Page 84 - KobiEfor Ekim 2022
P. 84
REEL SEKTÖR
Coğrafi işaretli ürün başvurusunda yüzde 120 artış
Eşdeğerlerine göre ortalama 2.2 kat daha pa- Destek Patent Yönetim Ku-
halıya satılan coğrafi işaretli ürünler, ülke ekono- rulu Başkanı Kemal Yamanka-
misine olan katkısının yanı sıra bölgesel tanıtım radeniz, “Bu pazarın yaklaşık
açısından da önemli. 200 milyar doların üzerinde bir
Destek Patent tarafından yorumlanan TÜRKPATENT büyüklüğe sahip olduğu tahmin
verilerine göre; coğrafi işaret başvuruları, 2022’nin ilk 6 ediliyor. Avrupa Birliği’nde coğ-
ayında geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 120 rafi işaret ürün pazarının topla-
artış gösterdi. Bu dönemde en çok başvuru Balıkesir, mı tahmini 55 milyar Euro’nun Kemal
Hakkari ve Malatya’dan yapıldı. üzerinde” dedi. Yamankaradeniz
Küresel Geçit Projesi’nin Türkiye’ye önemli katkıları olacak
Avrupa Birliği tarafından haya- yapının desteklenmesi ve daha sürdürülebilir bir ya-
ta geçirilen Avrupa Birliği Küre- pıya kavuşturulmasını amaçlıyor.
sel Geçit Projesi (EU Global Gate- Sintek Heavy Industries Genel Müdürü Ali Cem
way), pek çok alanda kalkınmayı Sevük, projenin yeni birçok altyapı projesi ve fırsa-
destekleyecek bir dizi çalışmayı tı içerisinde barındırdığını ifade ederek 2021-2027
hedefliyor. Proje; enerji, eğitim, arasında bütçe olarak ayrılacak 300 milyar Euro’dan
araştırma, dijital teknolojiler, Türkiye’nin de faydalanabileceğini belirtti.
Ali sağlık, uluslararası ticaret gibi Sevük, projenin aynı zamanda Türkiye’nin de
Cem farklı alanlarda ve sektörlerde kalkınma hedeflerine paralel olarak güçlenmesini
Sevük hem özel hem de kamusal alt- sağlayacağını kaydetti.
Hilti için Türkiye 120 ülke içerisinde öne çıkıyor
İnşaat el aletleri sektörünün global je- inancımızla yatırımlarımızı artan
nerik markası Hilti, Türkiye’deki 25. yılı bir ivmeyle sürdürüyoruz” dedi.
kapsamında ülkemize dair önemli açık- Hilti Orta Doğu, Türkiye ve Afri-
lamalarda bulundu. Türkiye’nin Hilti için ka Bölge Başkanı Thomas Stumpp;
en cazip pazarlardan biri olduğunu vur- “200’den farklı alt sektöre çıktı sağ-
gulayan şirket, ülkemizin yüksek potan- layan inşaat sektörü gerek ekono-
siyeline olan inançla yatırımlarını artan miye katkısı gerek istihdamda ya-
bir ivmeyle sürdüreceğinin altını çizdi. rattığı geniş havuzu ile Türkiye’nin
Hilti Global İcra Kurulu Üyesi Joaquim Sarda Sol- büyüme performansında çok büyük etkiye sahip” diye
sona; “Dünya genelinde elde ettiğimiz tüm başarı- konuştu.
lar ve belirlediğimiz hedefler paralelinde Türkiye’de Hilti Türkiye Genel Müdürü Banu Deniz Çetinkol,
de pek çok alanda lider olarak konumlanıyoruz. yılda yaklaşık 12 bin firmayla çalıştıklarını, sayısız bü-
Türkiye’nin yüksek potansiyeline ve gücüne olan yük ve orta ölçekli projede yer aldıklarını belirtti.
“8 ayda 3.11 milyar dolarlık mobilya ihracatı gerçekleşti”
TÜİK 2022 Ağustos verilerine göre tüketici fi- değinerek “Ancak yıl içerisin-
yat endeksi (TÜFE) yıllık yüzde 80.21 olurken de firmaların ürünlere uygu-
aylık yüzde 1.46 oldu. TÜFE’deki değişim 2022 lamış oldukları fiyat artışla-
Ağustos’ta, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde rıyla cirolarda önceki yıllara
80.21 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 54.69 göre bir yükseliş de var” dedi.
olarak gerçekleşti. Balcı, “Mobilya sektörünün
Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) yılın ilk 8 ayındaki ihracatı ise
Başkanı Mustafa Balcı, enflasyon etkisiyle birlikte toplamda 3.11 milyar dolara Mustafa
tüketicilerin satın alma gücünde düşüş olduğuna ulaştı” diye konuştu. Balcı
84 KobiEfor Ekim 2022