Page 77 - KobiEfor Aralık 2022
P. 77
A.Ş. ile yürütülüyor. Bu projede hedeflenen güvenli ve bilgi kırıntılarını bir araya getirerek büyük resmi nasıl
endüstriyel standartlarda, düşük güç tüketimine sahip, oluşturulabileceğini öğretmemiz gerekiyor. Öğrenci-
farklı iletişim protokollerini destekleyen ve proje ihtiyaç- lerin öğrenmeyi öğrenmesi gerek” diye konuştu.
larına göre özelleştirilebilir IoT ağ geçidi tasarlanıyor. İnsanın problem çözme yetisi olduğunun işte o yetiyi
Işık Üniversitesi, projede uygulama senaryolarından biri ona kazandırmak ve güçlendirmenin ise şart olduğu-
olarak belirlenen “Araçlar Arası İletişim” için veri akta- nun altını çizen Kahraman, “IŞIK’lı Akademik Eğitim
rım (routing) protokollerinin tasarlanması ve gerçek- Modelimiz bu zemin üstünde yükselecek. 21. yüzyılın
leşmesiyle ilgili çalışmalar yürütülüyor. Üniversitenin insanlarını yetiştirmeyi amaçlıyoruz. Böylece öğrenci-
Proda Araştırma Geliştirme ve Yazılım Şirketi ile yaptığı lerimiz ve mezunlarımız akranlarından bir hatta birkaç
işbirliği sözleşmesi öğrencilere staj imkanı sağlıyor. adım önde olacak. Kısacası yeni üniversite modeli öğ-
Kahraman, “Dudullu OSB ile işbirliği sözleşmesi renciyle üniversitenin kaynaşmasına bağlıdır. Işık Üni-
imza aşamasında olup, Şile bölgesine özel, turizm versitesi bu söylediklerimizi uyguladığımız çok güçlü
yan sanayi üreticileri firmalar ile 3 fakültemizin de bir kurumdur ve önümüzdeki birkaç yıl içinde ‘IŞIK’lı
yer aldığı bir İSTKA Güdümlü Proje hazırlığı içeri- Akademik Eğitim Modeli’nin ülkemizde diğer üniver-
sindeyiz. Buna ek olarak, Dudullu OSB ile staj işbir- siteler tarafından örnek alınarak hayata geçirileceğin-
liğimiz de yaptığımız sözleşme içerisinde yer alıyor. den kuşkumuz bulunmuyor” diye konuştu.
İSTKA Fizibilite Programı ile Şile bölge-
sinde kurulabilecek yeni bir OSB’nin de
fizibilite çalışmasını yapmayı planlıyoruz.
Yeni oluşum için de Dudullu OSB, İSTKA,
Şile Belediyesi ile Ocak ayında bir çalışma
başlatacağız.”
Proline Bilişim Sistemleri A.Ş. ile de hem
staj hem de bir iş dünyası-üniversite işbirliği
projesi çerçevesinde bir sözleşme imzala-
dıklarını duyuran Kahraman, şu bilgileri ver-
di: “Bu proje özellikle Yazılım Mühendisliği
Bölümü akademisyenlerimizle yapılacak bir
çalışma olup, verilerin inceleneceği ve sü-
reçlerin oluşturulduğu bir yazılımın gelişti-
rilmesi üzerinedir. Bu konuda firma hem öz
kaynaklarını bize açıyor hem de bir TÜBİTAK
TEYDEB proje başvurusu üzerine akademisyenlerimizle Fakülteler birleştiriliyor
çalışmalar yapıyor. Kastamonu Entegre ile de Sanat, Ta- Işık Üniversitesi’nin, Meslek Yüksekokulu çatısı al-
sarım ve Mimarlık Fakültemizle ortak bir proje çalışması tında açmayı planladığı iki program bulunuyor: Bilişim
yapmak üzere görüşmeler yaptık. Özellikle Endüstriyel Güvenliği Teknolojisi Ön lisans Programı ve İç Mekân
Tasarım üzerine yapılacak olan bu proje çalışmasında Tasarımı Ön lisans Programı. Fakülte birleşmelerinin
yine hem İSTKA hem de TÜBİTAK TEYDEB proje başvu- ülkemizdeki akademik hayatın ciddi şekilde ihtiyaç duy-
ruları hazırlama sürecimiz bulunuyor. Ayrıca, Gwen ve duğu kaynaklarının optimum kullanımı bakımından da
Aziz Sancar Vakıf Başkanı İsmail Arslan ile yapılan gö- zorunlu olduğunu düşündüğünü aktaran Kahraman,
rüşmede de imzalamaya hazırlanan MoU ile ABD’ye gi- 2021 yılında hazırladıkları stratejik plan kapsamında
decek olan öğrencilerimizin vakfın olanaklarından fayda- akademik birimlerin yeniden düzenlenmesine de ka-
lanmalarının sağlanması konusunda anlaşma sağlandı. rar verdiklerini açıkladı. Böylece halihazırda bulunan
TÜBİTAK 1004 Mükemmelliyet Merkezi Destek Programı fakülteleri birleştirerek, Mühendislik ve Doğa Bilimleri
kapsamında ‘Sürdürülebilir Kentler için İleri Teknolojiler Fakültesi, İktisadi, İdari ve Sosyal Bilimler Fakültesi ve
Platformu’ başlıklı araştırmamız da desteklenmeye layık Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi olmak üzere üç
görülmüştür.” temel fakülte ile eğitim hayatına devam edilecek. Kah-
raman, “Hazırlanan stratejik plan kapsamında üni-
Öğrenmeyi öğretmek için çalışıyor versite öğrencilerinin çok yönlü yetişmeleri, geniş bir
Birçok meslek tarihe karıştı. Bir öğrencinin üniver- vizyon kazanmaları ve mezun olduktan sonra hayata
site eğitimi aldığı 4 yıllık süreçte bile birçok meslek daha bütüncül bakabilmeleri hedefiyle öncelikle ‘or-
yok olacak. Kahraman, “Bilgiyi beyinlere boca etmek tak dersler bölümü’ hayata geçirildi. Böylelikle farklı
yerine, bilginin ne işe yaradığı, nasıl yorumlanması disiplinlerden gelen öğrencilerin çapraz disipliner yak-
gerektiği, önemli ile önemsiz arasındaki farkın nasıl laşımlardan geçerek çok daha bütüncül formasyonlar
anlaşılabildiği ve her şeyden önemlisi bölük pörçük kazanmasına olanak tanınacak” dedi.
$UDOÜN KobiEfor 77