Page 63 - KobiEfor_Kasim_2010
P. 63
‹ST‹HDAM
Kariyer.net’ten
‹flveren Markas› ‹letiflimi
Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz,
kurulduklar› 1999 y›l›ndan bu yana
600 bin kiflinin Kariyer.net üzerinden
istihdam edildi¤ini, sistem
kay›tlar›ndan kesin olarak bildiklerini
söylüyor.
RAKAMLARLA kariyer.net
Aday say›s› 12.000.000
Üye iflveren say›s› 27.000
Ayl›k yeni ilan say›s› 9.000
Haftal›k ziyaret say›s› 1.850.000
Haftal›k görüntülenme 27.000.000
145.000
F milyon özgeçmiflle buluflturan ve Türkiye’nin Kariyer.Net üzerinden 600.000
Günlük baflvuru say›s›
arkl› sektörlerde binlerce ifl ilan›n› yaklafl›k 12
istihdam edilen aday say›s›
istihdam nabz›na ›fl›k tutan Kariyer.net nite-
likli eleman istihdam›na önem veren iflveren-
lere “‹flveren Markas› ‹letiflimi” ile destek oluyor. dis, mimar ve flantiye flefi, biliflimde yaz›l›mc›, ça¤-
Kariyer.net Genel Müdürü Yusuf Azoz, ifle al›mlar- r› merkezlerinde müflteri temsilcisi de bu kategori-
daki son trendler do¤rultusunda projeler gelifltir- ye giriyor. Genel olarak bakt›¤›m›zda sektörden ve
diklerini belirterek, istihdamda en önemli konunun meslekten ba¤›ms›z olarak, orta ve üst pozisyon-
Y jenerasyonu (1977-1994 y›llar› aras›nda do¤anlar) larda daha az oldu¤unu, uzman pozisyonlar›nda
ve bu jenerasyona yönelik çal›flmalar oldu¤una dik- sirkülasyonun yo¤unlaflt›¤›n› söyleyebiliriz.”
kat çekiyor. Y jenarasyonunun istihdam›na yönelik, Her ay yay›nlad›klar› istihdam endeksine göre
iflverenler için özel bir sayfa haz›rlad›klar›n› aç›kla- tekstilin, son aylarda sektörler aras›ndaki s›rala-
yan Azoz, flu bilgiyi veriyor: “‹nsan kaynaklar›n›n, may› de¤ifltiren bir istihdam potansiyeli sergiledi-
ifl dünyas›n›n flu s›ralar gözde kufla¤› olan Y jene- ¤ini anlatan Azoz, flu bilgileri veriyor: “Tekstil, y›l-
rasyonundan öne ç›kan yetenekleri çekmekteki son lard›r Kariyer.net’te en çok ifl ilan› veren sektör
silah›; ‹flveren Markas› ‹letiflimi. ‹flveren Markas› olarak konumunu kaybetmeyen ‘yap›’y› geride b›-
‹letiflimi; iflverenlerin mevcut yetenekleri kendine rakarak birincili¤e yerleflti. Krizin etkileri hafifler
çekmek için iflyerinde çal›flanlar›na sunduklar› or- hafiflemez Türk tekstil endüstrisinin sadece üre-
tam ve olanaklar› pek çok iletiflim arac› vas›tas›yla timde de¤il, moda ve tasar›m alan›nda da söz sa-
hedef kitlesine duyurmas›na deniyor. Bu sayfada hibi olmas› için ad›mlar at›ld› ve yurtd›fl›na aç›lma
müflterilerimize ‹flveren Marka ‹letiflimi ile ilgili bil- sa¤layan yat›r›mlar ço¤ald›. Bu durum da sitemiz-
giler veriyor ve müflterilerimizin iflveren markalar›- de yay›nlanan ifl ilanlar›n›n say›s›na yans›yor. Sek-
n› olufltururken Kariyer.net’in onlara nas›l destek törde özellikle tasar›m alan›ndaki ifl ilanlar›nda ar-
olaca¤›n› anlat›yoruz. Bu süreçte onlara destek ola- t›fl dikkat çekiyor.
bilecek ürünlerimizi bu sayfam›zda tan›t›yoruz.” Azoz ayr›ca Anadolu’daki ifl ilanlar›ndaki art›fl›n
‹stanbul, Ankara, Gaziantep, Kayseri, Adana, da dikkat çekti¤ini, bunlardan en çok art›fl›n son
Konya, Antalya, ‹zmir, Bursa ve Kocaeli olmak üze- bir ayda Gaziantep, Tekirda¤, Antalya, Konya, Mer-
re 10 farkl› lokasyonda faaliyet gösterdiklerini ak- sin, Eskiflehir ve Ankara’da gerçekleflti¤ini aç›kl›-
taran Azoz, bu y›l Karadeniz’de de bir ofis açmay› yor. Azoz, online ifle al›mda baflvurular filtrelendi¤i
planlad›klar›ndan sözediyor. Online olarak ücretli için Kariyer.net’teki özgeçmifllere yönelik flu tavsi-
ilan pazar›nda yüzde 60-65’lik bir payla pazar lide- yelerde bulunuyor: “Mutlaka güncel olmal›. Eksik
ri olduklar›n› dile getiren Azoz, Türkiye’de yayg›n- bilgi bulunmamal›. Önceki deneyimler, mezun olu-
laflmay› ve KOB‹’lere sunduklar› hizmetlerin fayda- nan okullar, gidilen kurslar, e¤er yeni mezun veya
s›n› daha iyi anlatmay› hedeflediklerini kaydediyor. ö¤renciyse üye oldu¤u kulüpler, sosyal faaliyetler,
Azoz flunlar› da ekliyor: “Özellikle perakende sek- hepsi eksiksiz yaz›lmal›. Ne kadar çok bilgi varsa,
töründe sat›fl temsilcisi, en çok istihdam edilen fark edilme olas›l›¤› o kadar fazla. Özgeçmifle fo-
ama bir yandan da en çok sirkülasyonun yafland›¤› to¤raf eklemek de online ifle al›mda aday› ön pla-
pozisyon. ‹nflaat sektöründeki firmalarda mühen- na ç›karan önemli unsurlardan.
Kas›m 2010 KobiEfor 63