Page 96 - KobiEfor Nisan 2022
P. 96

HABER



                    Alarko Carrier Pazarlama Direktörü Volkan Arslan:

             ´3DQGHPL ELWVH GH ND]DQG×UG×æ× EDN×å Do×V×

           VHNW|UP] G|QåWUPH\H GHYDP HGHFHNµ



         Alarko Carrier Pazarlama Direktörü               2022’de ise fiyat artışından bağımsız
         Volkan Arslan, şirketin son dönem                adetsel olarak satışlarını 2021’e göre
         çalışmaları ve hedeflerini anlatarak,             3 kat artırmayı hedeflediklerini söyledi.

               ektörünüzde salgın etkisiyle                             lar düzenliyoruz. Bu webinarlarda
               tüketici davranışı nasıl değişti?                        Covid-19’un etkisi, Pandemi hasta-
         STalep ne yönde etkilendi?                                     neleri, iç hava kalitesi ve taze havanın
            Pandemi gündemine, küresel iklim                            önemi, ısı geri kazanımı gibi birçok
         krizi hakkındaki bilgi ve hassasiyet de                        konuda sektörde tanınmış değerli ta-
         kritik bir yoğunlukla dahil oldu. Özel-                        sarımcılar aracılığıyla bilgilendirme
         likle gençler arasında ciddi bir farkın-                       faaliyetlerini yürüttük. Aynı zaman-
         dalık ve yaşanan duruma yönelik ön-                            da bir webinar platformumuz da var,
         lem alma bilinci artıyor. Bu durum da                          Alarko ACademi. Bu platformumuzla
         hem üreticiler hem de tüketiciler açı-                         sektörümüzdeki bilgi birikimimizden
         sından kayda değer bir davranış deği-                          herkesin faydalanması için video ve
         şikliğine neden oluyor. Son dönemde                            eğitim platformumuza herkesin eriş-
         ürün kalitesi, fiyat-performans den-                            mesini sağladık.
         gesi, yaygın ve güvenilir bayi ve servis                         2021’de en gurur duyduğumuz
         ağı gibi kriterlerin yanında en çok rast-                      projelerimizin başında ise İklim Bi-
                                                            Volkan
         ladığımız talepler, iç hava kalitesini                         zim İşimiz diyerek yola çıktığımız
                                                            Arslan
         artırma ve çevreye duyarlı sistemlere                          Türkiye İklim Okuryazarlığı Araştır-
         yönelik oluyor. Hem ev hem de işyerle-                         ması geliyor. Türkiye çapındaki araş-
         ri için beklentiler; sağlıklı iç hava kalitesi              tırmamızla ülkemizde iklim konusuna
         sunan, virüs yayılımına engel olacak te-                    bakışı, bu alandaki doğru bilinen yan-
         mizleme sistemleri içeren ve çalışırken                     lışlarımızı, üzerimizdeki iklim endişe-
         en az enerji tüketen ürünlerde.                             sini ve halkın öngörülerini görme fırsa-
            İnsanların daha fazla kapalı                             tımız oldu. Bu yıl da iklim okuryazarlığı
            ortamlarda olması temiz hava                             düzeyimizi yükseltmeyi ve iklim krizine
            ihtiyacını artırdı. Alarko Carrier            dair duyulan endişeleri gidermeye katkı sunacak yeni
            olarak ihtiyaçları karşılayan                 bir projeyi daha hayata geçirmeyi planlıyoruz.
            ürünleriniz olacak mı?                          Pandemi sürecinde dijital kanallardaki
            İç hava kalitesine yönelik farkındalık yükselince,   satışlarınız arttı mı?
         hepa filtre ya da UVC lambalar gibi daha önce az bi-  İklimlendirme sektörü dijital tarafta pek çok fark-
         linen ürünlere ilgi de yükseldi. Merkezi iklimlendir-  lı sektöre göre daha az aktif durumda olsa da Alar-
         me tarafında Pandemi nedeniyle şu an popülaritesi   ko Carrier olarak öncü markalardan biriyiz. Online
         artan UVC lambalar bizim 10 yıldır klima santrali   satışlarımıza 2019’da başladıktan sonra sistemi-
         cihazlarımızda kullandığımız ve uygulama tecrü-  mizi geliştirmeye odaklandık. Dijital pazarlama ve
         besine sahip olduğumuz opsiyonlardan biriydi. Biz   e-ticaret alanında şirket içinde yeni istihdamlar ya-
         sadece klima santraliyle değil Carrier’ın geniş ürün   rattık. 2021’de bunun meyvelerini almaya başladık,
         gamı ile merkezi ve bireysel ürünlerde hem ısıl kon-  bir önceki yıla göre e-ticaretten satışlarımız 10 kat
         for hem de hijyen gereksinimlerini karşılıyoruz.   arttı. 2022’de fiyat artışından bağımsız adetsel olarak
            İklimlendirmede tüketiciyi bilinçlendirecek   satışlarımızı 2021’e göre 3 kat artırmayı hedefliyoruz.
            faaliyetleriniz nelerdir?                     Bu alanda en iyi kullanıcı deneyimi ve satış öncesi/
            Sektördeki tüm sivil toplum kuruluşlarıyla yakın   sonrası desteği sunarak büyüyeceğimizi düşünüyo-
         çalışarak kamuoyunun doğru bilinçlendirilmesi için   ruz. Geçen yıl görüntülü görüşme hizmetimizi, bu yıl
         hareket ettik. Alarko’dan ve Carrier’dan gelen fayda-  web sitesi üzerinden canlı destek hizmetimizi baş-
         lı bilgileri değerlendirerek bültenler hazırladık. Bir de   lattık ve bu hizmetlerin online satışlarımızı artıran
         düzenli olarak uzman kişileri davet ettiğimiz webinar-  başarılı bir uygulama olduğunu kısa sürede gördük.

         96 KobiEfor Nisan 2022
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101