Page 66 - KobiEfor Aralık 2022
P. 66

g1(0/à 127/$5




             2023’te küresel iflaslar yüzde 19 artacak

             Allianz Trade’in son yayınladığı Küresel İflaslar   larda çift haneli artışlar kaydetti. Bu artışın üçte
           Raporu’na göre enerji krizi, enflasyona odaklı faiz   ikisi İngiltere, Fransa, İspanya, Hollanda, Belçika
           politikası ve müdahale                         ve İsviçre’deki KOBİ’lerden kaynaklanırken; ABD,
           edilemeyen resesyon                            Çin, Almanya, İtalya ve Brezilya uzun süredir de-
           iflas dalgasını tetikle-                        vam eden düşük iflas seviyelerini koruyor.
           yecek. İki yıllık düşüşün ardından, küresel çapta   2023 yılında iflasların Fransa’da yıllık yüzde
           ticari iflaslarda 2022’de yüzde 10, 2023’te ise yüz-  29 artışla 53 bin, Birleşik Krallık’ta yüzde 10 ar-
           de 19 oranında geniş tabanlı bir artış bekleniyor.   tışla 27 bin, Almanya’da yüzde 17 artışla 17 bin,
             Karlılığa en büyük darbenin enerjiden geleceği   İtalya’da ise yüzde 36 artışla 10 bin 900 vakayı aş-
           ifade edilirken, elektrik kesintisi senaryosu duru-  ması öngörülüyor. Önümüzdeki yıl Çin’de düşük
           munda Birleşik Krallık’ta 42.000, Fransa’da 18.700   büyümeyle birlikte parasal ve mali gevşemenin
           ve Almanya’da 28.400 şirketin batma riskiyle karşı   sınırlı etkisi nedeniyle iflasların yüzde 15 artması
           karşıya kalacağı tahmin ediliyor.              beklenirken; ABD’de parasal ve finansal koşulla-
             Rapora göre Allianz Trade’in analiz ettiği ülke-  rın sıkılaşmasının bir sonucu olarak yüzde 38’lik
           lerin yarısı, 2022 yılının ilk yarısında ticari iflas-  bir artış tahmin ediliyor.


           NielsenIQ BASES’ten Türkiye’nin çığır açanları

             NielsenIQ bünyesindeki bir kuruluş olarak faaliyet-  NielsenIQ  Türkiye
           lerini sürdüren BASES, sektörün merakla beklediği   Genel Müdürü Afrika
                           ‘2022 Çığır Açan İnovasyonlar’   ve Orta Doğu Analitik
                           raporuna göre; The 2022 Niel-  Başkan Yardımcısı Di-
                           senIQ BASES Türkiye Çığır Açan   dem Şekerel Erdoğan
                           İnovasyon Kazananları şu şekilde   da yaptıkları inovatif
                           sıralandı:  Asperox                 gelişimlerle sektöre değer katan tüm mar-
                           Sarı Güç, Yumoş De-                 kaları kutladı.
                    Didem
                   Şekerel  terjan, Sleepy Doğal                  NielsenIQ BASES Türkiye Lideri Abdullah
                  Erdoğan  Organik   Pamuklu                   Aras, ekonomik çalkantıların, tedarik zinciri
           Temizlik Havlusu, Magnum Double Ca-                 aksaklıklarının, artan enerji ve temel ihtiyaç
           ramel Gold, Züber Lokma, Torku NO ON,               ürünü fiyatlarının karşısında, birçok marka-
           Kellogg’s Granola, Uludağ Frutti Ext-               nın doğal olarak inovasyon konusunda geri
           ra, Ülker Beyaz Çikolatalı Gofret, Ülker   Abdullah  durduğunu ve mevcut ürün portföylerine
           Dankek Tart Kek, Eti Brownie Intense.         Aras  odaklandığını söyledi.



             Perakende medya harcamaları 100 milyar doları aşacak

             GroupM Türkiye, dijital pazarlamanın 3. büyük   yar avro harcadı. Bu rakamın 2026’ya gelindiğinde
           dalgası olarak kabul edilen “Retail Media” konusunu   28.9 milyar avroyu bulması bekleniyor” diye konuştu.
           masaya yatırdığı bir etkinlikle ajansları ve markala-
           rı bir araya getirdi. Etkinlik konuşmacıları arasında
           Amazon Advertising Türkiye Genel Müdürü Yasmina
           Ali Hassan, Mimeda Yönetici Direktörü Kına Demirel,
           Teknosa CMO ve DCO’su Emre Kurtoğlu ve Trendyol
           Dijital Pazarlama Müdürü Eslem Diker yer aldı.
             GroupM Türkiye adına konuşan Özlem Ergazi,
           “GroupM’in ‘2022 E-Ticaret ve Perakende Medya
           Tahmini’ raporuna göre, retail media için küresel
           reklam geliri 2021’de 88 milyar dolarken, 2022 so-
           nunda 101 milyar dolara yükselecek” dedi.
             GroupM EMEA e-Ticaret Lideri Larisa Dumitru
           “2021’de reklamverenler perakende medyaya 9 mil-

          66 KobiEfor $UDOÜN
   61   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71