Page 124 - KobiEfor Ekim 2023 Sayı 289
P. 124
SİGORTA
Sigortambir’den ‘Fijital’ hizmet
Herkesin sigorta konusunda bilinçlenmesi adına; Bilinçli Sigortalı Hareketi’ni
başlattıklarını söyleyen Sigortambir Genel Müdürü Kürşat Köz;
“Hedefimiz, pazardaki payımızı genişletmek ve sektördeki ilklerin şirketi olmak”
diyor. 30’u aşkın sigorta şirketi ile anlaşmalı olarak çalıştıklarını ifade eden Köz;
fiziksel ve dijital olmak üzere ‘Fijital’ bir hizmet verdiklerinin altını çiziyor.
em dijital hem de fiziksel yapılarla
hizmet veren Sigortambir; online da-
H nışmanlık verdiği gibi fiziksel olarak
da müşterilerine hizmet verdiği noktaları bu-
lunuyor. Sigortambir Genel Müdürü Kürşat
Köz; “Fijital yani fiziksel ve dijital bir yapıyla
bu deneyimi eşsiz kılıyoruz” diyor.
Müşteri analizi ile ihtiyaca
uygun ürün
Doğru stratejiyle hızlı büyüyen bir girişim
olduklarını söyleyen Köz; “Müşterinin ‘Si-
gortambir’ ismindeki gibi bütün sigortala-
rı bir yerde, Sigortambir’de bulabileceği bir Kürşat
platformuz. Üstelik yalnızca poliçe işlemini Köz
gerçekleştirmekle bitmiyor süreç. Poliçe
süresi ve hatta sonrasında müşteriye, aklına takılan 30’u aşkın sigorta şirketi ile anlaşmalı olarak çalıştık-
sorularla ilgili ulaşabileceği bir uzman desteği sağlı- larını ifade eden Köz; kişinin hangi sigorta ürününe ih-
yoruz. ‘Sigortasızları kazanacağız’ diyerek çıktığımız tiyacı olursa olsun, Sigortambir’e ulaştığı takdirde ona
bu yolda kişiselleştirilmiş iletişim çalışmalarımızı hız- en uygun olan teklifi karşılaştırmalı seçenekler üzerin-
landırıyoruz. Müşterilerin ihtiyaçlarına uygun ürünleri den sunduklarını kaydediyor. Bunun müşteri tarafında
sunabilmek için; değer, davranış ve ihtiyaç segmen- büyük bir avantaj olduğunun altını çizen Köz; akla takı-
tasyonları yapıyoruz. Müşteriyi analiz edip, ihtiyaca lan sorularla ilgili bir uzman desteği sağladıklarının
uygun olan ürün ile buluşmasını sağlıyoruz” açıkla- altını çiziyor: “Bu, tam da bilinçli sigortalılık dediğimiz
masını yapıyor. noktada müşterinin ihtiyaç duyduğu bir uygulama. Kişi
bazında da yaşam boyu sigortalılık oranını yükseltmek
360 derece analiz gibi bir hedefi gerçekleştirmek istiyoruz diyebiliriz.”
Büyük veri, yapay zeka, blockchain ve diğer tek- Beklentiler doğrultusunda tamamlayıcı ürünler sun-
nolojileri kullanarak sigorta süreçlerinin daha etkili, duklarını da vurgulayan Köz şu bilgileri aktarıyor: “Ko-
verimli ve müşteri odaklı hale geldiğini belirten Köz, nutu olan bir kişinin tek ihtiyacı DASK değildir, Konut
şirket içi dijitalleşme konusunda şu bilgileri veriyor: Sigortası ile finansal güvencesinin tamamlanması ge-
“Sigortambir de bu noktada sigortasızları kazanmak rekir. Ancak kimse bunun bir ihtiyaç olduğunun farkında
için dijitalleşti. Müşteriyi gerçekten tanımak, takip bile değil. Kişilere öncelikle bunun esasında bir ihtiyaç
etmek ve olası ihtiyaçlarını öngörebilmek için şirket olduğunu anlatmak gerekir. İşte biz bu bilinçlendirme
içi teknoloji ekibimize ait veri ambarı uygulamamız kapsamında gerçekleştirdiğimiz iletişim çalışmaları-
DNA’yı kullanıyoruz. Sigortalımızın tüm bilgilerini gün- mız ile de müşteri nezdinde bir adım öne çıkıyoruz.”
celleyebildiğimiz çok kanallı bir sistem olarak düşü- 2024 yılı için öncelikli hedeflerinin geniş kitlelere
nebilirsiniz. Hem sigortalımızın ihtiyaçlarına nokta ulaşmak olduğunun altını çizen Köz; “Herkesin sigorta
atışı çözümler önerebilmek hem de pazarlama faali- konusunda bilinçlenmesi adına bir hareket başlattık;
yetlerimizin verimliliğini yükseltebilmek adına Müş- ‘Bilinçli Sigortalı Hareketi.’ Sigortasızları kazanacağız.
teri Odaklı Dönüşüm projemiz kapsamında inhouse Türkiye’de herkes bilinçli birer sigortalı olana dek ça-
olarak üretimini gerçekleştirdiğimiz, müşterinin 360 lışmaya devam edeceğiz. Sigortambir, genç ve dinamik
derece analizini sağladığımız farklı modülleri kulla- bir şirket. Pazar içerisinde de bu dinamizmimizi ola-
nıyoruz ve sürekli olarak beklentilerimiz doğrultu- bildiğince göstererek özellikle genç ve orta yaş hedef
sunda güncellemelerini gerçekleştiriyoruz.” kitleye doğrudan ulaşmak istiyoruz” diye konuşuyor.
122 KobiEfor Ekim 2023