Page 64 - KobiEfor Temmuz 2021
P. 64

'(1à=&à/à. 9( .$%27$-



                Türkiye ve dünya taşımacılığının yaklaşık yüzde 80-90’ı
                                    denizyoluyla gerçekleşiyor

                                    Denizcilik sektörü,


               büyüme potansiyeliyle göz dolduruyor

























         Üç tarafı denizlerle çevrili Türkiye’nin         noktası 1 Temmuz Denizcilik ve Kabotaj
         denizcilik sektörü, dünyadaki birçok             Bayramı’nı kutladığımız Temmuz
         ülkeye göre çok daha avantajlı                   sayımızda, denizcilik ve kabotajı ele
         konumda. Türk denizciliğinin dönüm               aldık.             +D]ÖUOD\DQ  'HQL] <DQÖNWDû


               ç tarafı denizlerle çevrili ve içsuları ile kapladığı   artış göstermesinin, 2019’da tüm dünyada taşınan
               alan açısından zengin Türkiye’de, denizcilik bü-  yüklerin hacmen yüzde 84 oranında denizyoluyla
         Üyüme potansiyeliyle öne çıkan bir sektör. Pande-  taşınmasının küresel denizyolu taşımacılığının öne-
         miyle gelen kapanma ve kısıtlama tedbirleri, ekonomik   mini ortaya koyduğuna dikkat çekiyor: “Pandemi ve
         aktivitenin keskin bir şekilde yavaşlamasına neden olur-  dünya ticaretindeki dengesizliğin neden olduğu yük
         ken; küresel ticaretteki daralma, ekonomileri ve diğer   hacimlerindeki düşüş, taşıyıcıların hizmetlerinin ve
         sektörler gibi denizcilik sektörünü de olumsuz etkiledi.   seferlerinin bir kısmını iptal etmesine ve gecikmele-
         Yine de denizcilik sektörü, gemi inşadan lojistiğe, deniz   rin artmasına neden oldu, sefer iptalleri duyuruldu.
         sigortacılığından denizcilik eğitimine, deniz turizminden   Konteyner taşımacılığına yönelik talepte de yüzde
         deniz ticaretine zengin alt kırılımlara sahip bir sektör   20-30’luk bir düşüş oldu. Azalan konteyner sayıları
                                    olarak birçok alanda   nedeniyle gemiler kapasitesini dolduramadan se-
                                    büyüme potansiyeliyle   ferlerini yapmaya başladı. Bu durum gemi hatlarının
                                    göz dolduruyor.       maddi kayıp yaşamasına neden oldu ve dolayısıyla
                                       “Denizyolu  taşı-  gemi ve sefer sayıları azaltıldı. ABD ile Çin ve Asya
                                    macılığı  pandemi-    ülkeleri arasındaki ticaret dengesinin bozulması ve
                                    den önemli ölçüde     ABD’deki operasyonel sorunlar nedeniyle dünyada
                                    etkileniyor”: UTİKAD   dolaşan konteynerlerin önemli bir bölümü Kuzey
                                    (Uluslararası  Taşı-  Amerika’ya yığıldı. Aynı anda armatörlerin sefer ya-
                                    macılık ve Lojistik   pan gemi sayılarını azaltmasıyla birlikte Amerika’da
                                    Hizmet    Üretenleri  biriken konteynerlerin tekrar dünya ticaretine ve do-
                                    Derneği) Yönetim Ku-  laşımına dahil edilmesi yavaşladı.”
                                    rulu Başkanı Emre        Konteyner sıkıntısının önüne geçebilmek ve
                                    Eldener,   denizyolu  ekipmanı daha hızlı toplayabilmek adına armatör-
                                    ile yapılan taşıma    lerin tüm dünyada serbest zaman ve detention sü-
                           Emre     hacminin son ya-      relerini indirdiğini belirten Eldener, bunun da global
                           Eldener
                                    rım yüzyılda 20 kat   ölçekte demuraj maliyetleri nedeniyle birçok tücca-
         64 KobiEfor Temmuz 2021
   59   60   61   62   63   64   65   66   67   68   69