Page 38 - KobiEfor Temmuz 2024
P. 38

7à&$5à $5$d/$5



            “Türkiye, otomotiv devriminde iyi bir konuma
         sahip”: Burak Hoşgören; sürdürülebilirliğin, her
         açıdan sektör için bir zorunluluk olduğuna dikkat
         çekti: “Avrupa Birliği (AB) ve tüm dünyadaki sür-
         dürülebilir politikaları uygulamak durumundayız.
         İklim krizinin yarattığı zorlukları ele almak adına
         dünya, karbon nötr olma hedefine kararlılıkla iler-
         liyor. Bunun paralelinde, teknolojideki gelişmeler
         de mobiliteyi radikal bir biçimde dönüştürüyor. Bu
         da yenilik, verimlilik ve güvenlik açısından bizlere
         benzersiz fırsatlar sunuyor. Sonuç olarak lojistik ve
         taşımacılık tarihinde son derece önemli bir dönü-  Satış sonrası yenileme pazarı geliri;
         şüm dalgası yaşıyoruz. Elektrikli ve otonom araçlar   8.85 milyar dolara ulaşıyor
         gibi gelişen teknolojiler, sürdürülebilir uygulamala-  Frost & Sullivan’ın, Otomotiv Satış Sonrası Ürün
         ra duyulan acil ihtiyaçla birleşerek iş yapış tarzımızı   ve Hizmetleri Derneği (OSS) için hazırladığı Tür-
         yeniden şekillendiriyor.”                                            kiye Otomotiv Satış Sonrası
            “Türkiye’nin inovasyon merkezi haline gelme                       Yenileme Pazarının Strate-
         potansiyeli var”: Burak Hoşgören, “Akıllı lojistik                   jik Analizi’ne göre; araçları
         çağında bağlanabilirlik, kilit önemde. Gelişmiş                      daha uzun süre tutma eğili-
         telematik, yapay zekâ ve veri analitiğinin enteg-                    mi, parktaki hafif taşıtlarda
         rasyonu treyler ve ağır ticari araçların tasarlan-                   artış, finansal dalgalanma
         ma, üretilme ve işletilme şekillerinde devrim                        ve fiyat enflasyonu, özel
         yaratıyor. Stratejik konumu, kalifiye işgücü ve                      nitelikli işgücünde düşük
         canlı girişimci ruhuyla Türkiye, bu devrimde iyi                     elde tutma oranı, kent-
         bir konuma sahip. Türkiye sadece bu teknolojile-  Ali                ten kırsala araç göçü ve iş
         ri benimsemekle kalmayıp aynı zamanda sektör     Özçete              çeşitlendirme   (e-ticaret,
         liderleri, yeni girişimler ve araştırma kurumları                    elektrifikasyon ve düzenli
         arasındaki işbirliğini teşvik ederek bir inovasyon   bakım) gibi konular, Türkiye satış sonrası yenile-
         merkezi haline gelme potansiyeline sahip” diye   me pazarını etkileyen başlıca trendler olarak öne
         konuştu.                                         çıkıyor. Türkiye araç parkının, 2018’de 4.24 mil-
            TAİD bünyesinde; ağır ticari araç üreticilerinden   yon hafif ticari araç, 12.4 milyon da binek araçtan
         Ford-Otosan, Iveco, MAN, Mercedes-Benz, Oto-     oluştuğunu belirleyen raporda, 2024 itibarıyla bu
         kar, Renault Trucks, Scania, Volvo Trucks, Anadolu   rakamların 5.13 milyon hafif ticari araç ve 15.53
         Isuzu’nun yanı sıra treyler, üst yapı ve yan sanayi   milyon binek araç olacak şekilde yükseldiği be-
         markaları Koluman, Krone, Schmitz, Tırsan da yer   lirtiliyor. Satış sonrası yenileme pazarının binek
         alıyor. Kässbohrer Treyler Yönetim Kurulu Üyesi İf-  araç ve hafif ticari araç kapsamında 2023 geliri,
         fet Türken, TAİD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı   6.466 milyar dolar olarak kayda geçti. Rapora göre
         görevini üstlenirken Yönetim Kurulu Üyeleri olarak   2028’de bu büyüklüğün 7.877 milyar dolara ulaş-
         Mercedes-Benz Türk Kamyon Pazarlama ve Satış     ması bekleniyor. Ağır ticari araç grubu da eklendi-
         Direktörü Alper Kurt, Renault Trucks Türkiye Mar-  ğinde 2023 sonu itibarıyla satış sonrası yenileme
         ka İletişim Direktörü Z. Şebnem Uygurtürk, Otokar   pazarının geliri 8.85 milyar dolara ulaşıyor.
         Ticari Araçlar Yurtiçi Pazarlama ve Satış Direktörü   OSS Derneği Başkanı Ali Özçete, “Türkiye’nin
         Murat Tokatlı, Krone Treyler Genel Müdürü Semih   önde gelen sektörlerinden biri olan, aynı zaman-
         Pala, Schmitz Cargobull Genel Müdürü Kerem Taş   da ihracatta yadsınamaz bir paya sahip otomotiv
         dernekte görev alıyor.                           satış sonrası sektörünün, bugüne kadar yurt içi
                                                          pazar büyüklüğünün ve pazardaki ürünlerin grup
                                                          kırılımlarının resmi verilere dayandırılamıyor ol-
                                                          ması sektörümüzün en büyük eksikliğiyldi. OSS
                                                          Derneği olarak nihai sonucuna ulaştırdığımız bu
                                                          pazar büyüklüğü analizi sayesinde gerek yerli ya-
                                                          tırımcıların sektörel kararlarına gerçek verilere
                                                          dayanarak yön verebilmesini, gerekse de ülkemi-
                                                          ze yatırım yapmayı planlayan yabancı yatırımcı-
                                                          nın Türkiye pazarının gerçek potansiyeline vakıf
                                                          olmasını ve bir anlamda yatırım için motive olma-
                                                          sını sağlamayı hedefledik” dedi.

         38 KobiEfor Temmuz 2024
   33   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43