Page 48 - KobiEfor Ocak 2024
P. 48

à17(502'$/ 9( '(0à5<2/8 7$á,0$&,/,ã,




               100. Dünya Metrolar Zirvesi, İstanbul’da toplandı

                                                                                rem İmamoğlu, “Bugün ken-
                                                                                timizdeki 328.7 km olan raylı
                                                                                sistem ağı, umudumuz ve
                                                                                kararlılığımızla, 2050’de yak-
                                                                                laşık 740 km’ye çıkacak. 2024
                                                                                yılı yatırım bütçemizin yaklaşık
                                                                                %40’ını raylı sistemlere ayır-
                                                                                dık. 2019’dan itibaren 1 milyar
                                                                                550 milyon Euro kaynak bula-
               “Raylı sistem ağımız 2050’de 740 km’ye çıkacak”:   rak, çalışmaları yeniden başlatılan raylı sistem inşaat-
             Toplu taşımacılık sektörünün dünyadaki en büyük   larıyla birlikte, 4.5 yılda 47.3 km uzunluğundaki hat hiz-
             kuruluşu UITP (Uluslararası Toplu Ulaşım Birliği),   mete alındı. 80.50 km uzunluğunda toplam 6 raylı sistem
             100’üncü Dünya Metrolar Zirvesi’ni, Türkiye          inşaatımız da devam ediyor. Temel hedefimiz;
             Cumhuriyeti’nin 100’ncü kuruluş yıldönü-             gelecek nesillere çok daha kolay, çok daha mut-
             münde, dünyada aynı anda en çok metro                lu yaşayacakları bir şehir bırakabilmek” dedi.
             yapan kenti İstanbul’da yaptı. 26 ülkeden 37           Zirvenin açılış konuşmalarını sırasıyla;
             metro işletmesini buluşturan Zirve’ye İstan-         UITP Metro Grubu Yönetim Kurulu Başkanı
             bul Büyükşehir Belediyesi (İBB) iştiraki Met-        Brieuc de Meeùs, Metro İstanbul Genel Mü-
             ro İstanbul evsahipliği yaptı.                       dürü Özgür Soy, İBB Genel Sekreter Yardım-
               2023 UITP Dünya Metrolar Zirvesi’nin    Ekrem      cısı Pelin Alpkökin, UITP Genel Sekreteri Mo-
             açılış konuşmasını yapan İBB Başkanı Ek-  İmamoğlu   hamed Mezghani ve İmamoğlu yaptı.


           taşımalarda demiryolu, maliyet avantajları sağlayabilir.   limanlarıyla Gürcistan’ın bu hattaki mevcut hacminden
           Türkiye’nin demiryolu taşımacılığı altyapısını güçlendir-  pay almaya yönelik çalışmalar yaptığını aktarıyor: “Buna
           mesi ve bu taşıma modunu daha etkin kullanması, ülke-  karşın Türkiye’nin Orta Koridor için avantajını kullanama-
           nin dünya tedarik zinciri üssü olma hedefine ulaşmasına   dığını görüyoruz. Bu sebeple Orta Koridor’da Türkiye’nin
           katkı sağlayabilir. Bu kapsamlı bir strateji ve yatırım ge-  gelişmesini destekleyici, büyük bir ticari akışı sağlaya-
           rektirir, ancak demiryolu taşımacılığının avantajları, teda-  cak projelere ihtiyaç olduğunu söylemek mümkün. Bu
           rik zincirinin etkinliğini ve sürdürülebilirliğini artırabilir.”   projeler Türkiye’de atıl konumdaki lojistik merkezlerin
             İntermodal ve demiryolu taşımacılığı ekonomik, çev-  hem operasyonel hem gümrük alanında geliştirilmesi
           re dostu ve güvenli: İntermodal ve demiryolu taşımacılı-  ve dijitalleştirilmesi, Karadeniz’de demiryolu bağlantısı
           ğının ekonomik, çevre dostu ve güvenli taşıma imkanları   olan Zonguldak ve Samsun Limanları’nda ek terminal-
           sunduğunu belirten Engin, özellikle pandemi döneminde   lerin hizmete açılarak burada oluşacak yük trafikleri
           lojistik faaliyetlere yöne-                     için ekonomik ve sağlıklı operasyonların sağlanması,
           lik kısıtlamalar sebebiyle                      demiryolu bağlantısı olmayan Karadeniz Limanları’nın
           demiryolu taşımacılığının                       demiryolu bağlantılarının tamamlanması, bu yatırımlara
           diğer taşıma türlerine kı-                      bağlı oluşacak yük hacimleri için örneğin; Samsun-İzmir
           yasla en az etkilenmesinin                      / Samsun-Bursa gibi limanlar arası RO-LA seferleri ko-
           ülkemizin dış ticaret faa-                      nularak ürünlerin doğrudan açık denizlere kavuşmasını
           liyetlerinde demiryolu taşı-                    sağlamak gibi projelerdir. Bunlar aynı zamanda Türkiye
           macılığının öneminin daha iyi anlaşılmasını sağladığına   içindeki karayolu yük trafiğine de doğrudan pozitif etki
           işaret ediyor: “Ülkemizin dış ticaretinde ağırlık ve değer   yaratacak bir model olacaktır.”
           bazında yüzde birin altında pay alan demiryolu taşıma-  “OSB’ler, üretim merkezleri ve limanların demiryolu
           cılığına yönelik yapılacak iyileştirmelerin dış ticaret faa-  bağlantıları sağlanmalı”: Ankara-Sivas, Ankara-Bursa,
           liyetlerinin kesintisiz sürdürülebilmesine katkı sunaca-  İstanbul-Edirne gibi yeni hızlı tren hatları planlandığını, bu
           ğını düşünmekteyiz. Bu sayede Türkiye’nin iç pazarda ve   hatların şehirleri birbirine daha hızlı ve etkili bir şekilde
           uluslararası arenada rekabetçi gücü de artacaktır.”   bağlayarak yüksek hızlı tren ağını genişletmeyi hedefledi-
             Türkiye, Orta Koridor’da gelişmeli: Demiryolu ta-  ğini bildiren Engin, yolcu taşımacılığı alanında demiryolu
           şımacılığı için çok önemli bir avantaj yaratabileceğimiz   için yapılan yatırımların yük taşımacılığı için de uygulan-
           Orta Koridor’u da unutmamak gerektiğini belirten Engin,   ması gerektiğini ifade ediyor: “OSB’ler ve üretim mer-
           Orta Koridor’da şu an Gürcistan’ın merkez ülke konu-  kezlerinin iltisak hatları ile demiryolu hatlarına bağlantısı
           munda bulunduğunu, Azerbaycan’ın da son iki yıldır   sağlanmalı, buna ek olarak limanlarımızın da demiryoluy-
           özellikle Hazar kıyılarına yaptığı yeni demiryolu bağlantılı   la bağlantıları mutlaka yapılmalıdır. Bu sayede yurt içi ve

           48 KobiEfor Ocak 2024
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53