Page 82 - KobiEfor Haziran 2023 Sayı 285
P. 82
REEL SEKTÖR
Baymak 2023’ün ilk çeyreğinde yüzde 135 büyüdü
Yenilenebilir enerji, doğa dostu ürünler ve oynuyoruz” dedi.
dijital çözümlere odaklanarak iklimlendirme Çolak, “Grubumuzun tüm markaları sür-
sektörünün geleceğine yön veren Baymak, dürülebilir gelecek için hazırlanıyor. Bir
2023’ün ilk çeyreğinde cirosunu geçen yılın yandan ısı pompalarına, hibrit ve hidrojen
aynı dönemine kıyasla yüzde 135 artırarak 1 çözümlerine yatırım yaparken, entegre iklim-
milyar TL’ye taşıdı. İhracat cirosu da aynı dö- lendirme çözümleri ile enerji dönüşümüne
nemde yüzde 30 artış gösterdi. yön veriyoruz. Enerji dönüşümünün kaçınıl-
Baymak CEO’su Ender Çolak, “Ülkemizin maz olduğu ülkemizde de iklimlendirme sek-
enerji dönüşümüne katkı sunacak ürünlere Ender töründe hidrojeni daha sık konuşmaya başla-
öncelik veriyoruz. Yenilenebilir enerjiyle ça- Çolak yacağız” diye konuştu.
lışan cihazlarımız, ısı pompalarımız ve hid- Baymak, WWF-Türkiye (Doğal Hayatı Koru-
rojene uyumlu kombilerimizle pazarda aktif bir rol ma Vakfı) tarafından verilen ‘Yeşil Ofis Diploması’nı aldı.
“Son 5 yılda ihracat artışı yüzde 50’yi geçti”
Ambalaj sektörünün dünya- damgasını vurdu.
da en önemli fuarı olma özelliği İKMİB Yönetim Kurulu
taşıyan Interpack 2023 fuarı, Başkanı Adil Pelister dış ti-
Almanya’nın Düsseldorf şeh- caret fazlası veren Türk am-
rinde gerçekleştirildi. 6 yıl ara- balaj sektörünün son 5 yılda
dan sonra bu yıl İstanbul Kim- ihracat artışının yüzde 50’yi
yevi Maddeler ve Mamulleri geçtiğini söyledi.
İhracatçıları Birliği (İKMİB) Pelister, “Ambalaj sek-
tarafından ikincisi gerçek- törü 2022’de bir önceki yıla
leştirilen milli katılım organi- göre yüzde 14.7 artışla 7.1
zasyonu kapsamında 47, top- milyar dolarlık ihracat ger-
lamda 293 Türk firması fuara çekleştirdi” dedi.
Barış Telli, Mastercard’ın marka elçisi oldu
UEFA Şampiyonlar Ligi’nin ana sponsoru Master- velioğlu Görgü, “Telli’nin, çocukluğundan beri hayal-
card, yeni marka elçisini açıkladı. Milli Ampute Fut- lerinden vazgeçmemesi,
bolcu Barış Telli, Mastercard’ın marka elçisi oldu. umudunu kaybetmeden,
İşbirliği kapsamında, Telli’nin futbola başlama hi- önüne çıkan tüm engel-
kayesinden esinlenen yeni bir kampanya tanıtım fil- leri tutkusuyla aşmasıyla
mi hazırlandı. Mastercard’ın UEFA Şampiyonlar Ligi bizleri çok etkiledi” dedi.
Finali için kurguladığı videoda, ünlü futbolcu Barış Telli, “Mastercard sa-
Telli’nin hayat hikayesi ve futbol tutkusu aktarılıyor. yesinde, dünyanın her
Mastercard Doğu Avrupa Bölgesi Pazarlama ve köşesinden, çok daha fazla insana mesajımı ulaştıra-
İletişimden Sorumlu Başkan Yardımcısı Yasemin De- bileceğime inanıyorum” açıklamasını yaptı.
Fonlar 1 trilyon 748 milyar TL’ye ulaştı
Türkiye Sermaye Piyasaları Birliği (TSPB) tara- 56 portföy yönetim şirketi tara-
fından açıklanan portföy yönetim şirketlerinin 2023 fından yönetilen; menkul kıymet,
ilk çeyrek verilerine göre, portföy yönetim şirketle- gayrimenkul, girişim sermayesi, borsa yatırım fonu ve
rinin yönettiği fonların toplamı (yatırım fonu, emek- serbest fonlarından oluşan yatırım fonu sayısı bu yılın
lilik fonu, bireysel portföy yönetimi, bireysel portföy ilk çeyreği itibarıyla 1.550’ye çıktı.
yönetimi) bir yılda yüzde 134 oranında artarak 1 Yatırım fonu yatırımcı sayısı ise son bir yılda 488 bin
trilyon 748 milyar liraya ulaştı. kişi artarak bu yıl Mart sonunda 3.7 milyon kişi oldu.
82 KobiEfor Haziran 2023