Page 74 - KobiEfor Eylül 2022
P. 74

h1à9(56à7(




                        Haliç Üniversitesi, ekosistemini tamamlıyor
          gæUHQFL PHUNH]OL |æUHQPH PRGHOLQL X\JXOX\RU


         Eğitim öğretim sektöründe 24. yıla               Prof.Dr. Zafer Utlu, “Bizim bu
         ulaşan Haliç Üniversitesi, bilim ve              konuda en çok önemsediğimiz olay
         teknolojiyi birleştirerek, öğrenci               öğrencilerimizin kendi projelerini aktif
         merkezli öğrenmeyi öğrenme modelini              şekilde üretebilecekleri bir ekosistemin
         uyguluyor. Haliç Üniversitesi Rektörü            kurulması” dedi.

               izim Lösemili Çocuklar Vakfı tarafından 1998
               yılında kurulan Haliç Üniversitesi, 24. yılını ta-
         Bmamladı. Ülkemizin 62’nci üniversitesi olan Ha-
         liç Üniversitesi’nde, 7 fakülte, 3 yüksekokul, 1 meslek
         yüksekokulu, 1 lisansüstü eğitim enstitüsü bulunuyor.
            Fakültelerinde toplam 43 bölüm, meslek yükse-
         kokulunda 19 bölüm, yüksek lisansüstünde; 7 bölüm
         doktora, 54 bölüm yüksek tezli ve tezsiz yüksek lisans
         programı bulunan, 2022  yılı YKS sonuçları dikkate
         alındığında 15 binin üzerinde  öğrenci sayısına erişmiş
         Haliç Üniversitesi’nde yaklaşık olarak 450 tam zaman-
         lı akademik personel mevcut.
            Haliç Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Zafer Utlu, “Bu-
         nunla birlikte özellikle öğrencilerin gelişimine faydası
         olacağını düşündüğümüz, ders saati ücreti dediğimiz,
         diğer üniversitelerde kendi alanında iyi olan akade-
         misyenler ile sektörde bulunan, akademik titri olan
         akademisyenlerimize, sektör temsilcilerimize de üni-
         versitede ders verdiriyoruz. Bunların sayısı da yaklaşık
                                                                                                  Zafer
         olarak 300 civarında. Ayrıca bin 350 civarında da idari                                   Utlu
         personelle üniversitenin iç idari yapısını yürütmeye
         çalışıyoruz” dedi.                               şu anda yürütmüş olduğu sistemleri bizim yakından
            Haliç Üniversitesi; bilim ve teknolojiyi birleştirerek,   takip etmemiz gerekiyor. Çünkü biz onlara öğrenci ye-
         öğrenci merkezli öğrenmeyi öğrenme modelini uygu-  tiştiriyoruz, onlara işgücü yetiştiriyoruz. Diğer taraftan
         luyor. Rektör Utlu, şunları söyledi: “İlk olarak; bilim ve   bu etkinliği arttırabilmek için bizim her bölümün bir
         teknolojinin birleştirilmesi demek, burada bizim araş-  danışma kurulu var ve bu her bölümdeki danışma ku-
         tırmaya önem verdiğimizin göstergesidir. Öğrenmeyi   rullarında da mutlak surette sektör temsilcileri yer al-
         öğrenme merkezli demek, öğrenci odaklı kabul ettiği-  makta. Böylelikle sektörün o günün koşulları içerisin-
         miz zaman da eğitim-öğretim programlarımızın daha   deki durumunu rahatlıkla takip edebiliyoruz. Geleceğe
         düzgün olmasını sağlayabilmektir. Bizim temel eğitim   yönelik o sektörle ilgili çalışmaların neler olduğunu,
         felsefemiz de çok iyi bir üniversite eğitimi vermek, bu-  neler olabileceğini belirliyoruz ve biz de bu kapsam-
         nunla birlikte araştırma ve geliştirme olanaklarını art-  da kendi ders programlarımızı, ders müfredatlarımızı
         tırarak, öğrenciyi bu araştırma geliştirme olanaklarının   yeniden güncelleyerek öğrencilerimizin sektörlerinden
         içerisine doğrudan doğruya koyabilmektir.”       uzak kalmamasını sağlıyoruz.”
                                                            Ayrıca bu kapsamda; stajlara da çok büyük önem ver-
            Üniversite sektör işbirliği farklılık yaratıyor   diklerini ve sadece sağlık bilimleri odaklı olan staj yapı-
            Üniversite sanayi işbirliği kavramının sadece sanki   sını üniversitenin geneline yaymış bulunduklarını pay-
         mühendislik fakültesi  veya  meslek yüksekokulunun   laşan Utlu, “Birçok bölümümüzde stajlar zorunlu hâle
         ilgili teknik branşlarını kapsadığı gibi yanlış bir algının   getirildi. Diğer taraftan stajyer ihtiyacı olmayan bölüm-
         bulunduğunun altını çizen Utlu, bu alandaki iddialarını   lerde de bunu seçmeli bir şekilde veya tercihe bağlı bir
         şöyle anlattı: “Buna üniversite-sanayi işbirliği yerine   staj sistemine dönüştürmüş olduk. Buradaki tek ama-
         üniversite-sektör işbirliği demenin daha faydalı oldu-  cımız öğrencinin sektörle içli dışlı olması ve sektörle
         ğunu düşünüyoruz. Bu sektörlerle biz sürekli olarak   işbirliğinin arttırılması. Diğer yandan sektördeki yapılan
         içli dışlı olmak zorundayız. Bunların kendi içerisinde   çalışmaları ve yenilikleri anlatabilmek için sektör tem-

         74 KobiEfor (\OÖO
   69   70   71   72   73   74   75   76   77   78   79