Page 83 - KobiEfor Haziran 2023 Sayı 285
P. 83
Makine ihracatı ilk 4 ayda 9.2 milyar dolar
Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) tarafından payla- lerle kurduğumuz ilişkile-
şılan makine imalat sanayi konsolide verilerine göre, rin de katkısıyla, bu genel-
yılın ilk 4 ayı sonunda Türkiye’nin serbest bölgeler lemeye dahil olmayacağız.
dâhil toplam makine ihracatı yüzde 7.4 artarak 9.2 Giderek çeşitlenen ürün
milyar dolar oldu. ve teknoloji seviyemizle ve
Faizlerin bazı bölgelerde dolar bazında yüzde 8’lere kriz zamanlarının güvenilir
kadar yükseldiği bir ortamda, birçok ülkenin makine tedarikçisi olma özelliği-
imalatı ve dış ticaretinin daralmasını beklediğine dik- mizle bu yılı da rakipleri-
kat çeken Makine İhracatçıları Birliği (MAİB) Başkanı mizden çok daha verimli
Kutlu Karavelioğlu, “Fakat biz farklı pazarlara erişim geçirmiş şekilde kapaya- Kutlu
imkânlarımızın yanı sıra Rus ve Ukraynalı sanayici- cağız” açıklamasını yaptı. Karavelioğlu
Rekabette yeşil dönüşüm Rekabetçiliğin korunması için
olmazsa olmaz üretim şart
Otomotiv Endüstrisi İhracatçıla- Türkiye’nin, küresel otomotiv
rı Birliği (OİB) Başkanı Baran Çelik, sektöründe önemli bir üreti-
“Yıkıcı teknolojiler ve yeşil dönü- ci konumunda ve bu başarısını
şüm konusunda gerekli dönüşüm otomotiv ekosistemindeki tüm
gerçekleştirilemezse, Türkiye oto- Baran gelişmeleri yakinen takip ede- Cengiz
Eroldu
motiv sanayimizin rekabetçiliğinde Çelik rek uyumlanmasına borçlu ol-
önemi çok büyük olan yüksek yerlilik oranları düşme duğunun altını çizen Otomotiv Sanayii Derneği
riski ile karşı karşıya kalacak” açıklamasını yaptı.
(OSD) Yönetim Kurulu Başkanı Cengiz Eroldu,
Avrupa pazarını kaybetmemek ve otomotiv endüst-
rimizin rekabet gücünü koruyabilmek için yeni tek- “Ülkemiz toplam otomotiv sanayi üretiminin
nolojilere ve elektrikli araçlara yatırım yapmanın çok kabaca yüzde 72’sini ihraç ediyor ve ihracatının
önemli olduğuna dikkat çeken Çelik, “Aksi takdirde Av- kabaca yüzde 70’ini Avrupa pazarına gerçekleş-
rupa ülkeleri ile ticaretimizde Gümrük Birliği’ne rağ- tiriyor. Dolayısıyla, rekabetçiliğimizin korunması
men karbon vergileri ile karşı karşıya kalabiliriz” dedi. ve ekonomiye sağladığımız katkının sürdürüle-
Çelik, şöyle devam etti: “Elektrikli ve hibrit araç bilmesi için AB’deki gelişmelere cevap verecek
yatırımları da gösteriyor ki Türkiye otomotiv endüst- şekilde üretim yapmamız bir zorunluluk” açık-
risi küresel anlamda önemli rol üstlenmeye devam lamasını yaptı.
edecek. Otomotiv endüstrimiz 2022’ye kadar son 16 Eroldu, “31.5 milyar dolarlık ihracat geliri ve
yılın ihracat şampiyonu konumunda yer aldı ve Nisan 9.1 milyar dolarlık dış ticaret fazlası ile ekonomi-
2023 dönemi itibariyle son 12 ayda yüzde 9 artışla 32 mize önemli katkı sağlayan sanayimiz, 2022’de
milyar doları aşan ihracat rakamına ulaştı. Ülkemiz Türkiye ihracatının yüzde 12.2’sini gerçekleştirdi.
ihracatının ortalama olarak %15’ini tek başına ger- Motorlu araç üretiminde dünyada 13., AB ülkele-
çekleştiriyor. Tedarik endüstrimiz yüksek kapasitesi,
geniş ürün yelpazesi, AB standartları ve 13 milyar ri arasında 4. sırada yer alırken ticari araç üreti-
dolarlık ihracat hacmi ile dünyanın dev markaları için minde ise AB’de 1. sırada yer alıyoruz” bilgisini
verdi.
üretim yapmaya devam ediyor.”
Mercedes-Benz Otomotiv’de üst düzey atamalar
Mercedes-Benz Otomotiv, ve E-Commerce Grup Mü-
organizasyonel değişiklikle- dürü oldu.
rini duyurdu. Operasyon Ağı Geliştir-
Otomobil Pazarlama ve me Grup Müdürü olarak
Kurumsal İletişim Grup Mü- görev yapan Ezgi Yıldız Ke-
dürü Emre Kurt, şirketin yeni feli, Otomobil Pazarlama
Ezgi
Emre dönüşüm stratejisi doğrultu- ve Kurumsal İletişim Grup Yıldız
Kurt sunda O2O (Online to Offline) Müdürü görevini devraldı. Kefeli
Haziran 2023 KobiEfor 83