Page 60 - KobiEfor Ağustos 2021
P. 60
3DQGHP°Q°Q HNRQRP° JQOãh
3DQGHPL VRQUDV× EHNOHQWLOHU
Pandemiyle iklim değişikliği ve sonrasında da devam edecek.
çevre bilinci artarken dijital dönüşüm Pandeminin Ekonomi Günlüğü’nde yeni
de hızlandı. İş, yaşam ve tüketici döneme yönelik tespitleri ve öngörüleri
davranışlarındaki değişim Pandemi ele alıyoruz.
dönüşüme, otomasyona, yapay zekâ kullanımına hız
vererek, ani talep dalgalanmalarını yönetmeye ve ve-
rimliliği yükseltmeye çalıştı. Tü-
keticiler de alışverişten eğitime,
sağlıktan eğlenceye neredeyse
tüm ihtiyaçlarını dijital kanallar
üzerinden karşılamaya başladı.
Tüketici davranışları ve iş model-
lerinde meydana gelen bu deği-
şikliklerin, yoğunluğu azalsa da Can
cKinsey & Company’nin işletme ve ekonomi pandemi sonrasında da devam Kendi
araştırma kolu McKinsey Global Enstitüsü’nün edeceği öngörülüyor. Bütün bu
M(MGI) hazırladığı ‘Tüketicileri, çalışanları ve şir- değişimler daha yüksek verimlilik ve yenilikçi ürünle-
ketleri, COVID-19 sonrası toparlanma sürecinde neler rin, hizmetlerin artışında hızlanma vadediyor.
bekliyor?’ isimli raporunda, şirketlerin bu dönemde di- İlk kez çevrimiçi alışveriş yapanların oranı,
jital dönüşüm hızlarını artırdığını ortaya koyuyor. e-ticaretin katlanarak artmasını sağladı: Dijital eko-
Pandemiyle trendler hızlandı, verimlilik potansi- nomideki hızlanma, pandeminin neredeyse bir gecede
yeli arttı: McKinsey & Company Türkiye Ülke Direktö- insanları eve hapsetmesiyle gerçekleşti, tadilat, deko-
rü Can Kendi, verimlilik potansiyelinin gerçekleşmesi rasyon, yemek yapma, kişisel egzersiz gibi alanlarda
için daha hızlı ve cesur adımlar atılması gerektiğini yatırım patlamasına yol açtı. Evde giyilen rahat kıya-
vurguluyor. Pandemide şirketler, kısa sürede uzak- fetler, ev hayatını, evden çalışmayı iyileştirecek ekip-
tan çalışma modeline geçti, iş süreçlerinde dijital manlar satın alındı, evler; ofis, spor salonu, alışveriş
Türkiye’nin yüzde 48’i uzaktan eğitim görecek ve çalışacak
Ericsson (NASDAQ:ERIC), pandemi sonrasını ve Ericsson ConsumerLab’in hazırladığı ‘Kentsel Ger-
5G’nin geleceğini ele alan iki ayrı rapor yayınladı. çekliğin Geleceği’ başlıklı Küresel Telekom Pazarı
Ericsson Mobilite Raporu’na (EMR 20. sürümü) göre Raporu’na göre (Türkiye’deki tüketicilerin 15-79 yaş
tarihteki en hızlı benimsenen mobil nesil 5G olacak. arası 1.000-2.000 arasında kişinin katıldığı anket ara-
5G’nin, 4G ile karşılaştırıldığında, aynı kilometre ta- cılığıyla); tüketicilerin ‘bir sonraki normale’ girerken
şına iki yıl daha önce gelmesi ve bir milyar abone 2025’e kadar günlük çevrimiçi faaliyetlerine 2 yeni
sayısını aşması bekleniyor. 2025’e kadar tüketicile- çevrimiçi hizmet daha eklenecek, pandemi öncesine
rin çevrimiçi aktivitelerine 2 yeni hizmet daha ekle- göre çevrimiçi faaliyetlere 9 saat daha fazla zaman ay-
necek, çevrimiçi geçirilen süre 9 saat daha artacak. rılacak. Orta düzey çevrimiçi kullanıcılar, pandemide
Ericsson Türkiye Genel Müdürü Işıl Yalçın, basın günlük yaşamlarında daha fazla hizmet kullanmaya
toplantısında, araştırmanın 2026’da dünya mobil başladı, önümüzdeki süreçte orta ve ileri düzey kulla-
veri trafiğinin yarısından faz- nıcılar arasındaki boşluk kapanacak.
lasını 5G ağlarının taşıyaca- Rapora göre; yakın gelecekte Türkiye’nin yüzde
ğını gösterdiğini, tüketicilerin 48’inin uzaktan eğitim görmesi ve çalışması bekle-
2025’e kadar dijital alışkan- niyor. Pandemide Türkiye’de okullarda ve üniversi-
lıklarını daha da genişletmeyi telerde çevrimiçi eğitim yüzde 90 artarken uzaktan
beklediklerini, geleceğin daha çalışma yüzde 45 arttı. Türkiye’deki tüketicilerin yüz-
güçlü toplumlarını inşa etmek de 57’si 2025’e kadar bir diploma almak veya beceri-
için dijital kapsayıcılığı günde- lerini geliştirmek için e-öğrenme ve çevrimiçi eğitim
Işıl min en üst sıralarına yerleştir- programlarına yönelecek. En önemli değişikliklerden
Yalçın
mek gerektiğini söyledi. biri de yerel alışverişin önceliklendirilmesi.
60 KobiEfor $ðXVWRV