Page 97 - KobiEfor Ekim 2022
P. 97

UZMAN


                                   İşyerinde Çalışanlarınıza Öncelik Vermenin
                                   Nedenleri


                                        nsanlar, çalışmaları üzerinde   bunu önlemeye yardımcı olabilirsiniz.
                                        bir sahiplik duygusu hisset-  Çalışanlar tükenmişlik yaşadıkların-
                                   á tiklerinde ve şirket içinde yeni   da umutsuz, depresif, sinirli ve daha
                                   rollere nerede büyüyebileceklerini   fazlasını hissedebilirler. Böylece, ki-
                                   görebildiklerinde gelişirler. Çalışan-  şilerin yaşamış olduklarından yola
                                   ların sadece rollerinin ne olduğunu   çıkarak neden işte üretken olmayabi-
         Kadri Demir
                                   bilmeleri ve bunu ne kadar iyi yaptık-  leceklerini görebilirsiniz! İşte tüken-
         kadri.demir@poldy.com.tr  larının söylenmesi değil, aynı zaman-  mişliğin belirtileri düşük motivasyon,
                                   da kariyeri ve gelişimi için teşvik ve   umutsuzluk ve etkisizlik duyguları,
         Çalışanların sadece       sürekli fırsatlara ihtiyaçları vardır.  gün boyunca uyuma ve yorgun olma
                                   İster yerleşik bir işletme ister geliş-  zorluğu olarak görünebilir.
         rollerinin ne
                                   mekte olan bir start-up olun, çalı-  4) Güçlü iletişim araçlarını teşvik edin
         olduğunu bilmeleri        şanların kendilerini değerli ve saygın   Çalışanlarınızın iletişimin önemi ko-
         ve bunu ne kadar          hissettikleri olumlu bir çalışma kül-  nusunda net olduklarından emin olun.
         iyi yaptıklarının         türü oluşturmak da aynı derecede   İyi iletişim, birbirleriyle ilişkiler kur-
         söylenmesi değil,         önemlidir. Bu iletişimle başlar. İşte   manın ve herkesin rollerinde başarılı
                                   tüm çalışanlarınızın hem fiziksel hem   olmasına yardımcı olmanın anahta-
         aynı zamanda
                                   de zihinsel sağlığına öncelik vermek   rıdır. Açık iletişim hatlarını ne kadar
         kariyeri ve gelişimi
                                   için geçerli nedenler:             çok besleyebilirseniz, personelinizi
         için teşvik ve            1) Çalışanların kendilerini değerli ve   en çok ihtiyaç duyduklarında destekle-
         sürekli fırsatlara        saygın hissettikleri bir kültür yaratın  mek için o kadar donanımlı olursunuz.
         ihtiyaçları vardır.       Bir işveren olarak ne kadar şeffaf   Çalışanlarınızın herhangi bir özel fi-
         1) Çalışanların           olursanız, çalışanlarınız işlerinde ini-  ziksel sorunu ve kişisel zihinsel sağ-
                                   siyatif alarak o kadar rahat hissede-  lık sorununu iletmekte kendilerini
         kendilerini
                                   ceklerdir. Bu da genel olarak daha iyi   rahat hissettiklerinden emin olun.
         değerli ve saygın         üretkenliğe yol açacaktır. Çalışan-  Ekstra izne ihtiyaç duymak için ge-
         hissettikleri bir         ların kendilerini değerli ve saygın   çerli bir nedeni olan her personel
         kültür yaratın.           hissettikleri bir işyeri yaratmak isti-  üyesini teşvik etmek, uzun bir yol kat
         2) Sağlıklı bir           yorsanız, saygı ve katılım kültürünü   eden ve herkes tarafından takdir edi-
                                   teşvik ederek başlamanız gerekir.   len küçük bir jesttir.
         işgücünün daha
                                   Ekibinizin tüm üyelerine düzenli geri   5) Bağlılığı, uzun vadeli personel tut-
         mutlu ve daha             bildirim fırsatları sunun, böylece bi-  mayı ve şirket karlılığını artırmak için
         üretken olduğunu          reysel olarak nasıl olduklarını (ve so-  çalışanlara değer verin
         kabul edin.               run olup olmadığını) anlayabilirler. Ve   Bir işletme sahibi olarak, çalışanlarını-
         3) Tükenmişliğin          başarılarını tanımayı unutmayın.   zın şirketinizin bel kemiği olduğunu bi-
                                   2) Sağlıklı bir işgücünün daha mutlu   liyorsunuz. Ürünlerinizin yapılmasını ve
         erken belirtilerini
                                   ve daha üretken olduğunu kabul edin  zamanında gönderilmesini sağlayan-
         tanımlayın ve
                                   Sağlıklı bir beden ve zihin, enerji se-  lardır. Müşterileri mutlu eden, soruları
         önleyin.                  viyelerinin artmasına, karar verme-  yanıtlayan ve geldiklerinde siparişleri
         4) Güçlü iletişim         nin iyileşmesine ve meslektaşlarıyla   işleyen kişilerdir. Kısacası, işyerinizde
         araçlarını teşvik         daha iyi ilişkilere yol açabilir. İşlet-  her şeyin sorunsuz çalıştığından emin
         edin.                     meler, çalışanlarının sağlığına daha   olmanıza yardımcı olurlar.
                                   bütünsel bir yaklaşım benimsemek   Çalışan refahını iyileştirmenin işlet-
         5) Bağlılığı, uzun
                                   ve değer vermek istediklerinde, ge-  meniz ve sizin için çalışan insanlar
         vadeli personel           nel iş başarılarına fayda sağlayabile-  için iyi olduğu açıktır. Daha sağlıklı
         tutmayı ve şirket         cek önemli bir adımdır.            bir çevre yaratmak ve sağlıklı alış-
         karlılığını artırmak      3) Tükenmişliğin erken belirtilerini   kanlıkları teşvik etmek için kaynak
         için çalışanlara          tanımlayın ve önleyin              harcamak mantıklıdır, çünkü bu,
                                   İşyerinde tükenmişliğin erken belir-  kendiniz de dahil olmak üzere katılan
         değer verin.
                                   tilerini tanımak önemlidir, böylece   herkese fayda sağlayacaktır.
                                                                                      Ekim 2022 KobiEfor 97
   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101