Page 85 - KobiEfor Nisan 2023 Sayı 283
P. 85

İşyerleri Ramazan kolisi için 200-400 TL arasında bütçe ayırdı
                   E-Ticaret platformu Avansas, Ramazan ayına   yor ve çalışanlarına Ra-
                 kısa bir zaman kala işyerlerinin erzak kolisi ha-  mazan ayında ‘hediye
                 zırlığı için tercihlerini araştırdı. Avansas’ın Türki-  çeki’ vermeyi planlıyor.
                 ye genelindeki 1.000’e yakın müşterisiyle yaptığı   Ramazan kolilerin-
                 araştırmaya göre; bu yıl Ramazan kolisi almayı   de 10 kişiden 6’sı bu
                 planlayanların oranı yüzde 47.                 yıl 19-25 çeşide sahip
                    Hazır erzak kolisi tercih eden bireysel müşteriler   orta paketi tercih ede-
                 ve küçük işletmelerde çalışanlar Ramazan kolisi için   ceğini söyledi. Ramazan kolilerinin olmazsa olmaz
                 çoğunlukla 200 TL-400 TL arasında bütçe ayırmayı ön-  ürünleri ise çay, sıvı yağ, makarna ve un olarak belir-
                 görürken; orta büyüklükteki işletmeler 300 TL–500 TL   lendi. Avansas, Ramazan ayında güvenilir markalardan
                 bütçe aralığında erzak kolisi alışverişi yapmayı hedefli-  oluşturduğu 3 farklı koli tercihini satışa sundu.



                   ‘Bu yıl ihracatta hedefi tutturmak önemli bir başarı olacak’
                   Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) eski Baş-     önemli bir başarı olacaktır” dedi.
                 kanı, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Meclis Üyesi        Gülle, şunları söyledi: “Deprem bölgesinde
                 ve Gülle Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İsma-      Türkiye’nin yüzde 8-9’unu kapsayan çok güçlü bir
                 il Gülle; Kahramanmaraş merkezli yaşanan           ihracat altyapısı var, mevcut yatırımlar var, büyü-
                 depremler sonrası yaraların sarılması için         meler var. İhracat deyince kur, kur deyince ihra-
                 devam eden çalışmalar, deprem bölgesindeki   İsmail  cat ayrılmaz iki terim oldu. Kur, tabii ki önemli bir
                 sanayi kuruluşlarının durumu, depremin eko-  Gülle  parametre. İşin sonu belki bununla gidiyormuş
                 nomiye ve ihracata etkisini düzenlenen basın       gibi gözüküyor ama tamamen kurun üzerinden
                 toplantısında değerlendirerek, çözüm önerileri sundu.   bakarsak da bizi daha yanlış bir yere götürür. Paramızı
                   Gülle, “İhracatta bu yıl, geçen yıla oranla yüzde 10’luk   değersizleştirerek, ‘kurla rekabeti kaybediyoruz, ihra-
                 bir büyümeyle 275 milyar dolarlık hedef vardı. Yaşanan   cat yapamıyoruz’ gibi bir algıyı vermek de Türkiye için
                 deprem felaketine rağmen bu hedeften sapmamak çok   yanlış olur.”



                 KOBİ’lere ücretsiz veri entegrasyonu danışmanlığı hizmeti

                                  Türkiye’de Elektronik Veri Değişi-  üreterek şirketlerin verimliliğini artırıyor.
                               mi ve Dijital Dönüşüm (EDI) hizmeti   MAP Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Tuncel, KOBİ’lere üc-
                               alanında faaliyet gösteren MAP, oto-  retsiz veri entegrasyon danışmanlık hizmeti sunduklarını an-
                               motiv, perakende, dayanıklı tüketim,   lattı: “Müşterilerimiz için terzi işi çözümler geliştirip, anahtar
                               mobilya, gıda, tekstil, turizm, sağlık,   teslimi çözümler için proje yönetimi hizmetleri sunuyoruz.
                               ilaç, HORECA, Q-Ticaret sistemleri,   Veri Entegrasyonu Danışmanlık Hizmeti’ni satış sürecimizin
                               DIY, finans, lojistik ve savunma sa-  bir parçası olarak yapıyoruz. Hizmeti alan KOBİ’lerdeki deği-
                 Hakan         nayi alanlarında da giderek büyüyen   şimin en önemli unsurları verimlilik, yüzde 99.998 hatasızlık
                 Tuncel        bir ağda, KOBİ’lere özel çözümler   oranı, güvenilirlik ve zaman tasarrufu oluyor.”


                   Z kuşağı ve startuplar farklı bir ekonomi yaratıyor

                   Z kuşağı ve startuplara kurumsallaşmanın öne-  mutlaka anlatmamız gerekiyor.
                 minin mutlaka anlatılması gerektiğini söyleyen   Bunu da onların anlayacağı bir
                 Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD) Yöne-  lisanla yapmak lazım, ortak bir
                 tim Kurulu Başkanı Dr. Tamer Saka, “Bu dönemde   nokta bulmamız şart. Kurum-
                 startup’larla olan ilişkimizi de artıracağız. Startup-  sallaşabilmeleri için var olan
                 lar gerçekten farklı bir ekonomi” diye konuştu.   bilgiyi onlara aktarmamız gere-
                   Artık şirketlerin yönetim kurullarında yeni kuşak   kiyor ki ayakta kalabilsin ve sür-
                 hissedarların sayısının arttığına dikkat çeken Saka,   dürülebilir büyüme sağlasınlar   Tamer
                                                                                                       Saka
                 “Öte yandan Z kuşağına, startuplara kurumsallaşmayı   hatta dünyaya açılsınlar” dedi.

                                                                                           Nisan 2023 KobiEfor 85
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90