Page 56 - KobiEfor Kasım 2022
P. 56
<(áà/ /2-à67à. 9( <(áà/ /à0$1/$5
Lojistik ve taşımacılık sektörünün gündeminin
en önemli maddelerinden;
Çevredostu, sürdürülebilir ve rekabetçi;
¶<HåLO /RMLVWLN YH <HåLO /LPDQODU·
Türkiye ihracatının yarısına yakınını, yolunda hızla ilerleyen Türkiye için
2050’de Avrupa’yı karbon nötr lojistik ve taşımacılık sektörünün
bir kıtaya çevirmeyi hedefleyen sürdürülebilirliği, çevredostu ve
Avrupa Birliği ülkelerine yapıyor. rekabetçi olabilmesi ise ancak ‘Yeşil
Dünya’nın ve Avrupa’nın en önemli Lojistik ve Yeşil Limanlar’ ile mümkün.
tedarik zinciri üslerinden biri olma +D]ÖUOD\DQ 'HQL] <$1,.7$ú
klim krizi, Pandemi, ekonomik kriz, Rusya-Ukray- emisyonunu azaltma ve sürdürülebilirlik hedefiyle; fark-
na Savaşı ve hızlanan dijital dönüşüm fırtınasıyla lı taşıma türlerinin kombinasyonu, yakıt karışımındaki
İ birlikte artık Dünya gündeminin en önemli madde- değişiklikler, sürdürülebilir taşımacılık türlerinin daha
lerinden biri; ‘sürdürülebilirlik, iklim değişikliği ve Av- yaygın kullanımı, dijitalleşme ve yeşil dönüşümü teşvik
rupa Yeşil Mutabakatı.’ Avrupa Birliği ülkeleri, Avrupa mekanizmaları, ‘Yeşil Lojistik ve Yeşil Limanlar’ pazarının
Yeşil Mutabakatı ile 2050 yılında sıfır karbon emisyonu hızla büyümesini sağlıyor. Çevredostu uygulamalar aynı
hedefiyle Avrupa’yı karbon nötr bir kıtaya çevirmeyi zamanda ciddi prestij de kazandırarak hem ihracatçıların
hedefliyor. Bu hedefin en çok yansıdığı sektörlerin ba- hem de sektördeki şirketlerin rekabet gücünü artırıyor.
şında ise sera gazı emisyonunda önemli bir paya sahip
lojistik ve taşımacılık sektörü geliyor. Sürdürülebilirlik ve yeşil politikalar
Dünya’nın ve Avrupa’nın önemli tedarik zinciri üslerinden UTİKAD (Uluslararası Taşımacılık ve Lojistik Hizmet
biri olma yolunda önemli adımlar atan ve ihracatının ya- Üretenleri Derneği) Yönetim Kurulu Başkanı Ayşem
rıya yakınını Avrupa Birliği ülkelerine yapan Türkiye için; Ulusoy, liman tesislerinin ken-
özellikle lojistik ve taşımacılıkta karbon emisyonlarını dü- tin merkezinde veya yakınında
şürmek, karbon salımını azaltmak, çevreye verilen zararı hizmet verdiğini, gemi ve liman
en aza indirmek ve hatta sıfırlamak, yenilenebilir enerji operasyonlarından kaynaklı kir-
ve sürdürülebilir alternatif yakıtlar kullanmak; özetle ‘Ye- liliğin şehir yaşamını ve insanları
şil Lojistik’ çok önemli. Karayolu, demiryolu ve havayolu olumsuz etkilediğini belirterek,
taşımacılığının yanısıra denizyolu taşımacılığı açısından “Yeşil Liman projesi kapsamında
sektörün sürdürülebirliği, çevredosu ve rekabetçi olabil- yapılacak çalışmalar neticesinde
Ayşem
mesinin adresi; ‘Yeşil Lojistik ve Yeşil Limanlar.’ Karbon Ulusoy belirlenen şartları yerine getiren
52 KobiEfor .DVÜP