Page 26 - KobiEfor-Ocak-2021
P. 26

UZMAN

                                         ‘KOBİ Zirvesi’nin Ardından...

                                                OSYÖV tarafından, KOSGEB,   değerli üretim ve bu bağlamda yapılacak
                                        T       TOBB ve TİM işbirliğiyle, De-  “İhracat” bu sorunlardan çıkışımızda te-
                                                nizBank ana sponsorluğunda,
                                                                            mel ilkemiz olmalıdır.
                                                KobiEfor Dergisi, Makine İh-  Zirve’nin “Pandemi Süreci ve İhracat”
                                         racatçıları Birliği  ve LOGO Yazılım çö-  ana temasında ve oturumlarda seçilen
                                         züm ortaklığında, “Pandemi Süreci ve   konuların seçilmesi bu bağlamda doğru
                                         İhracat” ana temasıyla, 8-9 Aralık 2020   seçimdir.
                                         tarihlerinde düzenlenen XVI. KOBİ Zir-  Zirve’de dile getirilen görüş önerileri de
                                         vesi, bu yıl pandemi nedeniyle  dijital   dikkate alarak kişisel önerilerimi de ka-
               Hilmi Develi              platformda gerçekleştirildi.       tarak önümüzdeki süreçte yapılması ge-
                                         Zirve’de alanlarında en yetkin kişilerin   rekenleri şöyle sıralayabiliriz:
               hilmideveli@gmail.com
                                         oturum yöneticileri ve uzman konuşmacı-  Ar-Ge ve inovasyona dayalı katmadeğer-
                                         lar olarak yer aldığı; ‘KOBİ’lere Sağlanan   li üretim ve ihracatın önündeki engelle-
                                         İhracat Destekleri’, ‘Makine İmalat Sek-  ri aşmak için orta ve uzun vadeli, ülke
               Yeni normalde             törü’, ‘Ambalaj ve Plastik Sektörü’, ‘Bili-  ekonomisinin yüzde 99.8’ini oluşturan
               geleceği                  şim ve Hizmet Sektörü’, ‘Gıda Sektörü’,   KOBİ’ler merkezli yeni bir stratejik plan
                                         ‘Tekstil ve Hazır Giyim Sektörü’, ‘Kimya   oluşturulmalı.
               şekillendirmek
                                         Sektörü’ başlıklı oturumlarda sorunlar ve   İhracat yapan KOBİ sayımızı arttırabilmek
               istiyorsak                çözüm önerileri izleyicilerle paylaşıldı.  için özellikle finansmana erişim sorunu-
               dijital dönüşüm           Bu yıl ilk kez, ‘Gıda-Tarım’, ‘Ambalaj ve   nu, işletme ya da ihracat amacıyla alınan
                                         Plastik’, ‘Kimya’ sektörlerinde, alanların-  kredilerin oluşturduğu borç yükünden de
               teknolojilerini
                                         da sektör öncüleri ve uzmanların üretim   çıkışı olacak uzun soluklu, sıfır faizli bir
               kullanmaktan              ve ihracatta yaşanılan sorunları ve çözüm   ödeme stratejili destekler ile Eximbank
               daha çok dijital          önerilerini tüm boyutlarıyla ele almaları,   desteklerini zenginleştirerek ihracatta fi-
                                         Zirve’ye çeşitlilik, bir başka ifade ile zen-  nansman desteğini mutlaka arttırmamız
               dönüşüm
                                         ginlik kattı.                      gerektiğini anımsatmak isterim.
               teknolojilerini           TOSYÖV Başkanı Nezih Kuleyin’den edin-  Avrupa Birliği ile Gümrük Birliği anlaş-
               geliştirmeye,             diğim bilgiye göre; Zirve’yi 3250 kişinin   ması revize edilmeli, Birleşik Krallık ile
                                         izlemiş olması, Zirve’nin gerek zamanla-  serbest ticaret anlaşması yapılmalı.
               üretmeye ve
                                         masında gerekse konu ve konuşmacıların   Kaliteli ve nitelikli altyapıya sahip dijital
               ihraç etmeye              seçiminde isabet edildiğinin bir gösterge-  bir zemin ve platformun ekosistemi oluş-
               yönelik politika ve       si olarak görülmeli.               turulmalı.  Dijital dönüşüm, sadece firma-
                                         Zirve’de ele alınan konulardaki görüş ve   ların imalat süreçlerinin dijitalleşmesi ya
               stratejileri hayata
                                         öneriler; KOBİ’lerimize ve girişimcilere   da ürün veya sistemlerin akıllanması ola-
               geçirmeliyiz.             yönelik politika ve strateji belirleyiciler ile   rak değil, sektörel dijital iş modellerinin
               Dijital Türkiye           bu alanda çalışma yapan akademisyenle-  kurgulanmasını da içermek durumunda.
                                         rimizin yararlanacağı bir yol haritası ola-  Örneğin; Pandemi sürecinde dijital tek-
               yolculuğunda
                                         rak değerlendirilmeli.             noloji ve uygulamaların kullanımı ile kriz-
               öngördüğümüz              Pandemi öncesi dünya ve ülkemiz ekono-  lerin nasıl fırsatlara dönüştürülebileceği
               dijital                   misinde yaşanmakta olan daralma, Pan-  açıkça görülmüştür.
                                         demi etkisi ile giderek sorunların ağırlaş-  Yeni normalde geleceği şekillendirmek
               dönüşümlerin
                                         masına neden olmuştur.             istiyorsak dijital dönüşüm teknolojilerini
               milli ve yerli            Cumhurbaşkanımızın önderliğinde eko-  kullanmaktan daha çok dijital dönüşüm
               teknolojiler ile          nomimizi yöneten ve yönlendirenlerce   teknolojilerini geliştirmeye, üretmeye ve
               gerçekleştirilmesi        ülkemiz ekonomisinin dinamiklerinden   ihraç etmeye yönelik politika ve stratejile-
                                         KOBİ’lerin, pandemi etkilerini hasarsız   ri hayata geçirmeliyiz.
               temel koşul olarak        atlatabilmek için bir dizi teşvik ve destek-  Dijital Türkiye yolculuğunda öngördüğü-
               görülmeli.                leri uygulamaya koydular.          müz dijital dönüşümlerin milli ve yerli tek-
                                         Vergilerin ve kredi borçlarının ertelenme-  nolojiler ile gerçekleştirilmesi temel koşul
                                         si, kısa çalışma ödenekleri gibi kararlar   olarak görülmeli. Uzun yıllar bu konularda
                                         hedef kitle  tarafından olumlu karşılan-  emek verenlerden biri olarak 2021 yılında
                                         makla birlikte üretimde ve ihracatta ya-  dünyada ve ülkemizde aşının en geniş bir
                                         şanılmakta olan sorunlar bu kesimce   biçimde uygulanması ile birlikte insanla-
                                         maalesef  tam anlamıyla aşılamadığı gö-  rımızda oluşacak yeni moral değerlerin
                                         rüşündeler..                       ekonomiye de yansıyacağına, bu bağlam-
                                         Örneğin; Avrupa ülkelerinin büyükçe bö-  da yeni strateji ve kararların alınmasıyla
                                         lümünde halen kısıtlamaların sürmesi,   sorunların aşılacağına inanıyorum.
                                         müşteri ve pazar ilişkilerinde sıkıntıların   Yeni yılın tüm insanlığa, yurttaşlarımıza, iş
                                         sürdüğünün bir sonucu olarak değerlen-  dünyamıza önce sağlık diyerek, mutluluk,
                                         diriliyor. Ülkemiz ekonomisinde, katma-  huzur ve başarı getirmesini diliyorum.
               26 KobiEfor Ocak 2021
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31