Page 79 - KobiEfor Temmuz 2022
P. 79

yaşamaya çalıştığını söylüyor: “Hayallerimin peşinden   “İyi bir CEO, çözüm odaklı ve ileri
               giderken, bu yönlerimin bana güç verdiğine ve bugün-  görüşlü olmalı”
               kü yöneticiliğime de yansıdığını görüyorum. Örneğin;   İyi bir CEO’nun değişen şartlar karşısında es-
               Monster Notebook’u kurarken yola çıkış amacımız bir   nek davranabilen, çözüm odaklı ve ileri görüşlü biri
               gün global bir teknoloji markası olmaktı. Bu elbette   olması gerektiğini vurgulayan Yılmaz, şunları söy-
               başarılması hiç kolay olmayan bir hedef. Önümüzde   lüyor: “Koşulların son derece dinamik ve hızlı de-
               uzun ve zahmetli bir yolculuk olduğunun bilinciyle de-  ğiştiği bir dünyada yaşıyoruz. Bu dünyada amaç ha-
               vam ettik çalışmalarımıza. Bugün Türkiye pazarının   yatta kalmak değil, bu dünyaya yön verecek, daha iyi
               lider üç markasından biriyiz. Elde ettiğimiz başarıları   hayat koşullarını oluşturacak bir ufka sahip olmak.
               global arenaya taşımak için uluslararası yatırımları-  Bunu yapabilmek için eldeki verileri doğru okuyup
               mızı hızlandırdık. Avrupa’da marka bilinirliğimiz her   iyi bir şekilde analiz etmek ve gerçekçi değerlendir-
               geçen gün artıyor. Bu süreçte ekip olarak, ortak bir ha-
                                                                melerle öngörüler oluşturmanın gerekli olduğuna
               yali gerçekleştirmek için paylaştığımız güven duygusu
                                                                inanıyorum. Aynı zamanda şirketin ve bağlı bulun-
               bize ihtiyacımız olan gücü ve motivasyonu sağladı. Sö-
                                                                duğu sektörlerin organik bir ilişkisi olduğunu göre-
               züne güvenilir, dürüst ve şeffaf ilişkiler kuran kişilerle
                                                                bilmek, bu ilişki zincirinin herhangi bir halkasında
               çalışmayı hep çok önemsedim. Üzerinde durduğumuz
                                                                ortaya çıkabilecek sorunlara karşı hızlı, doğru ve
               bir diğer kritik değer ise liyakat. Her zaman ‘önce etik,
                                                                uzun vadeli çözümler üretebilmek gerekiyor. Böy-
               sonra verimlilik’ diyenlerdenim. Bu şekilde şirket de-
                                                                lece mevcut durumun sizi yönetmediği, sizin mev-
               ğerlerimizi içselleştirebilen, profesyonel yeteneklerine
                                                                cut durumu yönettiğiniz bir alan açılıyor. Başarıya
               ve kişilik özelliklerine güvendiğim insanlarla birlikte
                                                                ulaşan güçlü yöneticilerin bunları yapabilen kişiler
               çalışmanın bizi başarıya taşıdığına inanıyorum.”
                                                                olduğunu düşünüyorum.”
                  Hikayenin önemi:  İlhan Yılmaz’ı çok etkileyen ve
               doğru bulduğu söz ise; “Harika grafikler bizi birkaç
               dakikalığına eğlendirir, bizi koltuklarımızda tutan ise
               hikayedir.” Yılmaz, anlatıyor: “Pixar’ın Oscar ödül-
               lü Baş Kreatif Direktörü John Lasseter’in bu sözü
               bana hep Canavar’ın hikayesini hatırlatıyor. Monster
               Notebook’un bundan yirmi iki yıl önce Kadıköy’de zor
               şartlar altında başlayan hikayesi, kıtaları aşan bir ba-
               şarı yolculuğuna doğru ilerliyor. Bu yolculukta grafikle-
               rimiz zamanla daha da iyiye gitti. En yeni teknolojileri,
               yeni nesil bir deneyim sunacak şekilde geliştiriyoruz.
               Ancak bu yolculukta bize eşlik eden asıl şey kullanıcı-
               larımızla kurduğumuz gönül bağı. Markamızı ilk gün-
               den beri ileri taşıyan, bizi koltuklarımızdan ayırmayan
               ve Monster’ın hikayesini sürükleyici bir serüvene dö-
               nüştüren şey bu bağ.”
                                                                  Hibrit çalışmayla gelen verim: Kurum kültürün-
                  Yılmaz, Monster Notebook’ta daha ilk günlerde, çe-
                                                                de esnekliği artırarak hibrit çalışma düzenine kalıcı
               kirdek bir ekipken bile kullanıcı odaklı bir yaklaşımı
                                                                olarak geçiş yaptıklarını aktaran Yılmaz, esnek ve
               benimsediklerini paylaşıyor: “O yıllarda kullanıcılar-
                                                                çevik çalışma yetenekleri sayesinde çalışanlarının
               la birebir görüşür, forumlarda yayınlanan her soruyu
                                                                verimliliğini yeni çalışma koşullarında da koruya-
               yanıtlamaya çalışır, ürünlerimiz hakkında çıkan her
               yorumu dikkatle takip ederdik. İlk etapta benim biz-  rak süreçlere hızlı bir şekilde ayak uydurduklarını
               zat üstlendiğim bu tutum, zaman içinde şirket politi-  ifade ediyor: “Karar alma mekanizmalarımızın hızlı
               kamız haline geldi. Tüm faaliyetlerimizi kusursuz bir   işliyor olması, daha önce denenmemiş olan uygula-
               deneyim oluşturmak hedefiyle yürütüyoruz. Bunun   maları geliştirmemiz konusundaki cesaretimiz sa-
               yolunun da kullanıcının ihtiyaçlarını, beklentilerini çok   yesinde bu dönemde birçok yeniliğe imza attık. Ör-
               iyi dinlemekten geçtiğini biliyor, talepleri en iyi şekilde   neğin; hem Türkiye’de hem de Dünya’da daha önce
               karşılamak için sürekli geliştirmelerde bulunuyoruz.   benzeri görülmemiş bir konsept geliştirerek devre-
               Örneğin; bir süredir Avrupa yakasındaki kullanıcıla-  ye aldığımız Monster Notebook Dijital Mağazası ile
               rımıza yönelik yeni bir Deneyim Mağazası ve Teknik   hizmetlerimizi bir üst seviyeye taşıdık. Operasyonel
               Servis Merkezi’ni devreye aldık. Hem benim şahsen   ve altyapı anlamında gerekli donanıma sahip olma-
               müşteri memnuniyeti konusundaki hassasiyetim hem   mız sayesinde, işlerin sürdürülebilirliği konusunda
               de markamızın kullanıcı odaklılık politikası; Pandemi   ciddi bir zorlukla karşılaşmadık. Böylece, şirket
               dönemindeki ve sonrasındaki başarılarımız üzerinde   olarak teknoloji ve oyun ekosistemindeki paydaşla-
               ciddi bir etkendir.”                             rımıza sunduğumuz faydayı artırmaya odaklandık.”
                                                                                         Temmuz 2022 KobiEfor 79
   74   75   76   77   78   79   80   81   82   83   84