Page 76 - KobiEfor Aralık 2022
P. 76
h1à9(56à7(
Işık Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Hasan Bülent Kahraman:
´,ã,.·O× $NDGHPLN (æLWLP 0RGHOLµ H]EHUOHUL ER]X\RU
137 yıllık eğitim geçmişine sahip hayata geçiren üniversite, bir yandan
olan Feyziye Mektepleri Vakfı’nın sorgulayan, öğrenmeyi öğrenen
temelleri üzerine hayata geçirilen bireyler yetiştirirken bir yandan da
Işık Üniversitesi, 21. yüzyılın insanını bu bireylerin gelecek kaygısını
yetiştirmeye odaklandı. azaltmak için üniversite sanayi
IŞIK’lı Akademik Eğitim Modeli’ni işbirliğine odaklanıyor
Işık Üniversitesi Rektörü Prof.Dr. Hasan Bülent
Kahraman, “Gençlerimizi geleceğin dünyasına ha-
zırlıyoruz. Biz bugünle değil gelecekle ilgili bir üni-
versiteyiz” dedi.
Eleştirel düşünen yaratıcılık becerisi yüksek
Hasan Bülent Kahraman, Türkiye’de gerek orta öğre-
timin gerekse de yükseköğretimin birtakım eksiklerini
ve boşluklarını tamamlamak amacıyla Işık Üniversitesi
olarak yeni bir akademik model uygulamaya başladık-
larını duyurdu. “IŞIK’lı Akademik Eğitim Modeli” ismini
verdikleri modeli ise şöyle anlattı: “Yeni model, gele-
neksel üniversite modellerini aşarak, tamamen özgün,
geleceğin dünyasına şekil ve yön verecek mezunlar ye-
tiştiren yepyeni bir eğitim modelini hedefliyor. Böylece
eleştirel düşünen, iletişim, işbirliği ve yaratıcılık beceri-
leri yüksek 21. yüzyılın insanlarını yetiştirmeyi amaçlı-
yoruz. Yani biz var olan ezberleri bozuyor ve yepyeni bir
kulvar açıyoruz.”
Hasan Bülent
Kahraman Önümüzdeki yıllarda yükseköğrenim algısının ta-
mamen değişeceğini birkaç yıl içinde her öğrencinin
bugünkü ve mevcut yapıdaki üniversitelerin sistemli,
37 yıllık eğitim geçmişine sahip olan Feyziye Mek-
programlı yapısından geçmek zorunda olup olmadı-
tepleri Vakfı Işık Okulları’nın temeli, 14 Aralık
ğının tartışılacağını öngören Kahraman, “Büyük bir
11885’te Selânik’te Feyz-i Sıbyan Mektebi’nin kurul-
olasılıkla öğrencilerin yetenekleri ve ihtiyaçları doğrul-
masıyla atılmış. Daha sonra Atatürk’ün öğrenim gör-
tusunda daha farklı öğretim kurumlarında eğitilmesi
düğü Şemsi Efendi Mektebi’yle bütünleşerek, 1923’te
öngörülecek. Böylece ikili bir yapı ortaya çıkacak: ge-
Nişantaşı’ndaki Naciye Sultan Konağı’nda, genç kuşak-
leneksel üniversitelerle yenilikçi üniversiteler. Ancak
lara ışık tutmaya devam etmiş ve 1935 yılında Cumhuri-
üniversitelerin yanında çok daha küçük araştırma ens-
yetimizin Kurucusu Atatürk’ün onayıyla Feyziye Mektebi
titüleri, teknoloji enstitüleri ve meslek yüksekokulları
“Işık Lisesi” adını almış. Feyziye Mektepleri Vakfı’nın
gelişecek. Eğitim sürekli, hayatın büyük bir bölümünü
çatısı altında, 1996-1997 eğitim-öğretim yılında akade-
kapsayan birbirine eklenen yıllardan meydana gelme-
mik hayata başlayan FMV Işık Üniversitesi, ülkemizin
yecek. Sorun odaklarına dönük eğitim modellerine ge-
yükseköğretiminde ciddi bir boşluğu doldurmak üzere
çilecek” öngörüsünü sundu.
adım attı. FMV Işık Üniversitesi bugün 26 yılını geride
bırakarak 3 fakültede 23 programıyla lisans, 1 Meslek
Yüksekokulu’nda 9 programıyla önlisans, Lisansüstü Üniversite sanayi işbirliği somutlaştı
Eğitim Enstitüsü’nde tezli ve tezsiz, Türkçe ve İngilizce Işık Üniversitesi’nin Mühendislik ve Doğa Bilimleri
43 yüksek lisans ve 6 doktora programıyla lisansüstü, Fakültesi’nde sanayi işbirliği ile yürütülen çeşitli pro-
yabancı diller okuluyla, 9 araştırma ve uygulama mer- jeler bulunuyor. Bunlardan bazıları, “Endüstriyel IoT
keziyle eğitim olanağı sağlıyor. 26 yılda 16 binin üzerinde Ağ Geçidi Geliştirilmesi” projesi Bilgisayar Mühendis-
mezun vererek, bugün 200’ün üzerinde donanımlı aka- liği Bölümü’nden Dr. Öğr. Üyesi Ayşegül Tüysüz Erman
demik kadrosuyla yaklaşık 7500 öğrenciye eğitim veriyor. tarafından Alcatel-Lucent Teleteş Telekomünikasyon
76 KobiEfor $UDOÜN