Page 75 - KobiEfor Eylül 2022
P. 75

silcilerimizi üniversitemize davet ederek ilgili bölümlere   Yeni bölümler açılacak
         seminer ve kurs vermelerini sağlıyoruz” diye konuştu.   Haliç Üniversitesi’nde önümüzdeki dönem itiba-
                                                          rıyla açılacak birçok bölüm bulunuyor. Utlu, bun-
            Dijital çağa uygun eğitim öğretim sistemi     ların bir kısmını çeşitli nedenlerden dolayı aktif
            kullanılıyor                                  hâle getiremediklerini ancak uzay ve havacılık, bi-
            Haliç Üniversitesi, şu anda yaşadığımız yüzyıl ve yüz-  yomedikal, yeni medya ve iletişimle ilgili alanlarda
         yılın gerektirdiği yenilikler ve yeterlilikler kapsamında;   gelecekte çeşitli bölümler açmayı düşündüklerini
         öğrencilerin kendi mesleklerini bundan 15-20 yıl son-  belirtti.
         rasında devam ettirebilecek bir yapıya sahip olmasını   Utlu, şunları aktardı: “Özellikle e-pazarlama,
         istiyor. Utlu, öğrencilerin farklılaşma çizgisini ise şöyle   e-ticaret konularını daha aktif bir şekilde öğrenci-
         ifade etti: “Öğrenci profilini yetiştirirken; dijital çağa   lerimize aktarmak; yani bilgi vermek, bu konularda
         uygun olarak eğitim-öğretim müfredatımızı, yapımızı   öğrenci yetiştirmek istiyoruz ki bununla ilgili de üni-
         düzenliyoruz. İkincisi sektör işbirlikleri. Daha önce de   versitemizin hem fizikî altyapısının hem de eğitim
         ifade ettiğim sektör işbirlikleri, bizim için öncelikli ve   altyapısının yeterli olduğunu düşünüyoruz. Bununla
         sektörle sürekli içli bir çalışma ortamı içerisindeyiz.   ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Özellikle yazılım,
         Üçüncüsü staj programlarını mutlaka aktif hâle getiri-  bilgisayar gibi konulardan daha farklı alanlara yö-
         yoruz. Dördüncüsü ise öğrencilerimize aktif çift anadal,   nelmek istiyoruz. 21’inci yüzyılın mesleklerindeki
         yan dal yapma imkânlarını sunuyoruz. Bunların da biz-  değişimi, biz de kendi üniversitemizde yaşatmak is-
         de ücretsiz olması, bir çekim gücünü ortaya koyuyor.   tiyoruz. En basitinden bir yapay zekâ mühendisliği
         Diğer taraftan vereceğimiz kurslar ile yer almış ola-  veya robotik kodlamayı tüm sisteme yayarak bunun
         cakları Sürekli Eğitim Merkezi kapsamında seminer,   farklı bir alanda bir kurs yapısı içerisine geliştiril-
         kurs ve eğitim faaliyetleriyle de kendilerinin daha farklı   mesi gibi çeşitli konularda, öğrencilerimizi gelece-
         yeteneklere ve yeterliliklere sahip olmalarını sağlama-  ğe yönelik hazırlayacağız ve bu konu ile ilgili eğitim
         ya çalışıyoruz.”                                 programlarını, bölümlerini açacağız.”

             TTO ve Kuluçka Merkezi kuruldu

             Haliç Üniversitesi’nin yatırım alanlarından birini   yararlanamayan öğrencilerimizi de yapacakları top-
           de teknoloji transfer ofisi oluşturuyor. Utlu şu bilgileri   lantılar, seminerler ve kurslarla sektöre hazırlanma-
           verdi: “Son iki yıldan beri bu konuda ciddi bir aşama   ları noktasında desteklemelerini sağlamak istiyoruz.”
           kaydetmiş bulunuyoruz. Öncelikle Teknoloji Transfer   Diğer taraftan Teknoloji Geliştirme Merkezi de-
           Ofisi Araştırma ve Uygulama Merkezi şeklinde kur-  nilen TEKMER ile ilgili kurulum aşaması çalışmala-
           duk ve burada çalışmalarımız devam ediyor. Bununla   rının devam ettiğini, KOSGEB’e yapılan başvurunun
           birlikte Kuluçka Merkezi’mizi kurduk. Sanal gerçek-  şu anda tamamlanmak üzere olduğunu aktaran
           lik kuluçka merkezi olarak ifade                              Utlu, teknopark kısmında da yine
           ettiğimiz bir kuluçka merkezimiz                              aynı şekilde çalışmaları planla-
           aktif olarak çalışıyor. Bu kuluçka                            dıklarının altını çizdi.
           merkezimizde hem öğrencileri-                                    Utlu, şu bilgileri verdi: “Bizim
           mizden hem de sektörden talep                                 bu konuda en çok önemsediğimiz
           edenlere, vermiş oldukları pro-                               olay ise öğrencilerimizin kendi
           jeleri değerlendirme sonucunda,                               projelerini aktif şekilde üretebi-
           ücretsiz olarak gerekli altyapıyı                             lecekleri bir ekosistemin kurul-
           sağlayarak üniversitemizde çalışmalarını sağlıyoruz.   ması. Bu bizim temel felsefemiz. Bu kapsamda da
           Buradaki amaç; öğrencilerimizin kendi elde ettikleri   Kuluçka Merkezi, Teknopark veya Teknoloji Trans-
           fikirlerin kuluçka merkezinde geliştirilmesi, onlara   fer Ofisi dışında tüm öğrencilerimizin, özellikle
           her türlü desteğin verilmesi.”                 üçüncü ve dördüncü sınıftaki öğrencilerimizin bitir-
             Desteklere ilişkin de bilgi veren Utlu, şunları söyle-  me projelerini danışmanlarıyla birlikte TÜBİTAK’a
           di: “Nedir bu destekler? Bir; bulundukları yerde rahat   başvuracak şekilde hazırlamalarını sağlıyoruz.
           çalışma imkânının olması, ücretsiz bir şekilde alan   Bunlarla en azından proje kültürünü oluşturmak,
           yaratılması, bunlara mentorluk yapılması… Tıkan-  kendi üretebileceklerini ve bunların kayda değer
           dıkları noktada daha farklı bir yardımda bulunulması   olduğunu kendilerine gösterebilmek için çalışma-
           şeklinde öğrencilerimize bu konumu destekliyoruz.   larımızı yürütüyoruz. Bu kapsamda; geçen dönem
           Sektörden gelen kişileri ise kendi kuluçka merkezi-  yaklaşık 52 öğrenci projemiz, TÜBİTAK’tan geçmiş
           mizde istihdam ederek, onların öğrencilerimize ve-  bulunuyor ve TÜBİTAK tarafından destekleniyor. Bu
           receği katkıları arttırmak ve kuluçka merkezimizden   da bize büyük bir gurur sağlamakta.”
                                                                                      (\OÖO      KobiEfor 75
   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79   80