Page 96 - KobiEfor Mart 2022
P. 96
h1à9(56à7(
Hanife Bahar
Nilüfer Öztürk Akıngüç Bahri
Köker Akkartal Günver Öztürk
İKÜ’den uluslararasılaşma yolunda önemli adım
gæUHQFL\H '0$1 LOH NDUL\HU I×UVDW×
İstanbul Kültür Üniversitesi (İKÜ), Management Akademie-Alman
uluslararasılaşma yolunda önemli bir Yönetim Akademisi (DMAN) arasında
projeyi hayata geçirdi. imzalanan anlaşma ile öğrencilere
İKÜ Avrupa Kariyer ve İş Gücü Birimi Almanya’da eğitim ve deneyim
ile Aşağı Saksonya Eyaleti Deutsche kazanma olanağı sunulacak.
stanbul Kültür Üniversitesi, Kültür Koleji Vakfı ta- Üniversitemizde her öğrencimizin, mesleki eğitiminin
rafından 1997’de kuruldu. Ancak ‘Kültür’ marka- yanı sıra güçlü bir entelektüel birikim, uluslararası de-
İsının eğitimdeki geçmişi 1930’ların Eskişehir’ine neyim ve teknolojik çeviklikle mezuniyetini önemsiyo-
kadar uzuyor. Vakfın Kurucusu ve Onursal Başkanı ruz. Akademik eğitim programlarımızdan uluslararası
Fahamettin Akıngüç’ün babası Halil Akıngüç, 1932’de anlaşmalara kadar tüm eylemlerimiz de bu farklılaş-
Eskişehir’de Kültür Ders Evi’ni hayata geçiriyor. 28 mayı kazanacakları şekilde kuruyoruz.”
yıl sonra, 1960’ta ise Fahamettin Akıngüç, Kültür İKÜ’nün fakültelerinde 31 bölümde lisans eğitimi,
Koleji’ni İstanbul’da eğitim hayatına kazandırıyor. Meslek Yüksekokulu’nda 28 örgün öğretim, 3 ikinci
İstanbul Kültür Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Hani- öğretim olmak üzere toplam 31 programda ön lisans
fe Öztürk Akkartal, eğitim sektöründeki geçmişi ya- eğitimi veriliyor. Lisansüstü Eğitim Enstitüsü’nde 20
rım asrı aşan Kültür Üniversitesi’nin bugün 30 bine anabilim dalı, 4 ana sanat dalında 43 tezli yüksek lisans,
yakın mezunu,15 bine yakın öğrencisi ve 863 kişilik 24 tezsiz yüksek lisans ile toplam 67 yüksek lisans ve
akademik kadrosuyla dev bir eğitim kurumuna dö- 11 doktora programında lisansüstü düzeyde eğitim ve-
nüştüğünü söylüyor. rildiğini kaydeden Akkartal, “Eğitim fakültemizde özel
İstanbul Kültür Üniversitesi’nin ismiyle özdeş bir eğitim öğretmenliği bölümümüze 2022’de ilk öğrencile-
kurum olduğunu belirten Akkartal, şunları ifade edi- rimizi alacağız. Yapay zekâ ve yazılım mühendisliği bö-
yor: “Kültür’ün tanımındaki her öğe; bilim, sanat, eği- lümlerimiz yanında iklim değişikliği ile yapay zeka mer-
tim, araştırma, çevre üniversitemizin odağında. Eğitim kezimiz de kuruluş aşamasında” açıklamasını yapıyor.
sistemimizde ise deneyim, teknoloji ve uluslararası- Öğrencilerin yaşamla iç içe olmasına özen göster-
laşma belirleyici unsurlar olarak karşımıza çıkıyor.” diklerini dile getiren Akkartal; Ataköy, Basın Ekspres,
İKÜ’nün en güçlü yönünün köklü geçmişi olduğunun İncirli ve Şirinevler’de bulunan 4 yerleşkenin şehrin en
altını çizen Akkartal, öğrencinin farklılaşma çizgisini merkezi noktalarında olduğunu, kampus içinde uygu-
ise şöyle aktarıyor: “Stratejimizi de köklü geçmişin bize lamalı eğitim alanlarının güncelleştirilmesine önem
sağladığı deneyimi korumak, geliştirmek ve öğrencile- verdiklerini belirtiyor. Akkartal, Pandemi’yle birlikte
rimiz için faydaya dönüştürmek üzerine kurguluyoruz. artan dijitalleşmenin tüm hayatı etkilediği günümüzde
96 KobiEfor Mart 2022