Page 10 - Dijital KobiEfor Kasım 2023
P. 10

à. 7(.12/2-à/(5à 9( +à=0(7/(5à



                           Verimlilik, hız, kalite, stratejik kararlar;

            ä. 7HNQRORMLOHUL YH +L]PHWOHUL LOH VUGUOHELOLUOLN



                                                                             Büyük şirketlerden
                                                                             KOBİ’lere her
                                                                             ölçekteki şirket,
                                                                             işletme, kurum ve
                                                                             kuruluşun paha
                                                                             biçilemez varlığı;
                                                                             çalışanları. İşgücünü
                                                                             verimli, hızlı, kaliteli,
                                                                             stratejik kararlar ve
                                                                             bilgi teknolojileriyle
                                                                             sürdürülebilir
                                                                             yönetmenin yolu;
                                                                             ‘İK Teknolojileri ve
                                                                             Hizmetleri’nden
                                                                             geçiyor.


               üyük şirketlerden KOBİ’lere her   İK Yönetimi’ni  (Human Resources  ri, işgücü ve operasyonların fayda-
               ölçekteki şirket, işletme, kurum  Management-HRM) bilişim teknoloji- sını ve verimliliğini ‘İK Teknoloji-
         Bve kuruluşun paha biçilemez  leri ile entegre eden ‘İK Teknolojileri  leri ve Hizmetleri’ ile daha kolay,
          varlıkları; çalışanları. İnsan Kaynak- ve Hizmetleri’, süreçleri kolaylaştıra- hızlı, kaliteli, stratejik, sistematik,
          ları (İK veya Human Resources-HR)  rak, işletmelerin işgücü ihtiyaçlarının  sürdürülebilir şekilde sağlar, doğ-
          profesyonellerinin kritik iş öncelikle- karşılanmasını, planlanmasını, çalı- ru kararlarla planlar, süreçlere
          rini, işgücünü verimli ve stratejik ka- şan veri akışının ve verilerin korun- hakim olur ve yönetebilir.
          rarlarla yönetebilmesi, işgücündeki  masını, istihdamın daha verimli hale   Bilgi teknolojileriyle entegre doğ-
          dalgalanmaları bilişim teknolojileri  gelmesini ve işletmenin sürdürülebi- ru ve verimli İK Yönetimi (HRM), iş
          yardımıyla hızlı, etkin ve sürdürülebilir  lirliğini sağlıyor.   gereksinimleri için doğru politikala-
          şekilde ele alması; Y ve Z kuşağı çalı-  İşyeri politikalarını da geliştir- rın oluşturulması, işletmenin başa-
          şanlarını işe alma, yönetme veya işten  mekten sorumlu İK profesyonelle- rılı büyümesi, hedeflerine ulaşması
          çıkarma, işgücü verimliliğini, çalışan  ri, çalışanları işe alma, işten çıkar- noktasında da kritik öneme sahiptir.
          bağlılığını sağlamasında ‘İK Teknolo- ma, işyeri ve çalışanların güvenliği,  ‘İK Teknolojileri ve Hizmetleri’, işlet-

          jileri ve Hizmetleri’ önemli rol oynuyor.  sağlığı, eğitimi, tazminatlarla işye- menin ihtiyaçlarına, hedeflerine ve
                                                                         bütçesine göre özelleştirilebilir.
             İnsan Kaynakları (İK) nedir?                                  Manuel görevleri otomatikleştiren,
                                                                         çalışan bilgilerini düzenli muhafaza
             İngilizce Human Resources (HR)  oluşturan kişiler. Çalışanlar, işgücü-
           olarak bilinen İnsan Kaynakları (İK),  nü sağlayarak şirketin hedeflerini   eden ve güncelleştiren, veriye dayalı
           “Bir işletme veya kurumun ürün ve  ilerleten kaynaklardır. İş dünyasında   raporlar oluşturarak işletmenin İK
           hizmet oluşturmak amaçlı kullan- İK, personeli işe almak, eğitmek, iş-  sürecini düzenli, pratik, kolay ve hızlı
           dığı kaynaklardan biri. İK, ürün ve  yeri politikaları geliştirmek, çalışan-  yönetmesini sağlayan ‘İK Teknolojile-
           hizmetlerin insanlarla ilişkisini ku- lara sağlanan faydaları yönetmek ve   ri ve Hizmetleri’, İK operasyonlarını
           rabilmek için pazarlama yetisini; or- çalışanları kuruluşta kalmaya moti-  merkezileştirir; bordrolama, ücret
           ganizasyona ait bilgiyi, deneyimi, be- ve etmekten sorumlu departman.”   yönetimi ve iş süreçlerini otomatik-
           cerileri, karar vermeyi ve yaratıcılığı;   Bir diğer tanımsa şöyle: “Belirli   leştirir; işe giriş ve çıkış otomasyonu-
           bu yeteneklerin örgütlendirilmesini,  bir kuruluş için çalışanların işe alın-  nu takibini, yasal mevzuatlara uyumu
           yapılandırılmasını ve ödüllendiril- ması ve yönetimine odaklanan özel   kolaylaştırır; performans yönetimi,
           mesini içerir” diye tanımlanıyor.   bir iş alanı. İK; tazminat, faydalar, işe   hedef takibi, stratejik içgörü için ra-
             Bir başka tanıma göre; “İK; bir  alma, işten çıkarma, güvenlik, sağ-  porlama yapmayı, veri analizini, or-
           şirketin veya kuruluşun işgücünü lık, eğitim ile ilgilenir.”   yantasyon ve gelişim eğitimlerini iz-
                                                                         lemeyi kolaylaştırır.

         10 KobiEfor Dijital .DVÜP
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15