Page 69 - KobiEfor Şubat 2023 Sayı 281
P. 69
tek ajansız. Tek noktadan hizmet ve bilgi akışı sağ- şanslıydı. Bunlardan en başlarda gelenlerden biri
layabiliyoruz. Bu da iş ortaklarımızla hem iletişimi de bilişim sektörüdür. Dijitalleşmeyle beraber her
hem de sürecin yönetimini avantajlı ve efektif hale şirketin dijital alt yapısı, veri akışı, uzaktan haber-
getirmemize olanak sağlıyor.” leşme sistemleri ve data ihtiyaçları artış gösterdi.
Yine herkesin Pandemi’de uzaktan alışveriş yap-
“Önceliğimiz; sürekli öğrenme ve ma zorunluluğu ve akabinde e-ticaretin de patlama
sürekli gelişim” yaşamasıyla bilişim sektöründe hızlandırılmış bir
“Farklılıkları ve iş geliştirmeyi seviyoruz”: Portföy- gelişim süreci yaşandı. Bunun bizim için en radikal
lerinde yurt dışına bağlı çalıştıkları global markaların olan kısmı kullanıcı alışkanlıklarının değişmesidir.
bulunduğunu da belirten Ertunç Ererdi, önümüzdeki Hayat eski haline dönse bile, çoğu ticari akış kalıcı
dönem hedeflerinin; ‘bünyelerindeki çalışan ve depart- olarak değişmiş oldu. Dijitalleşme hızına ayak uy-
man sayısını artırmak ve yeni disiplinleri, yeni teknolo- duramayan şirketlerin maliyetleri ve reklama olan
jileri süreçlerinin içine entegre etmek’ olduğunu açık- ihtiyaçları çok ciddi derecede artacaktır. Bu sürecin
lıyor: “2021 yılı itibari ile Hollanda merkezli Avrupa gerisinde kalan şirketlerin satışlarının az, yaşam
şirketimiz ile global markaların operasyonlarına da döngülerinin ise kısa olacağını söylemek mümkün.”
destek veriyoruz. Başlangıcını Avrupa’daki şirketimiz
ile yapmış bulunduğumuz süreçle; dünyanın farklı lo- “2023 ve 2024’te dijital dönüşümdeki
kasyonlarına da açılmak en büyük hedefimiz arasında artış hızlanacak”
yer alıyor. Yerel ve global markalarla anlaşmalarımız Pandemi süreci, geleneksel pazarlama tarafında
çerçevesinde verdiğimiz hizmetlerde know-how geliş- sektörü oldukça olumsuz etkilediğini, odak noktası
tirme çabalarımız devam ediyor. dijital olan ajansların ise varlık-
Birden fazla şapka taşıyoruz. Ör- larını daha rahat sürdürdükleri-
neğin; Türkiye’de Meta platform- ni kaydeden Ererdi, çoğu sektör
ları ilk yayınlandığında bilişim dinamiğinin tamamen değişme-
sektöründe Metaverse etkinliğini sinden dolayı birçok şirketin bu
yapan ilk ajansız. Farklılıkları ve süreci atlatamadığını söylüyor:
iş geliştirmeyi seviyoruz. Sek- “2023 ve 2024 yıllarında ise di-
tördeki dijital dönüşüm üzerine jital dönüşümdeki artışın hızla
araştırmacı bir iş geliştirme de- devam edeceğini öngörüyoruz.
partmanımız bulunmakta. Ajans Süreçler daha ‘uzaktan’ çalış-
olarak da bizim için öncelikli ma, uzaktan satın alma vb. işle-
olan; sürekli öğrenme ve sürekli yişlere evrilecektir. Her şeyin sa-
gelişim diyebilirim.” nal platformlarla teknik olarak
yürütülebilmesine yönelik teknolojiler de artacaktır.
“Markanın sürdürülebilirliği önemlidir” Pazarlama süreçleri de bu duruma göre kabuk değiş-
Ertunç Ererdi; bir kampanyanın başarı ölçüsünü tirip, şekil alacaktır.”
şu sözlerle özetliyor: “Bir kampanyanın başarı ölçü-
sü öncelikli olarak satıştır diyemeyiz. Tabii ki günün “Kendisini güncelleyen ajansları seçin”
sonunda önemli olan; çabaların satışa dönmesidir. Ertunç Ererdi, KOBİ’lere ve işletmelere ajans se-
Bununla birlikte markalar için önemli olan anlık sa- çimlerinde şunları öneriyor: “Ajans seçimlerinde
tıştan ziyade markanın sürdürülebilirliğidir. Çünkü karşılaşılan en büyük sorunlardan biri pazarlama-
markalar için önemli olan; temel satışların arkasın- nın çok katmanlı bir yapı olmasıdır. Bu hizmetle-
dan gelen kümülatif büyümedir.” ri dışarıdan alması gereken şirketlerin bu konuya
%100 hakim olmadığını varsayarsak işlerinin çok
Dijitalleşmenin hızına ayak uydurmanın hassas ve riskli olduğunu söylemek doğru olur.
önemi Kendimizi sürekli güncellememiz gerektiği senar-
Pandemi süresince farklı sektörlerde değişimle- yoda şirketlere de kendilerini güncelleyen ajanslar
rin farklı ve hızlı olduğuna değinen Ererdi, gıda sek- seçmelerini öneririz. Pazarlama tarafında; iş or-
töründe uzaktan satış enstrümanları ve mobil uygu- taklarının ihtiyaçlarını anlayan, sadece onlardan
lamalar artış gösterirken, özellikle ithalata dayanan gelen talepler ve briefler doğrultusunda değil,
sektörlerin büyük bir sekteye uğradığını paylaşıyor onlara aynı zamanda bir terzi usulü ‘özel dikim’
ve şu değerlendirmeyi yapıyor: “Dünya’da şirketle- diye adlandırdığımız, kendilerine yardımcı olacak,
rin büyük çoğunluğu Pandemi gibi bir felaket senar- sorunlara fikirleriyle destek olacak ve problemle-
yosuna hazırlıklı değildi. Bunu hep beraber görmüş rini çözecek çözüm odaklı bir şirketle çalışmalarını
olduk. Bunun aksine; bazı sektörler ise çok daha önermekteyiz.”
ìXEDW KobiEfor 69