Page 69 - KobiEfor Şubat 2023 Sayı 281
P. 69

tek ajansız. Tek noktadan hizmet ve bilgi akışı sağ-  şanslıydı. Bunlardan en başlarda gelenlerden biri
           layabiliyoruz. Bu da iş ortaklarımızla hem iletişimi   de bilişim sektörüdür. Dijitalleşmeyle beraber her
           hem de sürecin yönetimini avantajlı ve efektif hale   şirketin dijital alt yapısı, veri akışı, uzaktan haber-
           getirmemize olanak sağlıyor.”                   leşme sistemleri ve data ihtiyaçları artış gösterdi.
                                                           Yine herkesin Pandemi’de uzaktan alışveriş yap-
             “Önceliğimiz; sürekli öğrenme ve              ma zorunluluğu ve akabinde e-ticaretin de patlama
             sürekli gelişim”                              yaşamasıyla bilişim sektöründe hızlandırılmış bir
             “Farklılıkları ve iş geliştirmeyi seviyoruz”: Portföy-  gelişim süreci yaşandı. Bunun bizim için en radikal
           lerinde yurt dışına bağlı çalıştıkları global markaların   olan kısmı kullanıcı alışkanlıklarının değişmesidir.
           bulunduğunu da belirten Ertunç Ererdi, önümüzdeki   Hayat eski haline dönse bile, çoğu ticari akış kalıcı
           dönem hedeflerinin; ‘bünyelerindeki çalışan ve depart-  olarak değişmiş oldu. Dijitalleşme hızına ayak uy-
           man sayısını artırmak ve yeni disiplinleri, yeni teknolo-  duramayan şirketlerin maliyetleri ve reklama olan
           jileri süreçlerinin içine entegre etmek’ olduğunu açık-  ihtiyaçları çok ciddi derecede artacaktır. Bu sürecin
           lıyor: “2021 yılı itibari ile Hollanda merkezli Avrupa   gerisinde kalan şirketlerin satışlarının az, yaşam
           şirketimiz ile global markaların operasyonlarına da   döngülerinin ise kısa olacağını söylemek mümkün.”
           destek veriyoruz. Başlangıcını Avrupa’daki şirketimiz
           ile yapmış bulunduğumuz süreçle; dünyanın farklı lo-  “2023 ve 2024’te dijital dönüşümdeki
           kasyonlarına da açılmak en büyük hedefimiz arasında   artış hızlanacak”
           yer alıyor. Yerel ve global markalarla anlaşmalarımız   Pandemi süreci, geleneksel pazarlama tarafında
           çerçevesinde verdiğimiz hizmetlerde know-how geliş-  sektörü oldukça olumsuz etkilediğini, odak noktası
           tirme çabalarımız devam ediyor.                                    dijital olan ajansların ise varlık-
           Birden fazla şapka taşıyoruz. Ör-                                  larını daha rahat sürdürdükleri-
           neğin; Türkiye’de Meta platform-                                   ni kaydeden Ererdi, çoğu sektör
           ları ilk yayınlandığında bilişim                                   dinamiğinin tamamen değişme-
           sektöründe Metaverse etkinliğini                                   sinden dolayı birçok şirketin bu
           yapan ilk ajansız. Farklılıkları ve                                süreci atlatamadığını söylüyor:
           iş geliştirmeyi seviyoruz. Sek-                                    “2023 ve 2024 yıllarında ise di-
           tördeki dijital dönüşüm üzerine                                    jital dönüşümdeki artışın hızla
           araştırmacı bir iş geliştirme de-                                  devam edeceğini öngörüyoruz.
           partmanımız bulunmakta. Ajans                                      Süreçler daha ‘uzaktan’ çalış-
           olarak da bizim için öncelikli                                     ma, uzaktan satın alma vb. işle-
           olan; sürekli öğrenme ve sürekli                                   yişlere evrilecektir. Her şeyin sa-
           gelişim diyebilirim.”                                              nal platformlarla teknik olarak
                                                           yürütülebilmesine yönelik teknolojiler de artacaktır.
             “Markanın sürdürülebilirliği önemlidir”       Pazarlama süreçleri de bu duruma göre kabuk değiş-
             Ertunç Ererdi; bir kampanyanın başarı ölçüsünü   tirip, şekil alacaktır.”
           şu sözlerle özetliyor: “Bir kampanyanın başarı ölçü-
           sü öncelikli olarak satıştır diyemeyiz. Tabii ki günün   “Kendisini güncelleyen ajansları seçin”
           sonunda önemli olan; çabaların satışa dönmesidir.   Ertunç Ererdi, KOBİ’lere ve işletmelere ajans se-
           Bununla birlikte markalar için önemli olan anlık sa-  çimlerinde şunları öneriyor: “Ajans seçimlerinde
           tıştan ziyade markanın sürdürülebilirliğidir. Çünkü   karşılaşılan en büyük sorunlardan biri pazarlama-
           markalar için önemli olan; temel satışların arkasın-  nın çok katmanlı bir yapı olmasıdır. Bu hizmetle-
           dan gelen kümülatif büyümedir.”                 ri dışarıdan alması gereken şirketlerin bu konuya
                                                           %100 hakim olmadığını varsayarsak işlerinin çok
             Dijitalleşmenin hızına ayak uydurmanın        hassas ve riskli olduğunu söylemek doğru olur.
             önemi                                         Kendimizi sürekli güncellememiz gerektiği senar-
             Pandemi süresince farklı sektörlerde değişimle-  yoda şirketlere de kendilerini güncelleyen ajanslar
           rin farklı ve hızlı olduğuna değinen Ererdi, gıda sek-  seçmelerini öneririz. Pazarlama tarafında; iş or-
           töründe uzaktan satış enstrümanları ve mobil uygu-  taklarının ihtiyaçlarını anlayan, sadece onlardan
           lamalar artış gösterirken, özellikle ithalata dayanan   gelen talepler ve briefler doğrultusunda değil,
           sektörlerin büyük bir sekteye uğradığını paylaşıyor   onlara aynı zamanda bir terzi usulü ‘özel dikim’
           ve şu değerlendirmeyi yapıyor: “Dünya’da şirketle-  diye adlandırdığımız, kendilerine yardımcı olacak,
           rin büyük çoğunluğu Pandemi gibi bir felaket senar-  sorunlara fikirleriyle destek olacak ve problemle-
           yosuna hazırlıklı değildi. Bunu hep beraber görmüş   rini çözecek çözüm odaklı bir şirketle çalışmalarını
           olduk. Bunun aksine; bazı sektörler ise çok daha   önermekteyiz.”
                                                                                       ìXEDW      KobiEfor 69
   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73   74