Page 305 - KobiEfor Kasım 2022
P. 305
KONSEPT
Tanımdan da anlaşılacağı üzere, diji- Her projede ya da ulaşılmak istenen her hedefte iki nokta çok net
tal dönüşüm adı altında sadece belirli olarak tespit edilmelidir:
teknolojilerin kullanılmasının amaç- 1. O an bulunduğumuz nokta
lanması gibi hatalar proje hedefi nin 2. Hedeflediğimiz bitiş noktası
en baştan yanlış konulmasına güzel
örneklerdir. Diğer tüm örneklerde de bilindiği üzere, bu iki noktanın yanlış tespit
edilmesi, proje başarısı karşısındaki en büyük engeldir.
Dijital Dönüşümün Boyutları
Dijital dönüşüm hızlanan, sertleşen ve globalleşen rekabet düzeyi
nedeni ile artık bir gereklilik haline gelmiştir. Bu rekabetin gerekli-
liği olarak, sadece teknolojik yatırımlarda bulunmak, yukarıda da
bahsedildiği üzere yanlış bir strateji olacaktır. DEX CENTER
olarak bu teknolojilerin belirli önceliklerle ve içeriklerle fi r-
manıza dahil edilmesi için 5 ana boyutu dikkate almaktayız:
• Müşteri
• Yönetim ve Strateji
• Teknoloji
• Operasyon ve Süreç
• Organizasyon ve İnsan Kaynakları
Görüleceği üzere, “teknoloji” dönüşümün sağlayıcısı durumundadır.
Dönüşümün sizi rekabet, şeffaflık, kalite ve müşteri memnuniyeti
gibi hedeflerinize ulaştırması gerekir ve bunun için teknoloji gerek-
li altyapıyı sağlar.
Dijital Olgunluk Seviyesi Tam Olarak Nedir?
Dijital dönüşümü uzun soluklu bir yolculuk ola- erişebilmek için sahip olduğunuz kaynakları, bil-
rak hayal edersek, dijital olgunluk seviyesi bu giyi ve tecrübeyi de tam olarak belirlemeniz pro-
yolculukta tam olarak bulunduğunuz yeri tanım- jenizin en önemli aşamasıdır. Dolayısı ile de ol-
lar. Yönünüzü, ilerlemeniz gereken mesafeyi ve gunluk seviyenizin yanlış belirlenmesi dönüşüm
önceliklerinizi mevcut durumunuza göre karar- yolculuğunuzun daha en baştan yanlış başlamış
laştırmalısınız. Her projede olduğu gibi başarıya olmasına neden olacaktır.