Page 48 - KobiEfor Nisan 2024
P. 48

7h5.à<(ª1à1 /à0$1/$5,



                                                          tak ve aynı hedefler doğrultusunda kullanılması, başta li-
                                                          manlarımızın kullanma sürelerinin uzatılması ile mevcut
                                                          limanlarda kapasite artışlarıyla yeni liman yatırımları ol-
                                                          mak üzere 2050 hedeflerini uygun bir liman yönetim mo-
                                                          deliyle çözebileceğimize inanıyoruz. Dünyada denizcilikte
                                                          ve limancılıkta gelişmiş tüm ülkeler kendi durumlarına
                                                          uygun bir liman yönetim modeliyle limanlarını planlaya-
                                                          rak geliştiriyorlar. Burada kamu kaynakları, devlet teş-
                                                          vikleri ve destekleri büyük bir rol oynuyor. Türkiye’nin de
                                                          ikinci yüzyıla doğru ve uygun bir liman yönetim modeliyle
          Hamdi                                           girmesinin önemini her platformda dile getiriyoruz.”
          Erçelik                                           Kıyı tesislerinin geri sahalarının geliştirilmesiyle li-
                                                          manların ölçek ekonomisinden azami faydalanacak şe-
            “Limanlara demiryolu bağlantıları
            tamamlanmalı”                                 kilde bütüncül kıyı planlamalarına uygun olarak hayata
                                                          geçirilmesinin sağlanmasının ve uluslararası modlar
            Türkiye Liman İşletmecileri Derneği (TÜRKLİM) Yö-
                                                          arası taşıma koridorlarıyla limanların bağlantılarının
         netim Kurulu Başkanı Hamdi Erçelik, 12. Kalkınma
                                                          güçlendirilmesinin limanlar için önemine işaret eden Er-
         Planı’nda (2024-2028) yer alan denizyolu ulaştırması ve
                                                          çelik, Aliağa, İskenderun, İzmit, Gemlik gibi limanlarımı-
         limanlarla ilgili hedeflerin hayata geçirilmesine katkı
                                                          zın kümelendiği körfezlerdeki liman geri sahalarının bu-
         vererek takipçisi olacaklarını belirtiyor: “Özellikle son
                                                          günden gelecek lojistik ihtiyaçlara göre projelendirilerek
         derece önemsediğimiz konu olan limanlara demiryolu
                                                          düzenlenmesi konusunu çok daha fazla konuşmamız ve
         bağlantılarının tamamlanmasıyla ilgili hedeflerle birlikte
                                                          takip etmemiz gerekeceğini söylüyor.
         Endüstri Bölgeleri, Organize Sanayi Bölgeleri (OSB), Ser-
                                                            “Türkiye’yi vazgeçilmez bir ulaştırma koridoru hali-
         best Bölgeler ve Özel Yatırım Yerleri’nin, tedarik zincirine
                                                          ne getirmeliyiz”: Hamdi Erçelik, Plan’da öne çıkan diğer
         uygun, çevreye duyarlı ve sürdürülebilir şekilde dış tica-
                                                          bir konunun da son yıllarda küresel rekabetin de ortaya
         rette lojistik, demiryolu ve liman bağlantılarının yapılma-
                                                          çıkardığı ulaştırma koridorlarında Türkiye’nin etkinliği-
         sı gibi çok önemli konular plana alınmıştır.”
                                                          ni ve payını  arttırması olduğunu vurguluyor: “Küresel
            Hamdi Erçelik, ayrıca yük ve yolcu taşımacılığında
                                                          tedarik zincirinin sürdürülebilirliğinin sağlanması için
         demiryolu payının artırılmasıyla kombine taşımacılık
                                                          ülkemizin içinde bulunduğu ulaştırma koridorlarının et-
         imkânlarının geliştirilmesine yönelik öncelikle devam
                                                          kinliğini ve çeşitliliğini artırma çalışmalarına devam edi-
         eden demiryolu projelerinin tamamlanacağı, OSB’ler, li-
                                                          leceği, Türkiye’nin denizcilikte bölgesel ve kıtasal anlam-
         manlar ve maden ocakları gibi önemli yük merkezlerinin
                                                          da aktarma merkezi olmasını teminen ülkemizdeki kıyı
         demiryolu bağlantılarının hayata geçirileceği hedefinin
                                                          tesislerinin geliştirileceği, mevcut ve yapımı devam eden
         de son derece önemli olduğuna dikkat çekiyor: “Ulaştır-
                                                          lojistik merkezlerinin yük elleçleme kapasitesi ve stan-
         ma ve lojistik sektöründe çevresel etkilerin ve maliyet-
                                                          dartlarının yükseltilerek  yeni lojistik merkezler çok mod-
         lerin en aza indirilmesi, enerji verimliliğinin artırılması
                                                          lu taşımacılığa uygun yük koridorlarının planlanacağı
         amacıyla demiryolu ve denizyolu taşımacılığına öncelik
                                                          önemlidir. Bunları yapamaz isek Türkiye’yi vazgeçilmez
         verilmesi, alternatif finansman yöntemlerinin geliştiril-
                                                          bir ulaştırma koridoru haline getiremeyiz. Bunun için de
         mesiyle güvenli, kesintisiz, etkin, bütüncül ve sürdürüle-
                                                          başta demiryolları, limanlar ve çok modlu taşımacılığa
         bilir ulaştırma ağı ve lojistik merkezlerin tesis edilmesi
                                                          hizmet edecek lojistik merkezleri inşa etmeliyiz.”
         de limanlarımız açısından son derede önemlidir. Plan
         hem teknoloji ve dijitalleşme hem de yeşil dönüşüm ve
         sürdürülebilirlik için önemli başlıklar taşımaktadır.”   TÜRKLİM Başkanı Hamdi Erçelik oldu
            “Türk limancılığına uygun bir liman yönetim modeli
         hayata geçirilmeli”: Hamdi Erçelik, Türk limancılığına   Borusan Grup şirketlerinden Borusan Limanı Ge-
         uygun bir liman yönetim modelini hayata geçirmenin   nel Müdürü Hamdi Erçelik, Türkiye Liman İşletme-
         önemine de değiniyor: “Türkiye’nin 2050 veya 2053 he-  cileri Derneği (TÜRKLİM) Yönetim Kurulu Başkanı
         deflerinde toplam yükte 1.3 milyar ton, konteynerde de   oldu. Erçelik, 3 yıldır TÜRKLİM’de Sürdürülebilirlik
         41.5-42 milyon TEU yük hedefi olduğu değerlendirildiğin-  Faaliyetlerinden Sorumlu Başkan Yardımcılığı yap-
         de Türk limancılığına uygun bir liman yönetim modelini   maktaydı. ODTÜ Metalurji ve Malzeme Mühendisliği
         hayata geçirmeden, körfezler ya da liman kümelenme   Bölümü mezunu Erçelik, kariyerine Borusan Grup’ta
         alanları bazında limanlarımızı bir yönetim modeli altın-  başladı, 1996’dan itibaren Birlik Galvaniz, Kerim Çelik
         da toplamadan hem liman sayılarında hem de kapasite   ve Borçelik şirketlerinde çalıştı, 2014’te eTA şirketinin
         kullanımında gelecekte çok daha büyük sıkıntıların ya-  Genel Müdürü atandı, 2019-2021’de Borusan Lojistik
         şanabileceğini geçmiş deneyimlerimiz de bize gösteriyor.   Endüstri ve Gıda İçecek Sektörü Genel Müdür Yardım-
         Liman kapasitelerinin optimize edilerek kaynakların or-  cısı, 2021’den Borusan Limanı Genel Müdürü oldu.
         48 KobiEfor Nisan 2024
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53