Page 85 - KobiEfor Nisan 2023 Sayı 283
P. 85
İşyerleri Ramazan kolisi için 200-400 TL arasında bütçe ayırdı
E-Ticaret platformu Avansas, Ramazan ayına yor ve çalışanlarına Ra-
kısa bir zaman kala işyerlerinin erzak kolisi ha- mazan ayında ‘hediye
zırlığı için tercihlerini araştırdı. Avansas’ın Türki- çeki’ vermeyi planlıyor.
ye genelindeki 1.000’e yakın müşterisiyle yaptığı Ramazan kolilerin-
araştırmaya göre; bu yıl Ramazan kolisi almayı de 10 kişiden 6’sı bu
planlayanların oranı yüzde 47. yıl 19-25 çeşide sahip
Hazır erzak kolisi tercih eden bireysel müşteriler orta paketi tercih ede-
ve küçük işletmelerde çalışanlar Ramazan kolisi için ceğini söyledi. Ramazan kolilerinin olmazsa olmaz
çoğunlukla 200 TL-400 TL arasında bütçe ayırmayı ön- ürünleri ise çay, sıvı yağ, makarna ve un olarak belir-
görürken; orta büyüklükteki işletmeler 300 TL–500 TL lendi. Avansas, Ramazan ayında güvenilir markalardan
bütçe aralığında erzak kolisi alışverişi yapmayı hedefli- oluşturduğu 3 farklı koli tercihini satışa sundu.
‘Bu yıl ihracatta hedefi tutturmak önemli bir başarı olacak’
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) eski Baş- önemli bir başarı olacaktır” dedi.
kanı, İstanbul Sanayi Odası (İSO) Meclis Üyesi Gülle, şunları söyledi: “Deprem bölgesinde
ve Gülle Tekstil Yönetim Kurulu Başkanı İsma- Türkiye’nin yüzde 8-9’unu kapsayan çok güçlü bir
il Gülle; Kahramanmaraş merkezli yaşanan ihracat altyapısı var, mevcut yatırımlar var, büyü-
depremler sonrası yaraların sarılması için meler var. İhracat deyince kur, kur deyince ihra-
devam eden çalışmalar, deprem bölgesindeki İsmail cat ayrılmaz iki terim oldu. Kur, tabii ki önemli bir
sanayi kuruluşlarının durumu, depremin eko- Gülle parametre. İşin sonu belki bununla gidiyormuş
nomiye ve ihracata etkisini düzenlenen basın gibi gözüküyor ama tamamen kurun üzerinden
toplantısında değerlendirerek, çözüm önerileri sundu. bakarsak da bizi daha yanlış bir yere götürür. Paramızı
Gülle, “İhracatta bu yıl, geçen yıla oranla yüzde 10’luk değersizleştirerek, ‘kurla rekabeti kaybediyoruz, ihra-
bir büyümeyle 275 milyar dolarlık hedef vardı. Yaşanan cat yapamıyoruz’ gibi bir algıyı vermek de Türkiye için
deprem felaketine rağmen bu hedeften sapmamak çok yanlış olur.”
KOBİ’lere ücretsiz veri entegrasyonu danışmanlığı hizmeti
Türkiye’de Elektronik Veri Değişi- üreterek şirketlerin verimliliğini artırıyor.
mi ve Dijital Dönüşüm (EDI) hizmeti MAP Yönetim Kurulu Üyesi Hakan Tuncel, KOBİ’lere üc-
alanında faaliyet gösteren MAP, oto- retsiz veri entegrasyon danışmanlık hizmeti sunduklarını an-
motiv, perakende, dayanıklı tüketim, lattı: “Müşterilerimiz için terzi işi çözümler geliştirip, anahtar
mobilya, gıda, tekstil, turizm, sağlık, teslimi çözümler için proje yönetimi hizmetleri sunuyoruz.
ilaç, HORECA, Q-Ticaret sistemleri, Veri Entegrasyonu Danışmanlık Hizmeti’ni satış sürecimizin
DIY, finans, lojistik ve savunma sa- bir parçası olarak yapıyoruz. Hizmeti alan KOBİ’lerdeki deği-
Hakan nayi alanlarında da giderek büyüyen şimin en önemli unsurları verimlilik, yüzde 99.998 hatasızlık
Tuncel bir ağda, KOBİ’lere özel çözümler oranı, güvenilirlik ve zaman tasarrufu oluyor.”
Z kuşağı ve startuplar farklı bir ekonomi yaratıyor
Z kuşağı ve startuplara kurumsallaşmanın öne- mutlaka anlatmamız gerekiyor.
minin mutlaka anlatılması gerektiğini söyleyen Bunu da onların anlayacağı bir
Türkiye Kurumsal Yönetim Derneği (TKYD) Yöne- lisanla yapmak lazım, ortak bir
tim Kurulu Başkanı Dr. Tamer Saka, “Bu dönemde nokta bulmamız şart. Kurum-
startup’larla olan ilişkimizi de artıracağız. Startup- sallaşabilmeleri için var olan
lar gerçekten farklı bir ekonomi” diye konuştu. bilgiyi onlara aktarmamız gere-
Artık şirketlerin yönetim kurullarında yeni kuşak kiyor ki ayakta kalabilsin ve sür-
hissedarların sayısının arttığına dikkat çeken Saka, dürülebilir büyüme sağlasınlar Tamer
Saka
“Öte yandan Z kuşağına, startuplara kurumsallaşmayı hatta dünyaya açılsınlar” dedi.
Nisan 2023 KobiEfor 85