Page 29 - KobiEfor-Ocak-2021
P. 29

ilerlemeyi sürdürmeliyiz. Her yeni takvim yılı, bir yeni   Pandemi süreci, bizleri yeni nesil ticaret diplomasi-
               başlangıç umuduyla birlikte gelir. Reel sektör olarak   si faaliyetlerimizden alıkoyamadı. Yeni nesil ticaret
               yeni bir yıla girerken, ekonomide başlayan toparlan-  heyetlerimizi, Ticaret Bakanlığımızın koordinasyo-
               mayı gelecek için umut verici görüyoruz.         nunda, 5 kıtada, toplamda 43 ülkede 35 sanal ticaret
                                                                heyetiyle başarıyla gerçekleştirdik. Farklı coğrafya-
                      TİM (Türkiye İhracatçılar Meclisi)        lardan birçok ülkeyle sanal ticaret heyetlerimize
                      Yönetim Kurulu Başkanı                    yeni dönemde de devam edeceğiz.
                      İsmail Gülle                                İhracatımızın önceki yılın aynı dönemine göre
                      “Karşımıza çıkan tüm belirsizlikleri      daha iyi bir performans izlediğini görüyoruz. İnanı-
                      ihracatla aşıyoruz”                       yoruz ki, 2020 yılını da Yeni Ekonomi Programı (YEP)
                                                                hedefimiz olan 165.9 milyar doların üzerinde kapa-
                  020 yılına ihracat ailesi olarak büyük hedeflerle   tacağız. Elbette bu başarıyı; dünyanın pandeminin
               2başladık. Bu hedeflerimizle uyumlu bir şekilde   ikinci dalgasıyla yüzleştiği, birçok ülkede vaka sayı-
                                   yılın ilk iki ayında ihracatta   larının tekrar rekor seviyelere ulaştığı bu dönemde,
                                   rekor kırdık. Mart ayının or-  ‘İhracatla Yükselen Türkiye’ için gecesini gündüzü-
                                   tasına kadar günlük ihracat   ne katarak çalışan ihracatçılara borçluyuz.
                                   rakamlarımız bir hayli ba-     Yeni Ekonomi Programı’nda 2021 yılı toplam ih-
                                   şarılı bir tablo ortaya koydu.   racat hedefi, 184 milyar dolar olarak belirlendi. İna-
                                   Mart ortasından itibaren sal-  nıyoruz ki, pandeminin hızını kesmesi ve aşılamanın
                                   gının tüm dünyada etkisini   etkisiyle kısıtlamaların yıl içinde tamamen kalkma-
                                   derinden hissettirmeye baş-  sıyla bu hedefe ulaşacağız. Elbette, belirsizlikler
                                   lamasıyla birlikte ihracatımız   her zaman mevcut, fakat pandeminin etkilerini his-
                                   da ister istemez etkilendi. Bu
                    İsmail Gülle                                setmeye devam ettiğimiz Ekim ayında 17 milyar 333
                                   dönemde önceki yılın aynı    milyon dolarlık ihracat gerçekleştiren ihracat aile-
               dönemine göre ihracatımız düşüş yaşasa da Hazi-  si, bu performansını sürdürdüğü takdirde çok daha
               ran ayıyla başlayan yeni normal döneminde hızla   yüksek hedeflere de kısa sürede ulaşacaktır. Karşı-
               eski temposuna kavuştu. Pandeminin etkilerinin en   mıza çıkan tüm belirsizlikleri ihracatla aşıyoruz.
               derinden hissedildiği Mart, Nisan ve Mayıs ayların-
               da tarım ve gıda sektörlerimiz olumsuz etkilenmek      DEİK (Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu)
               şöyle dursun; kapıların kapalı olduğu dönemde dahi    Yönetim Kurulu Başkanı Nail Olpak
               ihracatlarını artırdı. Eylül ve Ekim aylarında ise ih-  “İş dünyası olarak belirsizlik dışındaki
               racatımızın yeni rekorlara imza atmasından büyük       konularla mücadele edebiliriz”
               gurur duyduk. Ekim ayında Cumhuriyet tarihinin en   ECD, IMF, Dünya Bankası gibi uluslararası ku-
               yüksek aylık ihracatına ulaştık.                Oruluşların Türkiye’yi en az daralacak ülkeler
                  Yılın ilk 11 aylık döneminde sektörlerimizin ihra-
               catını incelediğimizdeyse, kimi sektörlerin salgının                arasında gösterdiği olum-
                                                                                   lu bir tablo içinde, Türkiye
               küresel ticarette yarattığı daralmadan neredeyse hiç                ekonomisi 2020’nin üçüncü
               etkilenmediğini görüyoruz. ‘Gemi ve Yat, Yaş Mey-                   çeyreğini yüzde 6.7 büyüye-
               ve ve Sebze, Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve                   rek kapattı. 2020 yılını bazı
               Mamulleri, Meyve Sebze Mamulleri, Çimento Cam                       kuruluşların eksi yüzde 5
               Seramik ve Toprak Ürünleri, Fındık ve Mamulleri ve                  tahminine rağmen yaklaşık
               Halı’ sektörlerimizin, yılın ilk on ayında, önceki yılın            yüzde 1 pozitif bir büyümeyle
               aynı dönemine göre ihracatını artırdığını görüyoruz.                kapatacağımıza inanıyorum.
               ‘Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri, Tütün, Demir ve                     İş dünyasının kalacağı en
               Demir Dışı Metaller, Kuru Meyve ve Mamulleri ve       Nail Olpak    tehlikeli durum belirsizliktir;
               İklimlendirme Sanayii’ sektörlerinin de yılı pozitif   TL’deki değer kaybı ve buna bağlı enflasyonla uyumlu
               kapatacağı beklentisi içerisindeyiz. 2021 yılında ise;   değişkenlik çerçevesinde oluşan yüksek faiz, elbette
               gıda ve tarım sektörlerinin aynı ivmeyi korumasını,   arzu etmediğimiz ancak iş dünyası olarak bizim mü-
               son dönemde ihracatı ivme kazanan ‘Hazırgiyim,   cadele edebileceğimiz konular. Yeter ki belirsizlik-
               Elektrik-Elektronik, Savunma ve Havacılık, Makine   leri minimize edelim. Pandemi ile birlikte sanayide
               ve Mücevher’ sektörlerinin yeni rekorlara imza ata-  yükselen potansiyelimizin, yerli üretim gücümüzün
               bileceğini öngörüyoruz.                          ve sürece hızla adapte olma kabiliyetimizin önemini
                  Ülkemizdeki 100 bin ihracatçının çatı kuruluşu
               olarak bizler bu dönemde elimizi taşın altına koy-  bir kez daha gördük. Ülke, firma ya da sektör ayırı-
                                                                mı yapmadan, tedarik zincirini kopartmadan ayakta
               maktan çekinmedik. İşlerimizi dijital platformlara   kalanlar ve muhataplarına güven duygusunu daha iyi
               taşıdık, birçok ilki yine bu dönemde gerçekleştirdik.
                                                                                           Ocak 2021 KobiEfor 29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34