Page 79 - KobiEfor Kasım 2022
P. 79
Lojistik hızı, fiyatın önüne geçti önemli teşvik mekanizmaları-
UND (Uluslararası Nakliyeciler Derneği) Yönetim Kuru- nın oluşturulduğunu söyledi:
lu Başkanı Ö. Çetin Nuhoğlu, turizmden sonra ülkemizin “Küresel tedarik zincirlerinin,
en büyük hizmet ihracatçısı olan Dünya ticaret ve lojistik harita-
lojistik sektörü için bugüne kadar sının yeniden şekillendirildiği
açıklanan en kapsamlı ‘Hizmet bu dönemde gelen bu destek
İhracatı Destek Paketi’ ile sektö- paketi ile Türkiye ve Türkiye
rün 2023 yılında hizmet ihracatını uluslararası yük taşımacıları
20 milyar dolar seviyesine çıkar- ve lojistik hizmet sağlayıcıları
mayı hedeflediğini söyledi. Son olarak hizmet ihracatımızı 20
üç yılın tüm Dünya ve Türkiye için milyar dolar hedefine taşıya-
Ö. Çetin
Nuhoğlu inanılmaz bir dönem olduğunu, cak ve ülkemizin ekonomik
küreselleşmenin 2020’de bir anda kalkınma sürecini hızlandıra- Murat Mehmet
Baykara Muş
çöktüğünü kaydeden Nuhoğlu, üretimin Çin, Hindistan cağız.”
Endonezya gibi başka ülkelere yöneltilmesinin sonucunun
ağır olduğunu ve bunun aslında bir kandırmaca olduğunu Depolama ve taşımacılık hizmetlerinde
kaydetti: “Bu dönemde küreselleşme yerine bölgeselleş- öne çıkan yeni teknolojiler
me ve komşu ülkelerle çalışmanın önemi net olarak or- Yapay Zeka (Al), Makine Öğrenmesi (Machine Lear-
taya çıktı. Malın fiyatı bir yana bırakılıp, bu malın ihtiyaç ning), Derin Öğrenme (Deep Learning), Büyük Veri (Big
ortaya çıktığında temin edilip edilemeyeceğine bakılıyor. Data), Endüstri 4.0, Nesnelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel
Bunun arkasında tedarik zinciri dediğimiz kavram var. Nesnelerin İnterneti (IIoT), Veri Merkezleri, Sanal Ger-
Ürün fiyatından çok daha önemlisi bu malı ihtiyaç duyul- çeklik Teknolojileri (VR-Sanal Gerçeklik, AR-Artırılmış /
duğunda tüketiciye, üretim yapan firmalara ulaştırılma- Zenginleştirilmiş Gerçeklik, MR-Karma Gerçeklik, XR-
sıdır. Şimdi lojistiğin önemi, taşımaların önemi çok daha Genişletilmiş Gerçeklik Teknolojileri), Simülasyon Tekno-
fazla anlaşılıyor.” Sadece bir sektör olmadıklarını, tek bir lojileri, Otomatik Tanıma ve Veri Toplama Sistemleri (OT/
iş yapmadıklarını, sektörlerin altyapısı; bütün sektörlerin VT Teknolojileri), Hiperotamasyon, Bulut Bilişim, Dağıtıl-
performanslarının yükselmesi için internet gibi hizmet ve- mış Bulut, Güçlendirilmiş Edge, Robot Teknolojileri, Oto-
ren bir sektör olduklarını vurgulayan Nuhoğlu, farklı ülke- nom Robotik Sistemler, Robotik Süreç Otomasyonu (RPA),
lerdeki taşımalardan da pay almamız gerektiğini ifade etti. Otonom Araçlar, Dronelar, 3 ve 4 Boyutlu Yazıcılar (3D ve
4D Yazıcılar), 5G Teknolojileri, Siber Güvenlik, İş Zekası
Çözümleri ve Uygulamaları, Mobil Uygulamalar, ERP (Ku-
rumsal Kaynak Planlama), CRM (Müşteri İlişkileri Yöneti-
mi), SCM /SCP Tedarik Zinciri Yönetimi / Planlaması, Teda-
rik Zinciri Mühendisliği, TMS (Taşıma Yönetim Sistemleri),
Nakliye Yönetim Sistemi, Dağıtım Yönetim Sistemi, CMC
(Konteyner Yönetim Birimi), CMS (Konteyner Yönetim Sis-
temleri), Dinamik Rotalama Sistemi, Yük Optimizasyon
Sistemleri, GPS Sistemleri, Analiz Yazılımları, POD (Tes-
“Hizmet ihracatımızı 20 milyar dolar limat Yönetim Sistemi), APS (İleri Planlama Sistemleri),
hedefine taşıyacağız” Stok Yönetimi, Depo Otomasyon Çözümleri, WMS (Depo
Hizmet İhracatçıları Birliği (HİB) adına HİB Yük Taşı- Yönetim Sistemi), Bulut Tabanlı Depo Yönetim Sistemi,
macılığı ve Lojistik Hizmetler Komitesi, Ticaret Bakanı TOD (Tam Otomatik Depo), Akıllı Depo Sistemi, E-Ticaret
Mehmet Muş’a sektör taleplerini ve beklentilerini ak- Depolama Teknolojileri, Doküman ve Arşiv Yönetim Sis-
tardı. HİB Yönetim Kurulu Üyesi, HİB Yük Taşımacılığı ve temleri, EDI (Elektronik Veri Değişimi), Elektronik Belge
Lojistik Hizmetler Komitesi Başkanı Murat Baykara baş- Yönetim Sistemleri, Elektronik Doküman Yönetim Sistem-
kanlığındaki heyet tarafından gündeme getirilen konular; leri, E-Fatura, E-Arşiv, E-Defter, E-İrsaliye, Uzaktan Çalış-
genel olarak, sınır geçişlerinde yaşanan sorunlar ve bek- ma ve Web Konferans Sistemleri.
lemeler, transit taşımalarda gecikmelere ve maddi kayıp-
lara yol açan mevzuat kısıtlamaları ile AB ve Orta Asya
ülkelerine yönelik taşımalarda yaşanan transit kotalar
ve geçiş ücretleri oldu. Baykara, 5448 sayılı yeni destek
paketleri ‘Hizmet İhracatının Tanımlanması, Sınıflandırıl-
ması ve Desteklenmesi Hakkında Karar’, ‘Türkiye Bilişim
Sektörünün Uluslararasılaşması ve E-Turquality (Bili-
şimin Yıldızları) Programı’ ve ‘Yurt Dışı Lojistik Dağıtım
Ağlarının Desteklenmesi Hakkında Karar’ ile sektör için
.DVÜP KobiEfor 75