Page 89 - KobiEfor Eylül 2022
P. 89
/2-à67à.
Sendeo, Fenerbahçe Spor Kulübünün resmi kargo taşıma sponsoru oldu
Törene, Sendeo Genel Müdürü Özgün Şahin ve Fener-
bahçe Spor Kulübü Genel Sekreteri Burak Ç. Kızılhan ve
Sendeo Ticari Faaliyetler Direktörü Esin Çınar katıldı.
Sendeo Genel Müdürü Özgün Şahin, “Henüz bir yılı-
mızı bile doldurmadan operasyonumuzu 81 ile taşıdık.
İnsan kaynağı, operasyonel ve teknolojik yatırımlarımız-
la, sektördeki farklılaşma noktamız olan ‘kaliteli hizmet’i
Sendeo, Fenerbahçe Spor Kulübü’nün resmi kar- sağlamak için çalışıyoruz. Şimdi de Türk futbolunun ve
go taşıma sponsoru oldu. Sarı lacivertli kulüp ile sporunun güzide camialarından olan Fenerbahçe Spor
gerçekleşen anlaşma çerçevesinde Sendeo, Kulübün Kulübü’nü ulaşacağı yeni başarılara taşıyacak olmanın,
Türkiye genelindeki kargo dağıtım ve teslimat orga- güvenle ve mutlulukla yol almalarına eşlik etmenin ve bu
nizasyonunun tamamını üstlendi. yolculuğa ortak olmanın heyecanını yaşıyoruz” dedi.
Teknoloji Dinçer Lojistik’in Batu International Logistics
DNA’sına işliyor uzun kuyruğa takılmıyor
Dinçer Lojistik, tüm iş süreçlerini teknolojiyle yeni Batu International Logistics, Türkiye’den
baştan tanımlarken lojistik sektörünün dijitalleşmesine Bulgaristan’a açılan Hamzabeyli ve Kapıku-
katkı sunuyor. Dinçer Lojistik Ar-Ge Merkezi’ni 4 yıl önce le sınır kapılarında onlarca kilometreyi bulan ve 6-7
faaliyete geçiren şirket, geliştirdiği yapay zeka ve yazılım günde anca aşılabilen tır kuyruklarını minivan araç-
uygulamalarıyla bir yandan verimliliğini diğer yandan larla baypas ediyor.
müşteri memnuniyetini artırıyor. Geçtiğimiz aylarda Din- Şirket, acil taşınması gereken 1.300 kiloya ka-
çer Lojistik Ar-Ge Merkezi tarafından hayata geçirilen dar yükleri birçok Avrupa ülkesine 48 saat içinde
RPA (Robotic Process Automation-Robotik Süreç Oto- teslim ediyor.
masyonu) sistemini devreye alan şirket, iş süreçlerinde Şirketin Genel Müdürü Efe
yüzde 80 oranında verimlilik artışı sağladı. Göktuna, şunları söyledi: “Mi-
Dinçer Lojistik CTO’su Murat Şencan, RPA eğitimle- nivan taşımalarımızla 1.300
riyle bu teknolojinin kullanımını şirket çalışanları ara- kiloya kadar yüklerin teslima-
sında yaygınlaştırmayı hedeflediklerini belirterek “RPA, tında gecikmelerin önüne ge-
aslında bir bil gi teknolojisi veya çiyoruz. Gıda, tekstil, otomotiv
Ar-Ge projesi ama şirketimizde ve kimya başta olmak birçok
kullanımı sadece Ar-Ge veya bilgi sektöre hizmet veriyoruz. Isı Efe
teknolojileri departmanıyla sınırlı kontrollü ‘-18/+18 °C’ araç- Göktuna
kalmayacak. Çalışanlarımızı da bu larla da minivan taşımacılığı
teknolojiyi kullanabilir ve hatta ken- yapıyoruz.”
di işlerine uygun dijital robotlar ge- Göktuna, minivan servislerle yüklerin çoğu za-
Murat liştirebilir yetkinliğe sahip hale ge- man uçaktan bile daha hızlı teslim edilebildiğine
Şencan tirmeyi hedefliyoruz” diye konuştu. dikkati çekti.
Borusan Limanı, B-İmza uygulaması ile sürdürülebilir adımlar atıyor
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Limanı, retçi firma çalışanlarının telefonlarına bildirim ola-
Mayıs ayı itibari ile hayata geçirdiği B-İmza uygula- rak iletiliyor. Proje ile kâğıt tüketimi son bulurken,
ması ile limancılık sektöründe dijitalizasyon çalış- tedarikçi çalışanlar ise imza ve bekleme olmaksızın
maları ile ön plana çıkıyor. limana giriş yapabiliyorlar.
Borusan Limanı Bilgi Teknolojileri ekibi tarafından Borusan Limanı Genel
yaratılan B-imza uygulaması ile yıllık 62.000 sayfa Müdürü Hamdi Erçelik, “Di-
kâğıdın çöpe gitmesi engellenerek, sürdürülebilirlik jital dönüşümün tercih değil
inisiyatiflerine katkı sağlanıyor. B-İmza uygulaması bir zorunluluk olduğu gü-
sayesinde limana giriş yapmak isteyen tedarikçi fir- nümüzde B-İmza ile çevreyi
malar, daha önce kâğıt çıktı alarak sundukları belge- korurken dijitalleşme sa-
leri, dijital ortamda iletme imkânı elde ediyor. Hamdi yesinde hem kurumumu-
Erçelik
B-İmza sistemine yüklenen belgeler online onay za hem de paydaşlarımıza
mekanizmasından geçiyor, gerekli onaylar ise ziya- zaman kazandırmış oluyoruz” dedi.
(\OÖO KobiEfor 89