Page 73 - KobiEfor Şubat 2023 Sayı 281
P. 73
HABER
ä+( ·GH UHWLP NDSDVLWHVLQL JQON
ä+( ·GH UHWLP NDSDVLWHVLQL JQON
PLO\RQD UQ oHåLGLQL ·\H o×NDUG×
PLO\RQD UQ oHåLGLQL ·\H o×NDUG×
İstanbul Halk Ekmek 2022’de, günlük
normal ekmek üretim kapasitesini
1.5 milyondan 1.8 milyona çıkardı.
Şu an üretimi olan 52 çeşit ürünleri
olduğunu söyleyen İstanbul Halk
Ekmek Genel Müdürü Okan Gedik,
2022’de açılan e-ticaret siteleri
sayesinde ürünlerin sadece
İstanbullulara değil Türkiye’nin
birçok yerindeki vatandaşlara Okan
ulaştığını belirtti. Gedik
stanbul Halk Ekmek olarak 2022’de Üretimdeki hat optimizasyonlarının yanı
üretimden sevkiyata birçok alanda yeni- sıra yalın dönüşüm, 5S, Kaizen gibi ulus-
İlikler ve geliştirmeler yaptı. Bunlardan lararası prensipleri kendilerine adapte et-
en önemlileri ise; Edirnekapı, Cebeci ve tiklerini belirten Gedik, şöyle devam etti:
Cevizli’de bulunan fabrikalara, Türkiye’nin “İşletmelerimizde gerçekleştirdiğimiz oto-
en büyük ekşi mayalı üretim tesisi ve en matizasyon, hatlarda modernleşme, vizör
modern ekmek fabrikası olan Ahmet İsvan ile ekmek sayımı, robotlarla ekmek toplama
Hadımköy fabrikasının eklenmesi ile gün- ve kasalama gibi iyileştirmeler sayesinde
lük normal ekmek üretim kapasitesi 1.5 İstanbul Halk Ekmek bugün Türkiye’nin en
milyondan 1.8 milyona çıktı. modern ekmek üretim tesislerine sahiptir.
Edirnekapı fabrikasında ise deprem Tedarik zinciri, lojistik ve satış-pazarlama
güçlendirme çalışmaları ve hat optimi- süreçlerimizi uçtan uca dijitalleştiriyoruz.
zasyonları yapılarak, 250 bin adet günlük Büfe, Bayi ve Toplu Tüketim kanallarında
ekmek üretimi 650 bin adet ekmeğe ulaş- dijital sipariş sürecini başlattık. Yapay zekâ
tı. Cevizli fabrikasında üretim kapasitesi içeren algoritmalar kullanarak büfe ve ba-
saatte 6.500 adetten 7.350’ye yükseldi. yilerimizin ekmek tahsisini gerçekleştiri-
Sadece üretim alanında değil çiftçiye yoruz. Maliyetlerimizi iyileştirirken karbon
destek alanında da birçok proje gerçek- ayak izimizi de azaltacağız.”
leştirdiklerini ve gerçekleştirmeye de- İHE’nin 2023 hedeflerinden de bahse-
vam ettiklerini söyleyen İstanbul Halk den Gedik, “Yeni ürün geliştirmelerimizi
Ekmek Genel Müdürü Okan Gedik, “İlk ve çeşitlerini planlarken; perakende ve
defa 2022 hasat döneminde İstanbul’un toptan satış kapsamı içerisinde yer alan
buğdayı İstanbul’un ekmeği hedefiyle 233 çiftçimiz- pazar raporlarını dikkatle inceleyip maksimum arz-
den toplam 7.219 ton buğday alımı yapıldı. Şu an 52 talep dengesi yakalayan ürün gruplarında üretime
çeşit ürünümüz var. 2022’de ürün ailemize Glüten- geçmeyi hedefliyoruz” diye konuştu.
siz Makarna, Ciabatta Ekmeği ve Kakaolu Kurabiye Ata Tohumu ve çiftçiye destek projelerine de değinen
katıldı. 2023’te de yeni ürünler için çalışmalarımız Gedik şunları söyledi: İlk defa 2022 hasat döneminde
devam edecek. 2022’de açılan e-ticaret sitemiz sa- ‘İstanbul’un buğdayı İstanbul’un ekmeği’ hedefiyle 233
yesinde ürünlerimiz sadece İstanbullulara değil çiftçimizden toplam 7.219 ton buğday alımı yaptık. Ata
Türkiye’nin birçok yerindeki vatandaşlarımıza ulaş- Tohumu Destekleme Projesi kapsamında; Bolu’dan
tı” açıklamasını yaptı. IZA, Kastamonu’dan ve Çankırı’dan siyez, Kars’tan ka-
2022’de ortalama günlük ekmek talebinin yaklaşık 1 vılca buğdayından öğütülmüş unları alıyoruz. Böylece
milyon 370 bin adet olarak gerçekleştiğini belirten Gedik, ülke topraklarının 13 bin yıllık mirasına sahip çıkıyor
“Ürettiğimiz ekmeklerin tüketicilerin sofrasına ulaşma ve doğallığını kaybetmemiş, genetiği değiştirilmemiş,
süresi de saatlerle ölçülüyor. Günde 5 binden fazla sev- sağlıklı un ve mamulleri vatandaşa ulaştırıyoruz. Ayrı-
kiyat yapıyoruz. Sevkiyat araçlarımızla her üç günde bir, ca bu tohumu hâlâ yetiştiren çiftçilerimizi destekliyo-
ekvatorun çevresini dolaşacak kadar yol yapıyoruz” dedi. ruz ve teşvik ediyoruz.”
ìXEDW 2023 KobiEfor 73