Page 75 - KobiEfor Eylül 2022
P. 75
silcilerimizi üniversitemize davet ederek ilgili bölümlere Yeni bölümler açılacak
seminer ve kurs vermelerini sağlıyoruz” diye konuştu. Haliç Üniversitesi’nde önümüzdeki dönem itiba-
rıyla açılacak birçok bölüm bulunuyor. Utlu, bun-
Dijital çağa uygun eğitim öğretim sistemi ların bir kısmını çeşitli nedenlerden dolayı aktif
kullanılıyor hâle getiremediklerini ancak uzay ve havacılık, bi-
Haliç Üniversitesi, şu anda yaşadığımız yüzyıl ve yüz- yomedikal, yeni medya ve iletişimle ilgili alanlarda
yılın gerektirdiği yenilikler ve yeterlilikler kapsamında; gelecekte çeşitli bölümler açmayı düşündüklerini
öğrencilerin kendi mesleklerini bundan 15-20 yıl son- belirtti.
rasında devam ettirebilecek bir yapıya sahip olmasını Utlu, şunları aktardı: “Özellikle e-pazarlama,
istiyor. Utlu, öğrencilerin farklılaşma çizgisini ise şöyle e-ticaret konularını daha aktif bir şekilde öğrenci-
ifade etti: “Öğrenci profilini yetiştirirken; dijital çağa lerimize aktarmak; yani bilgi vermek, bu konularda
uygun olarak eğitim-öğretim müfredatımızı, yapımızı öğrenci yetiştirmek istiyoruz ki bununla ilgili de üni-
düzenliyoruz. İkincisi sektör işbirlikleri. Daha önce de versitemizin hem fizikî altyapısının hem de eğitim
ifade ettiğim sektör işbirlikleri, bizim için öncelikli ve altyapısının yeterli olduğunu düşünüyoruz. Bununla
sektörle sürekli içli bir çalışma ortamı içerisindeyiz. ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle yazılım,
Üçüncüsü staj programlarını mutlaka aktif hâle getiri- bilgisayar gibi konulardan daha farklı alanlara yö-
yoruz. Dördüncüsü ise öğrencilerimize aktif çift anadal, nelmek istiyoruz. 21’inci yüzyılın mesleklerindeki
yan dal yapma imkânlarını sunuyoruz. Bunların da biz- değişimi, biz de kendi üniversitemizde yaşatmak is-
de ücretsiz olması, bir çekim gücünü ortaya koyuyor. tiyoruz. En basitinden bir yapay zekâ mühendisliği
Diğer taraftan vereceğimiz kurslar ile yer almış ola- veya robotik kodlamayı tüm sisteme yayarak bunun
cakları Sürekli Eğitim Merkezi kapsamında seminer, farklı bir alanda bir kurs yapısı içerisine geliştiril-
kurs ve eğitim faaliyetleriyle de kendilerinin daha farklı mesi gibi çeşitli konularda, öğrencilerimizi gelece-
yeteneklere ve yeterliliklere sahip olmalarını sağlama- ğe yönelik hazırlayacağız ve bu konu ile ilgili eğitim
ya çalışıyoruz.” programlarını, bölümlerini açacağız.”
TTO ve Kuluçka Merkezi kuruldu
Haliç Üniversitesi’nin yatırım alanlarından birini yararlanamayan öğrencilerimizi de yapacakları top-
de teknoloji transfer ofisi oluşturuyor. Utlu şu bilgileri lantılar, seminerler ve kurslarla sektöre hazırlanma-
verdi: “Son iki yıldan beri bu konuda ciddi bir aşama ları noktasında desteklemelerini sağlamak istiyoruz.”
kaydetmiş bulunuyoruz. Öncelikle Teknoloji Transfer Diğer taraftan Teknoloji Geliştirme Merkezi de-
Ofisi Araştırma ve Uygulama Merkezi şeklinde kur- nilen TEKMER ile ilgili kurulum aşaması çalışmala-
duk ve burada çalışmalarımız devam ediyor. Bununla rının devam ettiğini, KOSGEB’e yapılan başvurunun
birlikte Kuluçka Merkezi’mizi kurduk. Sanal gerçek- şu anda tamamlanmak üzere olduğunu aktaran
lik kuluçka merkezi olarak ifade Utlu, teknopark kısmında da yine
ettiğimiz bir kuluçka merkezimiz aynı şekilde çalışmaları planla-
aktif olarak çalışıyor. Bu kuluçka dıklarının altını çizdi.
merkezimizde hem öğrencileri- Utlu, şu bilgileri verdi: “Bizim
mizden hem de sektörden talep bu konuda en çok önemsediğimiz
edenlere, vermiş oldukları pro- olay ise öğrencilerimizin kendi
jeleri değerlendirme sonucunda, projelerini aktif şekilde üretebi-
ücretsiz olarak gerekli altyapıyı lecekleri bir ekosistemin kurul-
sağlayarak üniversitemizde çalışmalarını sağlıyoruz. ması. Bu bizim temel felsefemiz. Bu kapsamda da
Buradaki amaç; öğrencilerimizin kendi elde ettikleri Kuluçka Merkezi, Teknopark veya Teknoloji Trans-
fikirlerin kuluçka merkezinde geliştirilmesi, onlara fer Ofisi dışında tüm öğrencilerimizin, özellikle
her türlü desteğin verilmesi.” üçüncü ve dördüncü sınıftaki öğrencilerimizin bitir-
Desteklere ilişkin de bilgi veren Utlu, şunları söyle- me projelerini danışmanlarıyla birlikte TÜBİTAK’a
di: “Nedir bu destekler? Bir; bulundukları yerde rahat başvuracak şekilde hazırlamalarını sağlıyoruz.
çalışma imkânının olması, ücretsiz bir şekilde alan Bunlarla en azından proje kültürünü oluşturmak,
yaratılması, bunlara mentorluk yapılması… Tıkan- kendi üretebileceklerini ve bunların kayda değer
dıkları noktada daha farklı bir yardımda bulunulması olduğunu kendilerine gösterebilmek için çalışma-
şeklinde öğrencilerimize bu konumu destekliyoruz. larımızı yürütüyoruz. Bu kapsamda; geçen dönem
Sektörden gelen kişileri ise kendi kuluçka merkezi- yaklaşık 52 öğrenci projemiz, TÜBİTAK’tan geçmiş
mizde istihdam ederek, onların öğrencilerimize ve- bulunuyor ve TÜBİTAK tarafından destekleniyor. Bu
receği katkıları arttırmak ve kuluçka merkezimizden da bize büyük bir gurur sağlamakta.”
(\OÖO KobiEfor 75