Page 74 - KobiEfor Eylül 2022
P. 74
h1à9(56à7(
Haliç Üniversitesi, ekosistemini tamamlıyor
gæUHQFL PHUNH]OL |æUHQPH PRGHOLQL X\JXOX\RU
Eğitim öğretim sektöründe 24. yıla Prof.Dr. Zafer Utlu, “Bizim bu
ulaşan Haliç Üniversitesi, bilim ve konuda en çok önemsediğimiz olay
teknolojiyi birleştirerek, öğrenci öğrencilerimizin kendi projelerini aktif
merkezli öğrenmeyi öğrenme modelini şekilde üretebilecekleri bir ekosistemin
uyguluyor. Haliç Üniversitesi Rektörü kurulması” dedi.
izim Lösemili Çocuklar Vakfı tarafından 1998
yılında kurulan Haliç Üniversitesi, 24. yılını ta-
Bmamladı. Ülkemizin 62’nci üniversitesi olan Ha-
liç Üniversitesi’nde, 7 fakülte, 3 yüksekokul, 1 meslek
yüksekokulu, 1 lisansüstü eğitim enstitüsü bulunuyor.
Fakültelerinde toplam 43 bölüm, meslek yükse-
kokulunda 19 bölüm, yüksek lisansüstünde; 7 bölüm
doktora, 54 bölüm yüksek tezli ve tezsiz yüksek lisans
programı bulunan, 2022 yılı YKS sonuçları dikkate
alındığında 15 binin üzerinde öğrenci sayısına erişmiş
Haliç Üniversitesi’nde yaklaşık olarak 450 tam zaman-
lı akademik personel mevcut.
Haliç Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Zafer Utlu, “Bu-
nunla birlikte özellikle öğrencilerin gelişimine faydası
olacağını düşündüğümüz, ders saati ücreti dediğimiz,
diğer üniversitelerde kendi alanında iyi olan akade-
misyenler ile sektörde bulunan, akademik titri olan
akademisyenlerimize, sektör temsilcilerimize de üni-
versitede ders verdiriyoruz. Bunların sayısı da yaklaşık
Zafer
olarak 300 civarında. Ayrıca bin 350 civarında da idari Utlu
personelle üniversitenin iç idari yapısını yürütmeye
çalışıyoruz” dedi. şu anda yürütmüş olduğu sistemleri bizim yakından
Haliç Üniversitesi; bilim ve teknolojiyi birleştirerek, takip etmemiz gerekiyor. Çünkü biz onlara öğrenci ye-
öğrenci merkezli öğrenmeyi öğrenme modelini uygu- tiştiriyoruz, onlara işgücü yetiştiriyoruz. Diğer taraftan
luyor. Rektör Utlu, şunları söyledi: “İlk olarak; bilim ve bu etkinliği arttırabilmek için bizim her bölümün bir
teknolojinin birleştirilmesi demek, burada bizim araş- danışma kurulu var ve bu her bölümdeki danışma ku-
tırmaya önem verdiğimizin göstergesidir. Öğrenmeyi rullarında da mutlak surette sektör temsilcileri yer al-
öğrenme merkezli demek, öğrenci odaklı kabul ettiği- makta. Böylelikle sektörün o günün koşulları içerisin-
miz zaman da eğitim-öğretim programlarımızın daha deki durumunu rahatlıkla takip edebiliyoruz. Geleceğe
düzgün olmasını sağlayabilmektir. Bizim temel eğitim yönelik o sektörle ilgili çalışmaların neler olduğunu,
felsefemiz de çok iyi bir üniversite eğitimi vermek, bu- neler olabileceğini belirliyoruz ve biz de bu kapsam-
nunla birlikte araştırma ve geliştirme olanaklarını art- da kendi ders programlarımızı, ders müfredatlarımızı
tırarak, öğrenciyi bu araştırma geliştirme olanaklarının yeniden güncelleyerek öğrencilerimizin sektörlerinden
içerisine doğrudan doğruya koyabilmektir.” uzak kalmamasını sağlıyoruz.”
Ayrıca bu kapsamda; stajlara da çok büyük önem ver-
Üniversite sektör işbirliği farklılık yaratıyor diklerini ve sadece sağlık bilimleri odaklı olan staj yapı-
Üniversite sanayi işbirliği kavramının sadece sanki sını üniversitenin geneline yaymış bulunduklarını pay-
mühendislik fakültesi veya meslek yüksekokulunun laşan Utlu, “Birçok bölümümüzde stajlar zorunlu hâle
ilgili teknik branşlarını kapsadığı gibi yanlış bir algının getirildi. Diğer taraftan stajyer ihtiyacı olmayan bölüm-
bulunduğunun altını çizen Utlu, bu alandaki iddialarını lerde de bunu seçmeli bir şekilde veya tercihe bağlı bir
şöyle anlattı: “Buna üniversite-sanayi işbirliği yerine staj sistemine dönüştürmüş olduk. Buradaki tek ama-
üniversite-sektör işbirliği demenin daha faydalı oldu- cımız öğrencinin sektörle içli dışlı olması ve sektörle
ğunu düşünüyoruz. Bu sektörlerle biz sürekli olarak işbirliğinin arttırılması. Diğer yandan sektördeki yapılan
içli dışlı olmak zorundayız. Bunların kendi içerisinde çalışmaları ve yenilikleri anlatabilmek için sektör tem-
74 KobiEfor (\OÖO