Page 95 - KobiEfor Eylül 2023 Sayı 288
P. 95
272 <$á$0
Ferrari XX Programı’nın ilk yol otomobilleri
Ferrari, SF90 Stradale altyapısını kullanan sı-
nırlı sayıda üretilecek yeni özel seri SF90 XX Stra-
dale ile SF90 XX Spider modellerini tanıttı.
Ürün gamındaki süper otomobil SF90 Stradale’yi
esas alan SF90 XX Stradale 799 adet, SF90 XX Spi-
der ise 599 adet üretilecek.
SF90 XX Stradale geliştirilirken, SF90 Stradale’in SF90 XX Stradale, SF90 Stradale ve SF90 Spider mo-
hibrit sisteminin tüm işlevlerini korurken aynı za- dellerinde de kullanılan PHEV güç-aktarma sistemin-
manda maksimum sürüş keyfi sunan, şimdiye ka- den yararlanıyor. Bu sistemde içten yanmalı V8 motoru,
darki en yüksek performanslı Ferrari yol otomobi- ikisi ön aksta ve biri arkada motor ile şanzıman arasın-
linin üretilmesi hedeflendi. da olmak üzere üç elektromotor destekliyor.
Türkiye, Maserati’nin en hızlı büyüdüğü pazarlardan
Maserati, 2023’ün ilk altı ayında, GranTurismo’nun yeni nesli de marka-
2022’nin ilk yarısına kıyasla globalde nın başarısında önemli pay sahibi oldu.
yüzde 42 büyüme kaydetti. Maserati markasının kaydettiği
Maserati’nin satışları tüm büyük pa- başarılı iş sonuçlarıyla Türkiye pazarı,
zarlarda artış gösterirken, geçtiğimiz yılın dünyada en çok büyüyen pazarlardan
Temmuz ayında Türkiye yollarıyla da bulu- biri oldu. Türkiye’de Maserati satışla-
şan, markanın-Lüks Orta SUV sınıfındaki rı geçtiğimiz yıla göre yüzde 352 artış
temsilcisi Grecale’nin başarılı performan- gösterdi ve markanın lüks pazardaki
sı öne çıktı. Maserati’nin ikonik modeli ve payı yüzde 7.5’a yükseldi.
PEUGEOT Türkiye konumunu sağlamlaştırdı
cuna imza atarken aynı zamanda tarihindeki en iyi ilk
7 ay sonucunu elde ederek pazardaki konumunu daha
da sağlamlaştırdı.
Yenilikçi PEUGEOT ürün gamına olan ilginin arta-
rak devam ettiğini söyleyen PEUGEOT Türkiye Genel
Müdürü Gülin Reyhanoğlu, “Yılın geride bıraktığımız
bu periyodunda elde ettiğimiz 49 bin 40 adetlik toplam
satışla, sene sonu için hedeflediğimiz rekor satış ra-
PEUGEOT Türkiye, Temmuz ayında da performan- kamına doğru emin adımlarla ilerliyoruz” dedi.
sını yükseltmeye devam etti. Temmuz’u 8 bin 148 Reyhanoğlu, bu performansın PEUGEOT dünya-
adetlik satış ve yüzde 7.2’lik pazar payıyla kapatan PE- sında, Türkiye’nin de konumunu pozitif etkilediğini
UGEOT Türkiye, tüm zamanların en iyi Temmuz sonu- ifade etti.
Opel’in geleceğe dair vizyonu: Experimental
Opel Experimental, ultra modern dış tasarımıyla Opel otomobil, yol gösteren
markasının önümüzdeki yıllardaki tasarım yaklaşımını bir ışığı temsil ediyor
net bir vizyonla ortaya koyuyor. Konsept otomobil; ileri ve bir kez daha Opel’in
teknoloji aero-verimlilik özellikleri, hafif koltuklar ve ta- öncü ruhunu sergili-
mamen yeni bir yükseltilmiş gösterge ekranı seviyesine yor” dedi.
ek olarak ferah, aydınlık bir iç mekan gibi özelliklerle Tasarımdan Sorumlu Başkan Yardımcısı Mark
de öne çıkıyor. Batarya elektrikli crossover, 5-10 Eylül Adams, “Yeni model, dış tasarımı, çarpıcı silueti ve
arasında Münih’te IAA Mobility’de dünyaya tanıtılacak. optimize edilmiş aerodinamik performansı ile öne çı-
Opel CEO’su Florian Huettl, “Bu çarpıcı konsept kıyor” diye konuştu.
(\OÖO KobiEfor 95