Page 56 - KobiEfor Eylül 2023 Sayı 288
P. 56

/2-à67à.  7$á,0$&,/,. 9( '(32/$0$




















                                 Türkiye,


                      dünyada YHT’de 8.,

          deniz ticaret filosunda 14. ülke



         Türkiye, dünyanın tedarik zinciri ve üretim      km’lik otoyol ağı, 2 bin 250 km’si Yüksek
         üssü olma hedefine; lojistik ve taşımacılık       Hızlı Tren (YHT) ve Hızlı Tren hattı olan
         sektörü ile depolama hizmetlerindeki yeşil  14 bin km’lik demiryolu ağı,  57 iç hat uçuş
         ve dijital dönüşüm başarısıyla koşuyor.          sayısı, 342 dış hat nokta sayısı, 217 liman,
         Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir           84 tersanesiyle Türkiye, dünyada YHT’de 8.,
         Uraloğlu’nun verdiği bilgilere göre; 29 bin      Türk Sahipli Deniz Ticareti Filosu ile 14.,
         km’nin üzerinde bölünmüş yolu, 3 bin 633         yat imalatında 3. ülke.

               evam eden ve gerçekleştirdiği denizyolu, karayo-  rasya Tüneli, İstanbul Havalimanı, Yavuz Sultan Selim,
               lu, demiryolu ve havayolu projeleriyle lojistik ve   Osmangazi, 1915 Çanakkale Köprüleri, İzmir-İstanbul,
         Dtaşımacılık sektörü ile depolama hizmetlerindeki   Ankara-Niğde ve Kuzey Marmara Otoyolları gibi dev
         yeşil ve dijital dönüşümdeki başarısıyla Türkiye, dünya-  projeleri birbiri ardına hayata geçirdiklerini anlattı:
         nın tedarik zinciri ve üretim üssü olma hedefine koşuyor.   “Bölünmüş yol uzunluğunu 29 bin km’nin üzerine çı-
                                                          kardık. Otoyol ağımızı 3 bin 633 km’ye ulaştırdık. Köp-
            Türkiye’den dev yatırımlar                    rü uzunluğumuzu 758 km’ye, tünel uzunluğumuzu ise
                                                          723 km’ye çıkardık. Ülkemizi Avrupa’da 6., dünyada 8.,
                                                          Yüksek Hızlı Tren İşletmecisi ülke konumuna yükselt-
                                                          tik. Demiryolu ağımızı 2 bin 250 km’si Yüksek Hızlı Tren
                                                          ve Hızlı Tren hattı olmak üzere yaklaşık 14 bin km’ye
                                                          yükselttik. Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu hattını açarak
                                                          Asya’dan Avrupa’ya kesintisiz demiryolu bağlantısı
                                                          sağladık. İç hat uçuş sayımızı 57’ye, dış hat nokta sa-
                                                          yımızı 342’ye yükselttik. Liman sayımızı 217’ye, tersa-
                                                          ne sayımızı 84’e çıkardık. Türkiye dış ticaretinin yüzde
           Abdulkadir                                     85’inin yürütüldüğü limanlarımız, ekonomi açısından
           Uraloğlu
                                                          büyük öneme sahip. Kıyı şeridimizde bulunan tersa-
                                                          nelerimize ilave olarak; 749 tekne imal tesisi, 192 adet
            Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdülkadir Uraloğlu,   çekek yeri ve 23 adet gemi geri dönüşüm tesisleri gemi
         Konya’da devam eden bedeli 16.5 milyarlık 12 kara-  sanayi sektörünün vazgeçilmez işletmeleridir.”
         yolu projesinden Konya Çevre Yolu Projesi’nin 2. kıs-  Bakan Uraloğlu, “Denizcilik sektörümüzün 2022’deki
         mının tamamını 2024 sonuna kadar bitirerek trafiğe   cirosu yaklaşık 531 milyar 238 milyon. Ülkemizin deniz-
         açmayı planladıklarını açıkladı. Bakan Uraloğlu, terör,   lerde sahip olduğu bu zengin potansiyeli en iyi şekilde de-
         savunma sanayinde yerlilik ve millilik, enerji ve ulaşım   ğerlendirerek, dünya denizciliğinde hak ettiği yeri alması
         altyapısı gibi Türkiye’nin önündeki 30-40 yıl bekleyen   hedefimizdir” açıklamasını yaptı. Bakan Uraloğlu’nun
         sorunları fiilen çözdüklerini belirterek; Marmaray, Av-  verdiği bilgilere göre; Türk sahipli gemi sayımız toplam bin

         56 KobiEfor (\OÖO
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61