Page 52 - KobiEfor Agustos 2022
P. 52

g1(0/à 127/$5




             Yeniliklerin kullanımı her geçen gün artıyor

               Mastercard’ın EEMEA (Doğu Avrupa, Orta Doğu ve   ortamda yapılacağı öngörülüyor. Tür-
            Afrika) Bölgesinde yer alan dokuz pazarın yakından   kiye, Birleşik Arap Emirlikleri, Nijerya,
            incelendiği araştırmaya göre; nakit, özellikle küçük iş-  Suudi Arabistan, Kenya, Mısır, Güney
            lemlerde en popüler ödeme biçimlerinden biri olmaya   Afrika, Pakistan ve Fas’ı kapsayan EMEA  Bölgesi’nde
            devam ediyor ve Dünya genelinde ankete katılan 35 bin-  gerçekleştirilen araştırmaya göre dijital ödeme kullanı-
            den fazla kişinin yüzde 66’sı geçen yıl nakit ödeme yap-  mının her geçen gün arttığı, önümüzdeki dönemde de
            tığını açıklıyor. Genel olarak, ankete katılanların yüzde   artmaya devam edeceği belirtiliyor.
            35’i geçen yıl daha az nakit kullandığını söylerken, dört-  Buy Now Pay Latter (BNPL) çözümü yani Şimdi Al
            te birinden biraz fazlası daha fazla kullandığını söylüyor.  Sonra Öde; yüksek ödemeler gerektiren harcamalar-
               Elektronik ticaret işletmeleri her geçen gün artıyor.   da kredi kartı limitini bloke ettirmek istemeyen kulla-
            Yenilikçi ödeme sistemleri, gelişmiş bankacılık altyapı-  nıcılar ya da kredi kartı limitini aşan harcamalar için
            sı, dijital ve mobil ödemeler, adaptasyonu yüksek genç   çok kullanışlı bir sistem olmasına rağmen kullanıcı-
            nüfus sayesinde her sektörde kemikleşmeye başladı.   ların bankalardan gelen taksit önerilerini daha çok
            Önümüzdeki 3 yıl içinde her iki işlemden birinin online   tercih ettiği ortaya çıktı.


               Perakendeyi kökten değiştirecek küresel 2022 trendleri

               Dünyanın trend sektör-                                  rakendeye ağırlık verilerek azaltılıyor.
             lerini inceleyerek geniş                                  Trend 4: Mağaza içi alışveriş arttırılı-
             ve kapsamlı raporlar ha-                                  yor. Trend 5: Kanallar arasında tutarlı
             zırlayan GOOINN’in (Good                                  bir alışveriş deneyimi sunmak hedef-
             Innovation) Araştırma Mer-                                leniyor. Trend 6: Çalışan çekmek için
             kezi, Haziran ayında pe-                                  yeni IK modelleri tasarlanıyor. Trend 7:
             rakendenin sürdürülebilir                                 Temassız perakende deneyimi taleple-
             yolculuğunda nasıl başarılı olabileceği ile ilgili tüm   ri artıyor. Trend 8: Perakende ve marka işbirlikleri
             detayları masaya yatıran perakende raporunu ya-  artıyor. Trend 9: Otonom teknolojiler ön plana çıkı-
             yınladı. GOOINN, raporda perakende sektörünün   yor. Trend 10: Müşterilere sanal deneyimler yaşa-
             gelişiminin önünü açmak için dikkat edilmesi ge-  tılıyor. Trend 11: İnteraktif perakende deneyimi ile
             reken noktaları ve 14 trendi açıkladı.         sosyal satışlar ön plana çıkıyor. Trend 12: Hızlı tes-
               Önemli trend başlıkları şöyle:               limat seçenekleri markaları farklılaştırıyor.  Trend
               Trend 1: Yerel markalar perakende rekabetini   13: Yeni ödeme sistemleri benimseniyor. Trend 14:
             artıyor.  Trend 2: Deneyimsel perakendeye yatırım   Sosyal ve çevresel sorumluluğu günlük iş modelle-
             yapılıyor.  Trend 3: Reklam maliyetleri fiziksel pe-  rine yerleştiren markalar ön plana çıkıyor.



             Her üç şirketten biri dijital bir felaket yaşıyor

               Yapılan araştırmalara göre şirketler dijital alan-  kalıyor. Şirketlerin çalışmalarını sonlandıran bu fela-
            daki tehditler karşısında gerekli korumayı sağlarken   ketler 5.5 milyon doların üstünde operasyonel kesinti
            zorluk yaşıyor. Her 3 şirketten 1’i dijital felaketle yüz   yaratıyor. KOBİ’lere bakıldığında ise oluşan kayıp saat
            yüze geliyor ve bu şirketlerin yüzde 95’i 5 yıl içerisin-  başına 50 ile 80 bin dolar arasında oluyor ve KOBİ’lerin
            de faaliyetlerine son veriyor. IT’yi yalınlaştıran ve yük-        yüzde 80’i bir felaket anında ne
            sek çevikliği ile müşterilerine hızlı, güvenli ve kaliteli        yapacağını bilemiyor.
            hizmet sunan Eclit’in, şirketlerin IT duyarlılıklarını ve           Eclit Co-CEO’su Egemen
            olası tehditlere ne kadar hazır olduklarını analiz ede-           İnce, “IT servisleri bir gün
            bilmelerini sağlayan IT Risk Skoru çalışmasına göre;              durduğunda ne kadar kayıp
            Türkiye’de saatte bir ağ güvenlik saldırısı ve her 3 da-          yaşayabileceklerini bilmiyor-
            kikada bir siber saldırı gerçekleşiyor.                           lar. Yapılan araştırmalar, bir
               Her 3 şirketten biri bu siber saldırıların neden ol-           saldırının 120 bin dolar mali-
            duğu dijital felaketi yaşıyor ve bu şirketlerin yüzde 95’i   Egemen  yetle sonuçlandığını gösteri-
            beş yıl içerisinde faaliyetlerini sonlandırmak zorunda   İnce     yor” açıklamasını yapıyor.


           52 KobiEfor $ðXVWRV
   47   48   49   50   51   52   53   54   55   56   57