Page 66 - KobiEfor Aralık 2022
P. 66
g1(0/à 127/$5
2023’te küresel iflaslar yüzde 19 artacak
Allianz Trade’in son yayınladığı Küresel İflaslar larda çift haneli artışlar kaydetti. Bu artışın üçte
Raporu’na göre enerji krizi, enflasyona odaklı faiz ikisi İngiltere, Fransa, İspanya, Hollanda, Belçika
politikası ve müdahale ve İsviçre’deki KOBİ’lerden kaynaklanırken; ABD,
edilemeyen resesyon Çin, Almanya, İtalya ve Brezilya uzun süredir de-
iflas dalgasını tetikle- vam eden düşük iflas seviyelerini koruyor.
yecek. İki yıllık düşüşün ardından, küresel çapta 2023 yılında iflasların Fransa’da yıllık yüzde
ticari iflaslarda 2022’de yüzde 10, 2023’te ise yüz- 29 artışla 53 bin, Birleşik Krallık’ta yüzde 10 ar-
de 19 oranında geniş tabanlı bir artış bekleniyor. tışla 27 bin, Almanya’da yüzde 17 artışla 17 bin,
Karlılığa en büyük darbenin enerjiden geleceği İtalya’da ise yüzde 36 artışla 10 bin 900 vakayı aş-
ifade edilirken, elektrik kesintisi senaryosu duru- ması öngörülüyor. Önümüzdeki yıl Çin’de düşük
munda Birleşik Krallık’ta 42.000, Fransa’da 18.700 büyümeyle birlikte parasal ve mali gevşemenin
ve Almanya’da 28.400 şirketin batma riskiyle karşı sınırlı etkisi nedeniyle iflasların yüzde 15 artması
karşıya kalacağı tahmin ediliyor. beklenirken; ABD’de parasal ve finansal koşulla-
Rapora göre Allianz Trade’in analiz ettiği ülke- rın sıkılaşmasının bir sonucu olarak yüzde 38’lik
lerin yarısı, 2022 yılının ilk yarısında ticari iflas- bir artış tahmin ediliyor.
NielsenIQ BASES’ten Türkiye’nin çığır açanları
NielsenIQ bünyesindeki bir kuruluş olarak faaliyet- NielsenIQ Türkiye
lerini sürdüren BASES, sektörün merakla beklediği Genel Müdürü Afrika
‘2022 Çığır Açan İnovasyonlar’ ve Orta Doğu Analitik
raporuna göre; The 2022 Niel- Başkan Yardımcısı Di-
senIQ BASES Türkiye Çığır Açan dem Şekerel Erdoğan
İnovasyon Kazananları şu şekilde da yaptıkları inovatif
sıralandı: Asperox gelişimlerle sektöre değer katan tüm mar-
Sarı Güç, Yumoş De- kaları kutladı.
Didem
Şekerel terjan, Sleepy Doğal NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah
Erdoğan Organik Pamuklu Aras, ekonomik çalkantıların, tedarik zinciri
Temizlik Havlusu, Magnum Double Ca- aksaklıklarının, artan enerji ve temel ihtiyaç
ramel Gold, Züber Lokma, Torku NO ON, ürünü fiyatlarının karşısında, birçok marka-
Kellogg’s Granola, Uludağ Frutti Ext- nın doğal olarak inovasyon konusunda geri
ra, Ülker Beyaz Çikolatalı Gofret, Ülker Abdullah durduğunu ve mevcut ürün portföylerine
Dankek Tart Kek, Eti Brownie Intense. Aras odaklandığını söyledi.
Perakende medya harcamaları 100 milyar doları aşacak
GroupM Türkiye, dijital pazarlamanın 3. büyük yar avro harcadı. Bu rakamın 2026’ya gelindiğinde
dalgası olarak kabul edilen “Retail Media” konusunu 28.9 milyar avroyu bulması bekleniyor” diye konuştu.
masaya yatırdığı bir etkinlikle ajansları ve markala-
rı bir araya getirdi. Etkinlik konuşmacıları arasında
Amazon Advertising Türkiye Genel Müdürü Yasmina
Ali Hassan, Mimeda Yönetici Direktörü Kına Demirel,
Teknosa CMO ve DCO’su Emre Kurtoğlu ve Trendyol
Dijital Pazarlama Müdürü Eslem Diker yer aldı.
GroupM Türkiye adına konuşan Özlem Ergazi,
“GroupM’in ‘2022 E-Ticaret ve Perakende Medya
Tahmini’ raporuna göre, retail media için küresel
reklam geliri 2021’de 88 milyar dolarken, 2022 so-
nunda 101 milyar dolara yükselecek” dedi.
GroupM EMEA e-Ticaret Lideri Larisa Dumitru
“2021’de reklamverenler perakende medyaya 9 mil-
66 KobiEfor $UDOÜN