Page 306 - KobiEfor Kasım 2022
P. 306
KONSEPT
K ONSEP T
Dönüşüm projelerinin en önemli ve kritik adımı, mevcut durumun analiz edilmesi ve doğru belirlenmesidir.
Dijital Olgunluk Seviyesini Nasıl Tespit Ediyoruz?
u tespitin tarafsız bir şekil- DEX CENTER bu süreçleri 4 fazda çözümlemektedir:
de yapılması için, fi rmadaki 1. Mevcut Durum Analizi: Firmanıza özel hazırlanan soru setleri ve konu-
ilgili birimlere yöneltilecek sunda uzman danışmanlar tarafından yapılacak ziyaretler ile dönüşüm-
B450 soruluk bir set hazırla- deki başlangıç noktanız belirlenecektir.
dık. Soru setlerimiz, bahsettiğimiz
üzere, sadece kullanılan teknolojiyi 2. Hedefl erin Belirlenmesi: Hızla gelişen teknoloji bizlere pek çok farklı se-
değil, süreçlerden müşteri bakışı- çenek sunmaktadır. Bu teknoloji ve süreçlerin belirli bir sıra ile uygulan-
na, stratejiden operasyonlara kadar ması gerekir. Burada doğal olarak işin içine ROI (Return On Investment/
farklı bakış açıları ile sizleri değer- Yatırım Geri Dönüşü) hesapları girmektedir. Özetle, hedefl erin doğru
lendirmeyi amaçlamaktadır. Ek ola- belirlenmesi, fayda analizleri ile önceliklendirilmesi ve tüm bunların fi r-
rak, firmaya yapılacak ziyaretlerle manızın vizyonuna uygun olması gereklidir.
de görsel olarak bazı tespitlerin ya- 3. Firma Stratejisi Güncellenmesi: Yukarıda da bahsi geçtiği gibi, hedefl e-
pılması gereklidir. Konusunda ve rin belirlenmesi aşamasında fi rmanın vizyonu da göz önünde tutulmalı-
sektöründe tecrübeli danışmanlarla dır. Dijitalleşme ile birlikte çok fazla esneklik ve hız kazanılacağı, mali-
yapılan çalışma sonucunda, tarafsız yetlerin kontrol altına alınacağı ve aynı zamanda da şeffafl ık kazanılacağı
olarak ve daha önemlisi belirli bir ortada. Bu durum firma stratejilerinin de güncellenmesini gerektirir.
ürün satışı gayesi içermeden hazır-
lanan rapor ile dönüşüm sürecinde 4. Aksiyon Planı: Birden fazla projenin aynı anda yürütülmesi kaynak,
tam olarak hangi aşamada olduğu- adaptasyon ve dikkat dağınıklığına neden olacaktır. Misyon ve vizyonu-
nuzu yani başlangıç noktanızı belir- nuza uygun olarak projelerin önceliklendirilmesi ve firmanıza en uygun
p
y
g
lemiş olacağız. aksiyon planının belirlenmesi gerekir.
Tabii ki sadece mevcut durumu be-
mevcut durumu be-
değil. Firmanızın
lirlemek yeterli değil. Firmanızın
luğunu “ne şekilde
dönüşüm yolculuğunu “ne şekilde
doğal olarak “hangi
sürdüreceği” ve doğal olarak “hangi
lanmasının gerekti-
aşamada tamamlanmasının gerekti-
.
ml
ği” de çok önemlidir.
ir
i
d
Birçok dijital dönüşüm projesinin firmaya yarardan çok zarar getirecektir. Dijital dönüşüm
başarıya ulaşamamasının nedenlerini adı altında bazı teknolojiler biraz daha öne çıkabiliyor.
Bu nedenle, örneğin bir yapay zekâ ya da bir e-ticaret
şöyle özetleyebiliriz: projesini dönüşümün tamamı olarak algılamak fi rmayı
yanlış yöne doğru çekecektir.
a. Tek lokmada yutmaya çalışmak: “Dijitalleşme proje-
si” ismi ile başlayarak hedefi tek seferlik bir proje planı d. Dönüşüm <> Dijitalleşme: DEX CENTER ürün ve
ile bitirmeye çalışmak. platform bağımsız olması nedeniyle sizleri belirli bir
teknolojiye yönlendirmeyecektir. Teknolojiler amaçla-
b. Aşırı mükemmeliyetçilik: Hedefl erin fi rmanın ihti- rına uygun olarak ve ROI değerleri göz önüne alınarak
yaçlarının çok üstünde belirlenmesi olarak özetleyebi- seçilecektir.
liriz. Burada yine ROI ve hedefl erin belirlenmesi sıra-
sında alınan danışmanlık hizmeti önem kazanıyor. Her e. Yanlış olgunluk seviyesi: Firmaların bunu mevcut
projede olduğu gibi, yapılacak yeni bir yatırımın ya da durum analizi yerine bir denetim olarak algılaması ya
daha genel bir ifade ile atılacak her adımın bize ne ka- da firma körlüğü olarak özetleyebileceğimiz kendi al-
zandıracağını hesaplamamız mutlaka gereklidir. gılarındaki hatalar, tecrübesiz danışmanları da hataya
yönlendirebilir.
c. Yanlış odaklanma: Burada önemli olan dijital dönü-
şüm kapsamının firma için doğru belirlenmiş olması.
Birkaç yeni geliştirmenin bir dönüşüm olarak sunulması
DEX CENTER Size Doğru Hamleleri Yaptırır