Page 49 - KobiEfor Şubat 2023 Sayı 281
P. 49

“Yatırımlarımızla 28 milyar dolarlık tasarruf sağlıyoruz”

               Ulaştırma ve Altyapı Bakanı                                larının mümkün olmadığını, bu açığı
             Adil Karaismailoğlu, İstanbul PPP                            kapatmak için farklı finansal model-
             Week Programı’nda yaptığı su-                                ler üretmeleri gerektiğini, yap-işlet-
             numda, Türkiye’nin dünya ticare-                             devret, kamu-özel işbirliklerinin de
             tinden aldığı payın artırılması için                         bu açığı hızlı şekilde kapatma ihtiya-
             yoğun çalıştıklarını, lojistik ve ihra-                      cından doğduğunu aktardı ve “Devlet
             catta önemli yatırımlar yaptıklarını                         aklıyla bunu planladık ve yola koyul-
             anlattı: “Bu yatırımlar ülkemizi son                         duk” dedi.
                                           Adil
             derece büyüttü. Dünya’nın en hızlı   Karaismailoğlu            Bakan Karaismailoğlu, Türkiye’de
             büyüyen, gelişen ülkelerinden bir                            yapılan kamu-özel işbirliği projeleri-
             tanesi haline gelmemiz kolay olmadı. Şu anda Dün-  nin tüm Dünyaya örnek olduğunu belirterek, Türk mü-
             ya’daki ticaret hacmi 12 milyar ton, 2030 yılına geldi-  hendisliğinin geldiği noktayı göstermesi adına da çok
             ğimizde bunun 225 milyar tona çıkacağı öngörülüyor.   başarılı projelerin hayata geçirilip tüm dünyada ses
             Türkiye’nin burada çok önemli coğrafi avantajı var. Biz   getirdiğini söyledi. Türkiye’nin hedeflerinin büyüyerek
             Bakanlık olarak insan, yük ve veri taşıyoruz. Bunu da   devam ettiğini vurgulayan Karaismailoğlu, havayolu,
             lojistik, dijitalleşme ve mobilite odağında son 20 yıldır   bölünmüş yol, demiryolu alanlarında yapılan çalışma-
             geliştirdik. 2053 yılına dek bütün planlarımızı yaptık.”   lar hakkında bilgi verdi. Karaismailoğlu, “Yaptığımız
               Ekonomik büyümeyi etkileyen altyapı açığını kapat-  183 milyar dolarlık yatırım sonucunda bugün 28 milyar
             mak için de yatırım yapmak gerektiğini vurgulayan Ka-  dolarlık tasarruf sağlıyoruz. Altyapı projelerinin önemi
             raismailoğlu, bu yatırımı da devlet bütçesiyle yapma-  burada anlaşılıyor” diye konuştu.

             Kombine Taşımacılık nedir?                      Kombine taşımacılık türleri ve bileşenleri
             Uzmanlar, Türkiye’de kombine taşımacılığın taşıma-  • Taşıma araçları (gemi, uçak, tren, kamyon vb.)
           cılık türleri arasında çığır açtığını, farklı mal grupları-  •  Taşıma terminalleri (liman, yükleme ve bindirme
           nın en hızlı ve en pratik şekilde taşınmasına yardımcı   araçları vb.)
           olduğunu ifade ediyor. Aslında intermodal taşımacılığın   • Taşıma üniteleri (konteyner, palet vb.)
           daha sınırlandırılmış şekli olan ‘Kombine Taşımacılık’,   Kombine taşımacılığın en önemli ve ayırt edici
           taşıma birimlerinin hedef birime ulaştığı noktaya kadar   özelliklerinden biri, bu bileşenlerin zincir şeklinde
           en az 2 farklı taşıma türü (karayolu, denizyolu, demiryo-  senkronize ilerlemesidir. Taşımacılık sırasında yükün
           lu ve / veya havayolu) ile taşınması demek. Kombine ta-  çıkışından varış noktasına ulaşıncaya kadar liman iş-
           şımacılık, çıkış noktasından varış noktasına taşımacılık   letmecileri, demir-
           değil, tüm taşıma sürecinin koordine olarak tek bir ope-  yolu işletmecileri,
                                   rasyon içerisinde yürütül-  karayolu taşımacı-
                                   mesini sağlıyor. Özellikle   larının ve firmaların
                                   konteyner taşımacılığında   eş zamanlı çalış-
                                   yaşanan gelişmelerle uzun   ması, tüm gelişme-
                                   mesafelerin demiryolu ve   lerin  paylaşılması,
                                   denizyolu gibi daha az ma-  her adımın kont-
                                   liyetli türlerle taşınması,   rollü ilerlemesi kombine taşımacılığın ön önemli
                                   limandan teslim noktasına   adımlarıdır. Kombine taşımacılık hizmetlerinden öne
           kadar da karayoluyla  yapılmasıyla oluşan yöntemdir.   çıkanlarından bazıları şöyle:
           Bir nakliyenin kombine yük taşımacılığı olarak nite-  • Gemi+uçak taşıması,
           lendirilebilmesi için seçilen taşıma yöntemlerinden en   • Gemi+tır taşıması,
           az 2’sinin tek bir sözleşmede toplanması gerekir. De-  • Tır+uçak taşıması,
           nizyolu ve demiryolunun az maliyetiyle karayolunun   • Ro-Ro taşıması,
           esnekliğini harmanlayan kombine taşımacılığın temel   •  Demiryolu ile ayaklı konteyner taşıması (elektrik
           özellikleri şöyle: Taşınacak malların standart hale gel-  santrali, maden, demiryolu gibi yatırım projelerine ait
           mesi (Taşınması gereken yüklerin konteyner, palet gibi   tüm ağır yükler)
           taşıma türlerine yüklenmesi, hızlı ve pratik boşaltıma   • Gabari dışı taşımalar,
           uygun yerleştirilmesi), sistem bütünleştirmesi (tüm bi-  • Özel ekipman gerektiren taşımalar,
           rimlerin teknolojik altyapıya ve örgütsel anlayışa sahip   • İzine bağlı taşımalar,
           olması), taşıma sisteminin uyumluluğu, tarafların hu-  • Fuar taşımaları,
           kuki sorumluluğu, ücret tarifeleri.                • Fabrika ve üretim bandı taşımaları.
                                                                                       ìXEDW      KobiEfor 49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54