Page 69 - KobiEfor Mart 2024
P. 69
personelin Üniversitemiz öğrencilerinin tez konularının
belirlenmesine destek vermesi, öğrencilerimize danış- SBTÜ TTO A.Ş. kuruldu
manlık yapması amacıyla ‘Sanayi Danışmanı Uygulama-
‘Butik’ bir üniversite olarak kurulduklarını vur-
sı’ başlatılmıştır; ortaya çıkan tezler, sektörün ihtiyacına
cevap verecek nitelikte olurken; lisansüstü öğrencilerinin gulayan Prof.Dr. Kul, derslikler, kütüphane, ofisler,
konferans salonu, Ar-Ge laboratuvar alanı ve sosyal
de sektör tecrübesi kazanması sağlanmaktadır.”
7+1 Modül Eğitim Modeli: Prof.Dr. Kul, uygulama alanların yer alacağı; halihazırda devam eden bir bina
ağırlıklı eğitim modeli 7+1’i benimsediklerini açıklıyor: inşaatları bulunduğunu anlatıyor: “Üniversitemizin
“Öğrencilerimiz son sınıflarında bir dönemi sanayi/sek- merkez kampüs alanı için devam eden kamulaştır-
tör firmalarında fiilen çalışarak geçirecekler ve dönem ma süreçleri tamamlanınca yeni fiziksel alanların in-
notları sahadaki performanslarına göre verilecek. Bu şaatına da başlanabilecek. Akademik personelimizin
imkân öğrencilerin eğitimlerini saha tecrübesiyle taç- yürüttüğü projelerin ticarileşmesi, danışmanlık hiz-
landırırken onları mezuniyet aşamasında istihdama ha- meti verilmesi, katmadeğer üretilebilmesi amacıyla
zır hale getirecektir. Modül Eğitim Modeli dediğimiz bu ilk önce Sivas Cumhuriyet Üniversitesi’nin kurduğu
uygulamaya göre bir grup öğrenciye dönem içerisinde Cumhuriyet Teknokent’le ortaklık kurduk, sonra da
alınan farklı dersleri içerecek şekilde uygulama projesi 12.10.2023’te Sivas Bilim ve Teknoloji Üniversitesi
verilmekte ve bu projeyi tamamlamaları istenmektedir. Teknoloji Transfer Ofisi A.Ş. kuruldu. Özellikle optik
Her öğrenci ilgili projenin kendi görev alanına giren kıs- ve ileri alaşımlar alanında son aşamaya gelinen de-
mındaki performansı dikkate alınarak ilgili dersin no- nemelerin artık üretim aşamasına geçmesi, ürün-
tunu almaktadır. Böylelikle öğrenciler disiplinlerarası lerin ticarileşmesi, sektörle ortaklıklar ve öncülük
çalışma kültürü edinmekte, teorik bilgiyi uygulamaya
yapılarak üniversitemizin sektörle organik bir bağa
dökme ve birlikte başarma kabiliyeti kazanmaktadır.” sahip olması temin edilecektir.”
Prof.Dr. Kul, SBTÜ’nün kurulduğu ilk günden itiba-
ren özellikle ASELSAN, Sivas ASELSAN, ROKETSAN,
HAVELSAN, TÜBİTAK SAGE, TUBİTAK UZAY, TÜBİTAK
MAM, TÜBİTAK BİLGEM ve TUSAŞ-TAİ, ASPİLSAN, TEİ
gibi alandaki lider savunma şirketleri başta olmak üzere
sanayiyle işbirliği yaptığını ve bu firmaların tamamıyla
iyi niyet ve işbirliği protokolleri imzalandığını ve bu kap-
samda danışmanlık hizmetleri, projeler yürütüldüğünü,
yapay zeka, havacılık ve uzay teknolojileri, optik tasa-
rım-üretim, ileri malzemeler ve ileri teknolojiler gibi
öncelikli alanlarda yürütülen projelerle sağlanan güçlü yesinde de İnsansız Hava Aracı Teknolojileri ve Operatör-
altyapının aynı zamanda eğitim ve Ar-Ge amaçlı bölüm- lüğü Programı’nın açılması için Yükseköğretim Kurulu
lerde kurulan nitelikli ve çoğu üretim kapasitesine sahip Başkanlığı’na başvurumuzu gerçekleştirdik. Planlandığı
laboratuvar cihazlarıyla desteklendiğini söylüyor. gibi olursa bu bölüm ve programlara önümüzdeki eğitim
Son iki eğitim öğretim yılı başındaki oryantasyon öğretim yılından itibaren öğrenci almaya başlayacağız.”
programlarıyla mühendislik alanındaki öğrencileri için Prof.Dr. Kul, vizyonunu güncel ihtiyaç ve eğilimleri oku-
İstanbul, Kocaeli, Bursa, Ankara ve Eskişehir’de bulu- yarak oluşturan SBTÜ’nün kişisel ve kurumsal düzeyde
nan savunma sanayi firmalarına, tarım alanındaki öğ- ulusal ve uluslararası proje işbirlikleri gerçekleştirdiğini,
rencileri için de Konya ve Adana’da bulunan tarımsal bunu bir kurumsal kültür olarak yerleştirip gelecek nesille-
faaliyet yürüten firmalara ziyaretler gerçekleştirdiklerini re miras olarak bırakmanın çalışmalarını yürüttüğünü an-
belirten Kul, Avrupa Birliği (AB) tarafından finanse edilen latıyor: “Mühendislik ve tarımsal üretim teknolojilerinde AB
Erasmus+ programıyla sağlanan bütçelerin çok önemli projesi yürüten, hatta bu sınırları daha da genişletip Asya,
miktarının öğrencileri tarafından değişim programla- Afrika gibi diğer bölgelere açılıp birlikte çalışan akade-
rına katılımında değerlendirildiğini aktarıyor: “Öğrenci misyenlerimiz bulunuyor. Yapay zeka ve metaverse ile ilgili
sayımızın yüksek olmaması nedeniyle neredeyse her 4 önemli çalışmalar ve işbirliğimiz var. Metaverse laboratuva-
öğrencimizden 1’i değişim programı kapsamında yurt rımız ABD merkezli Unreal Engine Yetkili Sertifikalı Eğitim
dışına çıkmaktadır. Öğrencilerimizi değişim kapsamında Merkezi statüsünü almıştır. Burada üç boyutlu yazılım, ta-
gidebilecekleri eğitim-araştırma kurumları ve firmalar sarım ve blockchain eğitimleri verilmektedir. Metal ekleme-
ayarlama, vize alma, konaklama konusunda yardımcı li imalat, seramik eklemeli imalat, vakum altında metal toz
olma gibi sürekli desteklerimiz bulunmaktadır.” üretimi, vakum altında savunma ve sağlık sektörünün ihti-
“Yeni bölümler açacağız”: Prof.Dr. Kul, açacakları yaç duyduğu alaşımların geliştirilmesini sağlayan sistemler
yeni bölümlere de değiniyor: “Mühendislik ve Doğa Bi- sayesinde ulusal ve uluslararası paydaşlarla bu alanlarda
limleri Fakültesi bünyesinde Makine Mühendisliği Bö- işbirliği ve üretim projeleri yapılmaktadır. Özellikle ülke
lümü ile Kimya Mühendisliği Bölümü, Tarım Bilimleri ve olarak dışa bağımlı olduğumuz alanlarda sektörle birlikte
Teknoloji Fakültesi bünyesinde Tarla Bitkileri Bölümü ile bu çalışmaları gerçekleştirmek, milli ve yerli kabiliyetlerle
Bahçe Bitkileri Bölümü, Sivas Meslek Yüksekokulu bün- ihtiyaçlarımızı karşılamak temel misyonumuz.”
Mart 2024 KobiEfor 69