok art›fl›n son
           Konya, Antalya, ‹zmir, Bursa ve Kocaeli olmak üze-  bir ayda Gaziantep, Tekirda¤, Antalya, Konya, Mer-
           re 10 farkl› lokasyonda faaliyet gösterdiklerini ak-  sin, Eskiflehir ve Ankara’da gerçekleflti¤ini aç›kl›-
           taran Azoz, bu y›l Karadeniz’de de bir ofis açmay›  yor. Azoz, online ifle al›mda baflvurular filtrelendi¤i
           planlad›klar›ndan sözediyor. Online olarak ücretli  için Kariyer.net’teki özgeçmifllere yönelik flu tavsi-
           ilan pazar›nda yüzde 60-65’lik bir payla pazar lide-  yelerde bulunuyor: “Mutlaka güncel olmal›. Eksik
           ri olduklar›n› dile getiren Azoz, Türkiye’de yayg›n-  bilgi bulunmamal›. Önceki deneyimler, mezun olu-
           laflmay› ve KOB‹’lere sunduklar› hizmetlerin fayda-  nan okullar, gidilen kurslar, e¤er yeni mezun veya
           s›n› daha iyi anlatmay› hedeflediklerini kaydediyor.  ö¤renciyse üye oldu¤u kulüpler, sosyal faaliyetler,
           Azoz flunlar› da ekliyor: “Özellikle perakende sek-  hepsi eksiksiz yaz›lmal›. Ne kadar çok bilgi varsa,
           töründe sat›fl temsilcisi, en çok istihdam edilen  fark edilme olas›l›¤› o kadar fazla. Özgeçmifle fo-
           ama bir yandan da en çok sirkülasyonun yafland›¤›  to¤raf eklemek de online ifle al›mda aday› ön pla-
           pozisyon. ‹nflaat sektöründeki firmalarda mühen-  na ç›karan önemli unsurlardan.
                                                                                       Kas›m 2010 KobiEfor 63
   58   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68