Page 84 - KobiEfor Ekim 2022
P. 84

REEL SEKTÖR




           Coğrafi işaretli ürün başvurusunda yüzde 120 artış

             Eşdeğerlerine göre ortalama 2.2 kat daha pa-   Destek Patent Yönetim Ku-
           halıya satılan coğrafi işaretli ürünler, ülke ekono-  rulu Başkanı Kemal Yamanka-
           misine olan katkısının yanı sıra bölgesel tanıtım   radeniz, “Bu pazarın yaklaşık
           açısından da önemli.                           200 milyar doların üzerinde bir
             Destek Patent tarafından yorumlanan TÜRKPATENT   büyüklüğe sahip olduğu tahmin
           verilerine göre; coğrafi işaret başvuruları, 2022’nin ilk 6   ediliyor. Avrupa Birliği’nde coğ-
           ayında geçen senenin aynı dönemine oranla yüzde 120   rafi işaret ürün pazarının topla-
           artış gösterdi. Bu dönemde en çok başvuru Balıkesir,   mı tahmini 55 milyar Euro’nun   Kemal
           Hakkari ve Malatya’dan yapıldı.                üzerinde” dedi.               Yamankaradeniz



           Küresel Geçit Projesi’nin Türkiye’ye önemli katkıları olacak

                               Avrupa Birliği tarafından haya-  yapının desteklenmesi ve daha sürdürülebilir bir ya-
                             ta geçirilen Avrupa Birliği Küre-  pıya kavuşturulmasını amaçlıyor.
                             sel Geçit Projesi (EU Global Gate-  Sintek Heavy Industries Genel Müdürü Ali Cem
                             way), pek çok alanda kalkınmayı   Sevük, projenin yeni birçok altyapı projesi ve fırsa-
                             destekleyecek bir dizi çalışmayı   tı içerisinde barındırdığını ifade ederek 2021-2027
                             hedefliyor. Proje; enerji, eğitim,   arasında bütçe olarak ayrılacak 300 milyar Euro’dan
                             araştırma, dijital teknolojiler,   Türkiye’nin de faydalanabileceğini belirtti.
            Ali              sağlık, uluslararası ticaret gibi   Sevük, projenin aynı zamanda Türkiye’nin de
            Cem              farklı alanlarda ve sektörlerde   kalkınma hedeflerine paralel olarak güçlenmesini
            Sevük            hem özel hem de kamusal alt-  sağlayacağını kaydetti.



           Hilti için Türkiye 120 ülke içerisinde öne çıkıyor

             İnşaat el aletleri sektörünün global je-                    inancımızla yatırımlarımızı artan
           nerik markası Hilti, Türkiye’deki 25. yılı                    bir ivmeyle sürdürüyoruz” dedi.
           kapsamında ülkemize dair önemli açık-                            Hilti Orta Doğu, Türkiye ve Afri-
           lamalarda bulundu. Türkiye’nin Hilti için                     ka Bölge Başkanı Thomas Stumpp;
           en cazip pazarlardan biri olduğunu vur-                       “200’den farklı alt sektöre çıktı sağ-
           gulayan şirket, ülkemizin yüksek potan-                       layan inşaat sektörü gerek ekono-
           siyeline olan inançla yatırımlarını artan                     miye katkısı gerek istihdamda ya-
           bir ivmeyle sürdüreceğinin altını çizdi.                      rattığı geniş havuzu ile Türkiye’nin
             Hilti Global İcra Kurulu Üyesi Joaquim Sarda Sol-  büyüme performansında çok büyük etkiye sahip” diye
           sona; “Dünya genelinde elde ettiğimiz tüm başarı-  konuştu.
           lar ve belirlediğimiz hedefler paralelinde Türkiye’de   Hilti Türkiye Genel Müdürü Banu Deniz Çetinkol,
           de pek çok alanda lider olarak konumlanıyoruz.   yılda yaklaşık 12 bin firmayla çalıştıklarını, sayısız bü-
           Türkiye’nin yüksek potansiyeline ve gücüne olan   yük ve orta ölçekli projede yer aldıklarını belirtti.



           “8 ayda 3.11 milyar dolarlık mobilya ihracatı gerçekleşti”

             TÜİK 2022 Ağustos verilerine göre tüketici fi-  değinerek “Ancak yıl içerisin-
           yat endeksi (TÜFE) yıllık yüzde 80.21 olurken   de firmaların ürünlere uygu-
           aylık yüzde 1.46 oldu. TÜFE’deki değişim 2022   lamış oldukları fiyat artışla-
           Ağustos’ta, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde   rıyla cirolarda önceki yıllara
           80.21 ve on iki aylık ortalamalara göre yüzde 54.69   göre bir yükseliş de var” dedi.
           olarak gerçekleşti.                              Balcı, “Mobilya sektörünün
             Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER)   yılın ilk 8 ayındaki ihracatı ise
           Başkanı Mustafa Balcı, enflasyon etkisiyle birlikte   toplamda 3.11 milyar dolara   Mustafa
           tüketicilerin satın alma gücünde düşüş olduğuna   ulaştı” diye konuştu.     Balcı

         84 KobiEfor Ekim 2022
   79   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89