Page 60 - KobiEfor Ağustos 2021
P. 60

3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh



                          3DQGHPL VRQUDV× EHNOHQWLOHU



         Pandemiyle iklim değişikliği ve                  sonrasında da devam edecek.
         çevre bilinci artarken dijital dönüşüm           Pandeminin Ekonomi Günlüğü’nde yeni
         de hızlandı. İş, yaşam ve tüketici               döneme yönelik tespitleri ve öngörüleri
         davranışlarındaki değişim Pandemi                ele alıyoruz.


                                                          dönüşüme, otomasyona, yapay zekâ kullanımına hız
                                                          vererek, ani talep dalgalanmalarını yönetmeye ve ve-
                                                          rimliliği yükseltmeye çalıştı. Tü-
                                                          keticiler de alışverişten eğitime,
                                                          sağlıktan eğlenceye neredeyse
                                                          tüm ihtiyaçlarını dijital kanallar
                                                          üzerinden karşılamaya başladı.
                                                          Tüketici davranışları ve iş model-
                                                          lerinde meydana gelen bu deği-
                                                          şikliklerin, yoğunluğu azalsa da          Can
                cKinsey & Company’nin işletme ve ekonomi   pandemi sonrasında da devam            Kendi
                araştırma kolu McKinsey Global Enstitüsü’nün   edeceği öngörülüyor. Bütün bu
         M(MGI) hazırladığı ‘Tüketicileri, çalışanları ve şir-  değişimler daha yüksek verimlilik ve yenilikçi ürünle-
         ketleri, COVID-19 sonrası toparlanma sürecinde neler   rin, hizmetlerin artışında hızlanma vadediyor.
         bekliyor?’ isimli raporunda, şirketlerin bu dönemde di-  İlk kez çevrimiçi alışveriş yapanların oranı,
         jital dönüşüm hızlarını artırdığını ortaya koyuyor.   e-ticaretin katlanarak artmasını sağladı: Dijital eko-
            Pandemiyle trendler hızlandı, verimlilik potansi-  nomideki hızlanma, pandeminin neredeyse bir gecede
         yeli arttı: McKinsey & Company Türkiye Ülke Direktö-  insanları eve hapsetmesiyle gerçekleşti, tadilat, deko-
         rü Can Kendi, verimlilik potansiyelinin gerçekleşmesi   rasyon, yemek yapma, kişisel egzersiz gibi alanlarda
         için daha hızlı ve cesur adımlar atılması gerektiğini   yatırım patlamasına yol açtı. Evde giyilen rahat kıya-
         vurguluyor. Pandemide şirketler, kısa sürede uzak-  fetler, ev hayatını, evden çalışmayı iyileştirecek ekip-
         tan çalışma modeline geçti, iş süreçlerinde dijital   manlar satın alındı, evler; ofis, spor salonu, alışveriş


             Türkiye’nin yüzde 48’i uzaktan eğitim görecek ve çalışacak
            Ericsson (NASDAQ:ERIC), pandemi sonrasını ve    Ericsson ConsumerLab’in hazırladığı ‘Kentsel Ger-
          5G’nin geleceğini ele alan iki ayrı rapor yayınladı.   çekliğin Geleceği’ başlıklı Küresel Telekom Pazarı
          Ericsson Mobilite Raporu’na (EMR 20. sürümü) göre   Raporu’na göre (Türkiye’deki tüketicilerin 15-79 yaş
          tarihteki en hızlı benimsenen mobil nesil 5G olacak.   arası 1.000-2.000 arasında kişinin katıldığı anket ara-
          5G’nin, 4G ile karşılaştırıldığında, aynı kilometre ta-  cılığıyla); tüketicilerin ‘bir sonraki normale’ girerken
          şına iki yıl daha önce gelmesi ve bir milyar abone   2025’e kadar günlük çevrimiçi faaliyetlerine 2 yeni
          sayısını aşması bekleniyor. 2025’e kadar tüketicile-  çevrimiçi hizmet daha eklenecek, pandemi öncesine
          rin çevrimiçi aktivitelerine 2 yeni hizmet daha ekle-  göre çevrimiçi faaliyetlere 9 saat daha fazla zaman ay-
          necek, çevrimiçi geçirilen süre 9 saat daha artacak.   rılacak. Orta düzey çevrimiçi kullanıcılar, pandemide
            Ericsson Türkiye Genel Müdürü Işıl Yalçın, basın   günlük yaşamlarında daha fazla hizmet kullanmaya
          toplantısında, araştırmanın 2026’da dünya mobil   başladı, önümüzdeki süreçte orta ve ileri düzey kulla-
                           veri trafiğinin yarısından faz-  nıcılar arasındaki boşluk kapanacak.
                           lasını 5G ağlarının taşıyaca-    Rapora göre; yakın gelecekte Türkiye’nin yüzde
                           ğını gösterdiğini, tüketicilerin   48’inin uzaktan eğitim görmesi ve çalışması bekle-
                           2025’e kadar dijital alışkan-  niyor. Pandemide Türkiye’de okullarda ve üniversi-
                           lıklarını daha da genişletmeyi   telerde çevrimiçi eğitim yüzde 90 artarken uzaktan
                           beklediklerini, geleceğin daha   çalışma yüzde 45 arttı. Türkiye’deki tüketicilerin yüz-
                           güçlü toplumlarını inşa etmek   de 57’si 2025’e kadar bir diploma almak veya beceri-
                           için dijital kapsayıcılığı günde-  lerini geliştirmek için e-öğrenme ve çevrimiçi eğitim
                      Işıl  min en üst sıralarına yerleştir-  programlarına yönelecek. En önemli değişikliklerden
                    Yalçın
                           mek gerektiğini söyledi.      biri de yerel alışverişin önceliklendirilmesi.

         60 KobiEfor $ðXVWRV
   55   56   57   58   59   60   61   62   63   64   65