Page 65 - KobiEfor Aralık 2022
P. 65
“AI teknolojisinden yararlanarak 2023 hedefi yeni pazarlar
müşterilerimizle daha proaktif ile yeni taşıma modları
ve tamamen otomatik iletişim Pazarı doğru okuyarak müm-
kanalları geliştiriyoruz. Bu di- kün olduğunca doğru bir bütçe
jital iletişim kanallarının amacı hazırlayarak gelecek yıla adım at-
daha hızlı ve verimli iletişim, mak istediklerini söyleyen Muco,
insan hatalarını ortadan kaldır- 2023 planlarını şöyle açıkladı: “İlk
mak ve iş süreçlerimizi otomas- yarı için hedefimiz, intermodal
yona dönüştürmektir.” taşımada mevcut rotamızı koru-
Dijital süreçler sayesinde mak ve hizmet kalitemizi iyileş-
müşterilerinin kendilerine sor- tirmek. Türkiye-Avrupa arasında
maya gerek kalmadan, yükle- blok tren çalıştırdığımızdan ener-
rin statüsünü şeffaf bir şekilde ji sektöründe yaşanan artışlar
takip edebildiklerini aktaran hem bizi hem RORO intermodal
Muco, “Konteynerlerimizin için- güzergâhlarını çok etkiledi. Bir
de yerleştirilmiş olan GPS’ler yandan tüm bölgede ekonomik
sayesinde her an yüklerin yerini durgunluk yaşanırken bir yandan
tespit edebiliyorlar. Dijital dö- üretim maliyetleri enerjiden do-
nüşümde yolumuz uzun ancak layı artış gösterdi. Bu pek alışık
şirket olarak bu süreçlere açı- olmadığımız bir durum. 2023’ün
ğız ve yeni teknolojileri mutlaka ilk yarısında hem ihracatımızı
takibimize alıp, iş süreçlerimize dahil ediyoruz” bil- hem de lojistik sektörümüzü ciddi bir mücadele bek-
gisini verdi. liyor. Biz de pazarlama ve satış ekibimizi genişleterek
yeni pazarlara ve yeni taşıma modlarına yönelerek bu
“Amacımız, ülkede sürdürülebilir olumsuz etkiyi azaltmaya, müşteri portföyümüzü ve
bir lojistik ortamı yaratmak” hizmetlerimizi çoğaltarak, riski dağıtmaya çalışacağız.”
Şirket kültürü olarak yeni iş süreçlerine açık ol- Bir diğer hedeflerinin tüm müşterilerinin taşı-
dukları gibi yeni kavramlara da açık bir şirket olduk- malarını ‘carbon neutral’ haline getirmek olduğu-
larını vurgulayan Muco, “Bizimle aynı sektörde faa- nu vurgulayan Muco, “Bu proje ile müşterilerimizin
liyet gösteren diğer firmaları bir rakip olarak değil adına yaptığımız tüm taşımaların karbon ayakizi öl-
aynı amaç uğruna uğraşan ve çalışan ekibin önemli çülecek, raporlanacak ve müşterilerimize ‘karbon
birer parçası olarak görüyor ve kabul ediyoruz. Bizim nötr teslimat’ programı kapsamında karbon ofset-
amacımız ülkede sürdürülebilir bir lojistik ortamı leme (dengeleme) süreçleri ile Gold Standard ve
yaratmak. Bunu yaratmak sadece Greenlog olarak Verified Carbon Standard’lara Uygun Karbon Ofset
mümkün değil. Bir şirket her sertifikası sunabileceğiz” dedi.
alanda en iyisi olamaz ancak Lojistik sektörünün 2022 de-
kendi alanında en iyi olabilir. ğerlendirmesini de yapan Muco
Bizim ana konumuz intermodal sözlerini şöyle noktaladı: “Sek-
taşıma ve bu konuda oldukça tör olarak yılın ilk yarısında ge-
iyiyiz” açıklamasını yaptı.
len itme ile birlikte çok güzel
Kendi tren hatlarıyla hizmet
sonuçlar elde ettik. Ancak tüm
verdikleri için tüm süreçlere di-
Dünya’da yaşanan enflasyonu dü-
rekt müdahale edebildiklerini
şürmek adına finans piyasasında
kaydeden Muco, “Ancak bizim
faizlerin artırılması sonucu ola-
sistemimiz sektördeki tüm di-
rak ekonomik durgunluğa doğru
ğer firmalara açıktır. Rakip ola-
ilerlerken yılın ikinci yarısında bu
rak değerlendirilen bir şirket
etkiyi lojistik sektöründe iyice his-
müşterinin yükünü bizim trene
rahatlıkla bindirebiliyor. Bizde setmeye başladık. Özellikle Tür-
ana konumuz olmayan deniz- kiye–Avrupa ihracatlarında aynı
dönem bir önceki yıla nazaran
yolu, karayolu veya havayolu
çok ciddi bir düşüş mevcut ve bu
taşımalarda sektördeki diğer
da navlunların düşmesine neden
ana oyunculardan yardım ala-
oldu. Maalesef, 2022 yıl sonu iti-
rak müşterimize iyi bir deneyim
ve çözüm üretebiliyoruz” diye bariyle lojistik sektörü açısından
konuştu. pek tatmin edici bir yıl olmadı.”
$UDOÜN KobiEfor 65