Page 19 - KobiEfor Eylül 2024
P. 19
gerekiyordu. Tekrar Teşvikiye Nişantaşı’na dönmeye da bu kariyer bana layık görülmüştü. Dergimizde tepe-
karar verdik. Genç yaşımızda bu kadar efor sarfetmek- den yer almak yerine, kariyerimi bırakarak, dergimizde
ten çabalamaktan da yorulmuştuk. Özellikle sahalar- yine yeni baştan kariyer basamaklarını ortaya koydu-
da araştırmamıza katkı için hem de imalatçı KOBİ’lere ğum performans ve yenilikçiliğe göre çıkmayı seçmem,
‘ürün kodu’ mantığını vb. bir anlamda aile şirketi de olsak, kurumsal davrana-
kavratmak için katalog bilmenin de mümkün olduğunu iş dünyasına öğretici,
çalışması bahanesi hem örnek olmak arzusuydu.
ilan bahanesi hem araş- O dönemin Cumhurbaşkanlarından, Başbakanlara,
tırmalar için dolaşmak- Bakanlara, Valilere, Belediye Başkanlarına kamu ve
tan çok yıpranmıştık. özel kuruluşlarına kadar birçok kurum, kuruluş ve kişi
KobiEfor adında ya- tarafından müthiş ilgi gördük, tebrikler aldık. Zamanın
yın çıkarma fikrimizi o Başbakanı Bülent Ecevit, bizi Avrupa Birliği Helsinki
zamanın İMES Sanayi Zirvesi’ne de davet etti. AB 5. ve 6. Çerçeve Program-
Sitesi, DES Sanayi Sitesi, ları, Bill Gates’in Başkan Yardımcıları’na kadar birçok
Dudullu OSB vb. Başkan kişi ve kurum tarafından davet edildik. Zamanın önem-
ve yöneticilerine de söyledik. Çünkü Yalçın Bey, DES Sa- li kurum ve kuruluşları tarafından da birçok övgülere,
nayi Sitesi’nin de danışmanlığını yapıyordu. Onlar, “Siz ödüllere layık görüldük.
çok büyük bir değersiniz medya kuruluşları hep Avrupa Dergimiz KobiEfor’un yayınlanmasının hemen
yakasından doğuyor, siz de Anadolu yakasından doğun, akabinde başta OSB’lerimiz, Koç Holding olmak üze-
lütfen KobiEfor da Anadolu’dan doğsun” dediler. re, Sabancı Holding, benim de değerli hemşerim olan
Dudullu OSB kapsama alanı içerisinde, DES Sanayi Ayhan Şahenk Amca ve
Sitesi yolu üzerinde ve İMES Sanayi Sitesi’nin köşesin- Doğuş Holding Grupları,
de, KEYAP ve MODOKO’nun karşısında Yalçın Bey ve Doğan Grubu, diğer basın
ben, 1999 yılının Eylül ayında; temel yetkinliği OSB’ler yayın ve medya kuruluş-
ve teknoparklar olan Türkiye’nin ilk Dijital E-Dergisi larımız, sanayicilerimiz
KobiEfor Sanayi Ekonomi Dergisi’ni hayata geçirdik. ve iş dünyamız, reklam
Yalçın Bey, İmtiyaz Sahibi oldu. Akabinde yazılı ba- ajanslarımız, halkla iliş-
sın olarak Ekim 1999’da KobiEfor Sanayi ve Ekonomi kiler (PR) şirketlerimiz,
Dergisi’ni yayınlamaya başladık. Kurumumuzda görev medya planlama ajans-
dağılımı açısından, ben kurumsal anlamda kariyer ba- larımız, TOBB (Türkiye
samaklarını tek tek çıkmayı teklif ettim. İlkin derginin Odalar ve Borsalar Birli-
Reklam Koordinatörü, sonra başarılar göstererek Dış ği), DEİK (Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu), TİM (Türkiye
İlişkiler Koordinatörü oldum. Dergimizin konularını İhracatçılar Meclisi), TÜSİAD (Türk Sanayicileri ve İş
bir ay önceden okurlarımıza ileten bir “Gündem” kav- İnsanları Derneği), MÜSİAD (Müstakil Sanayici ve İşa-
ramı yarattık. Küresel bazda bütün ekonomi basınını, damları Derneği), TÜRKONFED (Türk İş Dünyası Kon-
ekonomi enstitülerini, dış ülke ekonomi politikalarını, federasyonu), TOSYÖV (Türkiye Küçük ve Orta Ölçekli
ülkelerin pazar yapılarını ele aldıkları güncel durumları İşletmeler, Serbest Meslek Mensupları ve Yöneticiler
analiz etme, bu araştırmalar ve analizler kapsamında Vakfı), Marmara Grubu Vakfı (Marmara Grubu Stra-
dergi içinde çalıştay yapma, 12 aylık konuları ve gün- tejik ve Sosyal Araştırmalar Vakfı), KalDer (Türkiye
demleri belirleme, eklenecek konular varsa Yönetim Kalite Derneği), TBD (Türkiye Bilişim Derneği), MO-
Kurulu’na sunma brief verme görevleri de bana aitti. BİSAD (Mobil İletişim Araçları ve Bilgi Teknolojileri İş
Bu tür analizleri kavramsal anlamda içini boşaltma- Adamları Derneği); FKB (Finansal Kurumlar Birliği),
dan, bağlamından koparmadan, ekonominin magazi- Rekabet Kurumu, TÜBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Tek-
nine uzak durarak, ülkemizin reel ekonomi gerçeğine nolojik Araştırma Kurumu), ODTÜ (Orta Doğu Tek-
göre, gündem oluşturup bunları özetler halde bir ay nik Üniversitesi), İTÜ (İstanbul Teknik Üniversitesi),
önceden okur ve çözüm ortaklarımızla paylaşmak da TÜRSAK (Türkiye Sinema ve Audivisuel Kültür Vakfı),
önemliydi. Bu yenilikçi çalışma şeklimiz yazılı basında, SETEM (Sinema ve Televizyon Eseri Sahipleri Meslek
okur ve çözüm ortaklarımız nezdinde de önemli bir ba- Birliği), RVD (Reklamverenler Derneği), Reklamcılar
şarı hikayesi ve örnek oluşturmuştu. Derneği, Türkiye Halk Bankası, Türkiye İş Bankası,
Bu ve buna benzer birçok projeler geliştirmede, ko- Ziraat Bankası vb., özetle; burada sayamadığım bir-
ordine etmede, birkaçına koordinatörlük yapmada gös- çok değerli kurum ve kuruluşlarımız ve Türkiye bize
terdiğim başarılardan dolayı dergimizin Genel Koordi- ve KobiEfor’a sahip çıktı. AB 6. Çerçeve Programı
natörü, ülkemizin değerli Stratejisti ve Danışmanımız kapsamında SMEs’lerin (KOBİ’lerin) Türkiye ayağında
Haluk Ünaldı’nın kendi işlerinden dolayı ayrılmasıyla da dergimiz KobiEfor temsilci seçildi.
(\OÖO KobiEfor 19