Page 48 - KobiEfor Nisan 2024
P. 48
7h5.à<(ª1à1 /à0$1/$5,
tak ve aynı hedefler doğrultusunda kullanılması, başta li-
manlarımızın kullanma sürelerinin uzatılması ile mevcut
limanlarda kapasite artışlarıyla yeni liman yatırımları ol-
mak üzere 2050 hedeflerini uygun bir liman yönetim mo-
deliyle çözebileceğimize inanıyoruz. Dünyada denizcilikte
ve limancılıkta gelişmiş tüm ülkeler kendi durumlarına
uygun bir liman yönetim modeliyle limanlarını planlaya-
rak geliştiriyorlar. Burada kamu kaynakları, devlet teş-
vikleri ve destekleri büyük bir rol oynuyor. Türkiye’nin de
ikinci yüzyıla doğru ve uygun bir liman yönetim modeliyle
Hamdi girmesinin önemini her platformda dile getiriyoruz.”
Erçelik Kıyı tesislerinin geri sahalarının geliştirilmesiyle li-
manların ölçek ekonomisinden azami faydalanacak şe-
“Limanlara demiryolu bağlantıları
tamamlanmalı” kilde bütüncül kıyı planlamalarına uygun olarak hayata
geçirilmesinin sağlanmasının ve uluslararası modlar
Türkiye Liman İşletmecileri Derneği (TÜRKLİM) Yö-
arası taşıma koridorlarıyla limanların bağlantılarının
netim Kurulu Başkanı Hamdi Erçelik, 12. Kalkınma
güçlendirilmesinin limanlar için önemine işaret eden Er-
Planı’nda (2024-2028) yer alan denizyolu ulaştırması ve
çelik, Aliağa, İskenderun, İzmit, Gemlik gibi limanlarımı-
limanlarla ilgili hedeflerin hayata geçirilmesine katkı
zın kümelendiği körfezlerdeki liman geri sahalarının bu-
vererek takipçisi olacaklarını belirtiyor: “Özellikle son
günden gelecek lojistik ihtiyaçlara göre projelendirilerek
derece önemsediğimiz konu olan limanlara demiryolu
düzenlenmesi konusunu çok daha fazla konuşmamız ve
bağlantılarının tamamlanmasıyla ilgili hedeflerle birlikte
takip etmemiz gerekeceğini söylüyor.
Endüstri Bölgeleri, Organize Sanayi Bölgeleri (OSB), Ser-
“Türkiye’yi vazgeçilmez bir ulaştırma koridoru hali-
best Bölgeler ve Özel Yatırım Yerleri’nin, tedarik zincirine
ne getirmeliyiz”: Hamdi Erçelik, Plan’da öne çıkan diğer
uygun, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir şekilde dış tica-
bir konunun da son yıllarda küresel rekabetin de ortaya
rette lojistik, demiryolu ve liman bağlantılarının yapılma-
çıkardığı ulaştırma koridorlarında Türkiye’nin etkinliği-
sı gibi çok önemli konular plana alınmıştır.”
ni ve payını arttırması olduğunu vurguluyor: “Küresel
Hamdi Erçelik, ayrıca yük ve yolcu taşımacılığında
tedarik zincirinin sürdürülebilirliğinin sağlanması için
demiryolu payının artırılmasıyla kombine taşımacılık
ülkemizin içinde bulunduğu ulaştırma koridorlarının et-
imkânlarının geliştirilmesine yönelik öncelikle devam
kinliğini ve çeşitliliğini artırma çalışmalarına devam edi-
eden demiryolu projelerinin tamamlanacağı, OSB’ler, li-
leceği, Türkiye’nin denizcilikte bölgesel ve kıtasal anlam-
manlar ve maden ocakları gibi önemli yük merkezlerinin
da aktarma merkezi olmasını teminen ülkemizdeki kıyı
demiryolu bağlantılarının hayata geçirileceği hedefinin
tesislerinin geliştirileceği, mevcut ve yapımı devam eden
de son derece önemli olduğuna dikkat çekiyor: “Ulaştır-
lojistik merkezlerinin yük elleçleme kapasitesi ve stan-
ma ve lojistik sektöründe çevresel etkilerin ve maliyet-
dartlarının yükseltilerek yeni lojistik merkezler çok mod-
lerin en aza indirilmesi, enerji verimliliğinin artırılması
lu taşımacılığa uygun yük koridorlarının planlanacağı
amacıyla demiryolu ve denizyolu taşımacılığına öncelik
önemlidir. Bunları yapamaz isek Türkiye’yi vazgeçilmez
verilmesi, alternatif finansman yöntemlerinin geliştiril-
bir ulaştırma koridoru haline getiremeyiz. Bunun için de
mesiyle güvenli, kesintisiz, etkin, bütüncül ve sürdürüle-
başta demiryolları, limanlar ve çok modlu taşımacılığa
bilir ulaştırma ağı ve lojistik merkezlerin tesis edilmesi
hizmet edecek lojistik merkezleri inşa etmeliyiz.”
de limanlarımız açısından son derede önemlidir. Plan
hem teknoloji ve dijitalleşme hem de yeşil dönüşüm ve
sürdürülebilirlik için önemli başlıklar taşımaktadır.” TÜRKLİM Başkanı Hamdi Erçelik oldu
“Türk limancılığına uygun bir liman yönetim modeli
hayata geçirilmeli”: Hamdi Erçelik, Türk limancılığına Borusan Grup şirketlerinden Borusan Limanı Ge-
uygun bir liman yönetim modelini hayata geçirmenin nel Müdürü Hamdi Erçelik, Türkiye Liman İşletme-
önemine de değiniyor: “Türkiye’nin 2050 veya 2053 he- cileri Derneği (TÜRKLİM) Yönetim Kurulu Başkanı
deflerinde toplam yükte 1.3 milyar ton, konteynerde de oldu. Erçelik, 3 yıldır TÜRKLİM’de Sürdürülebilirlik
41.5-42 milyon TEU yük hedefi olduğu değerlendirildiğin- Faaliyetlerinden Sorumlu Başkan Yardımcılığı yap-
de Türk limancılığına uygun bir liman yönetim modelini maktaydı. ODTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
hayata geçirmeden, körfezler ya da liman kümelenme Bölümü mezunu Erçelik, kariyerine Borusan Grup’ta
alanları bazında limanlarımızı bir yönetim modeli altın- başladı, 1996’dan itibaren Birlik Galvaniz, Kerim Çelik
da toplamadan hem liman sayılarında hem de kapasite ve Borçelik şirketlerinde çalıştı, 2014’te eTA şirketinin
kullanımında gelecekte çok daha büyük sıkıntıların ya- Genel Müdürü atandı, 2019-2021’de Borusan Lojistik
şanabileceğini geçmiş deneyimlerimiz de bize gösteriyor. Endüstri ve Gıda İçecek Sektörü Genel Müdür Yardım-
Liman kapasitelerinin optimize edilerek kaynakların or- cısı, 2021’den Borusan Limanı Genel Müdürü oldu.
48 KobiEfor Nisan 2024