Page 12 - Dijital KobiEfor Kasım 2023
P. 12
à. 7(.12/2-à/(5à 9( +à=0(7/(5à
timi, İşe Alma, Seçme ve Yerleştirme, lendirme, Satış Ekibi Ödüllendirme, Eğitim ve Gelişim Yönetimi Yazılım-
Performans Yönetimi Yazılımları, Özlük Satış Teşvik, Puantaj Takibi, Kurum ları, Kişisel Gelişim ve Eğitim Uygula-
Yönetimi, Kariyer Planlama Yönetimi. Kültürü Analizi, Sadakat Programı, maları, Dijital Öğrenme, Eğitim ve Ge-
Performans Değerlendirme Siste- Sadakat Programları, Müşteri Sadakat liştirme, Çalışan Deneyimi Yazılımları,
mi, Performans Yönetimi, Yetenek Yö- Programları, Son Kullanıcı Sadakat Çalışan Deneyimi Platformları, Mobil
netimi, Yetenek ve Performans Yöneti- Programı, Mobil Sadakat Uygulama- Uygulamalar, Çalışan İlişkileri Yazılım-
mi, Başarı ve Gelişim Yönetimi, Kişisel ları, İş Sağlığı ve Güvenliği (İSG) Yazı- ları, Eğitim Yönetimi, Kurumsal Eğitim
İzleme Yazılımları, Kişisel Bilgi Yöne- lımları, Sağlık, Güvenlik ve Uyumluluk Yönetimi, Liderlik ve Yetkinlik Gelişimi,
timi, Sosyal Tanıma, İşgücü Yönetimi, Yönetimi, İş Sağlığı. İş İlişkileri Yönetimi, İş Süreçleri Yöne-
Zaman ve Devamlılık Yönetimi, Zaman Siber Güvenlik, Yüksek Veri Güven- tim Platformu, Sistem Yönetimi, Uzak-
ve İzin Yönetimi, Online İzin Takip Yazılı- liği, Çalışan Deneyimi ve İşe Alım Por- tan İş Yönetimi Yazılımları, Elektronik
mı, Personel İzin Takip Programı, Maaş talları, İş Akışı ve Otomasyon Araçları, İş Belgeleri ve Dokümantasyon.
ve İşgücü Yazılımları, Ücret, Hak, İzin, İş Zekası (BI), İş Analitiği, İK Analitiği / Arşiv Yönetimi, Raporlama, Robotik
Zimmet ve Harcırah Yönetimi, Bordro İK Analitiği Araçları, İş Analitiği Yazılım- İşleme Otomasyonu (RPA), Nesnelerin
Programı, İK ve Bordro Hesaplama ları, İK Yönetimi Analitikleri, İK Analizi İnterneti (IoT), Sensörler, Makine Öğ-
Yazılımı, Bulut Tabanlı Bordro Progra- ve İşgücü Planlaması, İşe Alım Analitiği renmesi (ML-Machine Learning),
mı, Ücret Entegrasyonu, Masraf Takibi, ve Yapay Zeka, Çalışan Analitiği ve Tah- Derin Öğrenme (DL-Deep Learning),
Bütçe Yönetimi, Personel Bütçesi. minsel Analitik, İşe Alım Pazarlama ve Deep Learning AI, Chatbotlar ve Sanal
Personel Ödüllendirme, Bayi Ödül- Sosyal Medya Yönetimi. Asistanlar.
“Ana hedef: müşteri deneyimi yönetiminde Türkiye’nin ilk akla gelen ülke olması”
C. Banu şuldu. MDYD’nin hazırladığı ve PwC
Hızlı proje yönetiminde gerçekleştirilen
‘Yeni Nesil Müşteri Deneyimi Yönetimi
Araştırması 2023’ sonuçları üzerin-
den de Türkiye konjonktürünün son 2
yılı masaya yatırıldı. Yiğit
Arslan
CX 360 Müşteri Deneyimi Yöneti- Arslan, 41.7 milyar TL büyüklü-
mi Zirvesi, ‘Müşteri Deneyimi Yöne- ğündeki pazarda 140 binin üzerinde
timi ve Teknolojileri Derneği (MDYD)’ müşteri temsilcisinin istihdam edil-
evsahipliğinde, dünyanın dört bir ya- diğini, bu istihdamın kaynak yapısının
nından 600’ün üzerinde sektör pro- Ken %36’sının iç kaynak, %64’ünün ise dış
Hughes
fesyonelinin katılımıyla İstanbul’da, kaynak olduğunu anlattı: “Sektör, ça-
Cem Davran’ın sunumuyla gerçek- “Z kuşağı, iş dünyasını ve müşte- lışanlarının 27 yaş ortalaması ve %70
leştirildi. ri deneyimini kökten değiştirecek”: kadın istihdam oranıyla sürdürüle-
MDYD Yönetim Kurulu Başka- Dünyanın önde gelen CX Stratejist- bilirlik etkisini koruyor. Araştırmaya
nı C. Banu Hızlı, derneğin değişen lerinden Ken Hughes ‘The Joy of CX: katılan firmaların %58’i evden çalışır-
kurumsal kimliğini lanse ettiği açılış Understanding Modern Consumer ken %18’i hibrit modeli benimsemiş.
konuşmasında, “Teknoloji, veri ana- Connections’ başlıklı konuşmasında, Müşteri deneyiminde öncü sektörler
litiği, eğitim ve danışmanlık müşteri müşteri deneyiminin işletmeler için olan bankacılık, finansal sigorta, te-
deneyiminden ayrı düşünülemez hale taşıdığı hayati öneme odaklanarak; lekomünikasyon, kamu hizmetleri ve
geldi ve bu nedenle üye yapımızı ge- tüketicilerin ne istediğini ve bir ürün e-ticarette toplam istihdamın %50’si
nişleterek Dernek adımızı değiştirdik. veya hizmet satın almaya nasıl karar gerçekleşiyor. Tüketicilerin alışkan-
İnsanlık tarihinin en dikkat çekici an- verdiğini aktardı ve Z kuşağının, iş lık ve davranışlarındaki evrimin itici
larından birinde sektörümüz için yep- dünyasını ve müşteri deneyimini kök- gücü ise teknoloji. Bugün şirketlerin
yeni bir köprü görevi üstlendik. Ana ten değiştireceğini söyledi. yakın dönem yatırım planlarında ya-
hedefimiz müşteri deneyimi yönetimi Yakın dönem yatırım planların- pay zeka ilk 5’te yer alıyor. 11 binin
denildiğinde Türkiye’nin ilk akla gelen da yapay zeka ilk 5’te: ‘Yeni Ne- üzerinde çalışanla Türkiye’den yurt-
ülke olması” dedi. Dünyanın önde ge- sil Müşteri Deneyimi Yönetimi 2023 dışına yabancı dilde hizmet veriliyor.
len CX Stratejistlerinden Ken Hughes, Araştırması’nın sonuçlarını açıklayan Her 10 şirketten 8’inin müşteri dene-
Ekonomist ve Yazar Mahfi Eğilmez’in PwC Yönetim Danışmanlığı Şirket Or- yimi departmanı bulunurken kalan-
ana konuşmacılar olduğu etkinlikte 3 tağı Yiğit Arslan, müşteri alışkanlıkla- ların da yüzde 50’si yakın zamanda
farklı panelde pazarın geleceği konu- rının önemli ölçüde değiştiğini belirtti. ilgili departmanı açmayı hedefliyor.”
KobiEfor Dijital .DVÜP