Page 121 - KobiEfor Nisan 2022
P. 121
UZMAN
Girişimcilik ve Yeni İşletme Kurulumu İçin
Dikkat Edilecek Noktalar
irişimcilik yolculuğuna başla- Web seminerleri: Web semineri, te-
mak göründüğü gibi olmayıp rimin açıkladığı gibi, çevrimiçi bir
G sizleri son derece zorlayacak seminerdir. Son zamanlarda, web se-
gerçeklikler beklemektedir. Gü- minerleri yeni aboneleri e-posta liste-
nümüzün acımasız rekabeti göz önüne nize yönlendirecek şekilde düzenle-
Kadri Demir alınırsa; yol boyunca çeşitli denemele- niyor. Mevcut abonelerle güvenilirlik
re ve türbülanslara ayak uydurmanız oluşturmak için de kullanabilirsiniz.
kadri.demir@poldy.com.tr
muhtemeldir. Bununla birlikte, ka- Aynı şekilde sunulmuş olsalar da web
zançlı bir yol olduğu da kanıtlanabilir. seminerleri videolardan daha ilgi çe-
İşinize başlamadan Bir iş girişimi kurmak, sadece parasal kicidir. Bunun nedeni, izleyiciler canlı
önce şu faktörlere kazançlar açısından değil, birçok giri- soru-cevap oturumları nedeniyle bir
dikkat etmeniz şimci için hayat değiştiren bir şey oldu- web seminerinden daha fazla değer
önerilmektedir: ğunu kanıtlamıştır. İşinize başlamadan aldıklarını hissediyorlar.
Pazarlama önce aşağıdaki faktörlere dikkat etme- SEO: Arama Motoru Optimizasyonu
stratejinizi niz önerilmektedir. (SEO) uygulamaları, önde gelen ara-
ma motorlarında en iyi arama sonuç-
Pazarlama stratejinizi belirleyin
belirleyin Pazarlama bir işletmenin can dama- ları arasında yer almasını sağlayarak
(E-posta rıdır. Günümüzün rekabet ortamın- web sitesi trafiğini artırır. Öne çıkan
pazarlaması, da, şirketler bırakın onsuz gelişmeyi, özelliklerden bahseden SEO, bütçe
sosyal medya, ayakta kalamazlar. Bu nedenle, faali- dostudur ve uzun vadeli pazarlama
web seminerleri, yete başlamadan önce bile işletmenizi başarısını garanti eder.
SEO). Rekabetinizi nasıl tanıtacağınıza dair kapsamlı bir Rekabetinizi araştırmak için biraz
araştırmak için resim çizmenizi öneririz. İşte dene- zaman harcayın
Sektör ne olursa olsun, rakiplerinizi
meye değer en dikkat çekici pazarla-
biraz zaman ma stratejilerinden bazıları: bilmiyorsanız pazarda uzun süre ha-
harcayın. E-posta pazarlaması: E-posta pazar- yatta kalamazsınız. Rekabeti analiz
Doğru iş ortaklarını laması yadsınan dijital pazarlamanın etmek; rakiplerinizi tanımayı, konum-
seçin. temelidir. Çeşitli dijital pazarlama plat- larını belirlemeyi ve fiyatlandırma ve
formlarının başlangıcından sonra bile, pazarlama stratejilerini değerlen-
e-posta müşteri adaylarını çekmek ve dirmeyi içerir. Bunun yanı sıra ra-
sonunda ürünlerinizi ve hizmetlerinizi kiplerinizin güçlü ve zayıf yönlerini
satın almaya ikna etmek için en etkili belirlemek için internetten bazı vaka
kanal olmaya devam ediyor. Bununla çalışmaları da çıkarabilirsiniz. Pazarı
birlikte, eski veya ayrılmış bir e-posta kendi avantajınıza kullanmak için kri-
adresi kullanma hatasına kapılmayın. tik başarı faktörlerini ve gri alanlarını
Bunun yerine, işletmenizi profesyonel değerlendirebilirsiniz.
olarak temsil eden yeni bir e-posta ad- Doğru iş ortaklarını seçin
resi oluşturun. İş ortaklarına sahip olmak faydalı olsa
Sosyal medyadan yararlanın: Sosyal da önce girişim ve iş kapsamınıza uy-
medya, mesajlarınızı hedef kitlenin duklarından emin olmalısınız. Yanlış
büyük bir kısmına etkili bir şekilde ortaklarla iş yapmak işinizi büyük öl-
iletmenizi sağlar. Aynı şekilde, mar- çüde çökertebilir veya daha da kötüsü,
kanızın etrafında sadık bir topluluk şirket kalıcı olarak durma noktasına
oluşturmanıza da olanak tanır. Sos- gelebilir.
yal medya, geri bildirim oluşturmak, Kontrol edilebilir ve kontrol edile-
kullanıcı tarafından oluşturulan ben- mez birçok faktör işinizi kurmak için
zersiz içerik geliştirmek ve müşteri önemlidir. Bu nedenle uyanık olmak
hizmetleri sorunlarını ele almak için ve pazara girmeden önce iyice incele-
faydalıdır. mek son derece kritiktir.
Nisan 2022 KobiEfor 121