Page 10 - Dijital KobiEfor Kasım 2023
P. 10
à. 7(.12/2-à/(5à 9( +à=0(7/(5à
Verimlilik, hız, kalite, stratejik kararlar;
ä. 7HNQRORMLOHUL YH +L]PHWOHUL LOH VUGUOHELOLUOLN
Büyük şirketlerden
KOBİ’lere her
ölçekteki şirket,
işletme, kurum ve
kuruluşun paha
biçilemez varlığı;
çalışanları. İşgücünü
verimli, hızlı, kaliteli,
stratejik kararlar ve
bilgi teknolojileriyle
sürdürülebilir
yönetmenin yolu;
‘İK Teknolojileri ve
Hizmetleri’nden
geçiyor.
üyük şirketlerden KOBİ’lere her İK Yönetimi’ni (Human Resources ri, işgücü ve operasyonların fayda-
ölçekteki şirket, işletme, kurum Management-HRM) bilişim teknoloji- sını ve verimliliğini ‘İK Teknoloji-
Bve kuruluşun paha biçilemez leri ile entegre eden ‘İK Teknolojileri leri ve Hizmetleri’ ile daha kolay,
varlıkları; çalışanları. İnsan Kaynak- ve Hizmetleri’, süreçleri kolaylaştıra- hızlı, kaliteli, stratejik, sistematik,
ları (İK veya Human Resources-HR) rak, işletmelerin işgücü ihtiyaçlarının sürdürülebilir şekilde sağlar, doğ-
profesyonellerinin kritik iş öncelikle- karşılanmasını, planlanmasını, çalı- ru kararlarla planlar, süreçlere
rini, işgücünü verimli ve stratejik ka- şan veri akışının ve verilerin korun- hakim olur ve yönetebilir.
rarlarla yönetebilmesi, işgücündeki masını, istihdamın daha verimli hale Bilgi teknolojileriyle entegre doğ-
dalgalanmaları bilişim teknolojileri gelmesini ve işletmenin sürdürülebi- ru ve verimli İK Yönetimi (HRM), iş
yardımıyla hızlı, etkin ve sürdürülebilir lirliğini sağlıyor. gereksinimleri için doğru politikala-
şekilde ele alması; Y ve Z kuşağı çalı- İşyeri politikalarını da geliştir- rın oluşturulması, işletmenin başa-
şanlarını işe alma, yönetme veya işten mekten sorumlu İK profesyonelle- rılı büyümesi, hedeflerine ulaşması
çıkarma, işgücü verimliliğini, çalışan ri, çalışanları işe alma, işten çıkar- noktasında da kritik öneme sahiptir.
bağlılığını sağlamasında ‘İK Teknolo- ma, işyeri ve çalışanların güvenliği, ‘İK Teknolojileri ve Hizmetleri’, işlet-
jileri ve Hizmetleri’ önemli rol oynuyor. sağlığı, eğitimi, tazminatlarla işye- menin ihtiyaçlarına, hedeflerine ve
bütçesine göre özelleştirilebilir.
İnsan Kaynakları (İK) nedir? Manuel görevleri otomatikleştiren,
çalışan bilgilerini düzenli muhafaza
İngilizce Human Resources (HR) oluşturan kişiler. Çalışanlar, işgücü-
olarak bilinen İnsan Kaynakları (İK), nü sağlayarak şirketin hedeflerini eden ve güncelleştiren, veriye dayalı
“Bir işletme veya kurumun ürün ve ilerleten kaynaklardır. İş dünyasında raporlar oluşturarak işletmenin İK
hizmet oluşturmak amaçlı kullan- İK, personeli işe almak, eğitmek, iş- sürecini düzenli, pratik, kolay ve hızlı
dığı kaynaklardan biri. İK, ürün ve yeri politikaları geliştirmek, çalışan- yönetmesini sağlayan ‘İK Teknolojile-
hizmetlerin insanlarla ilişkisini ku- lara sağlanan faydaları yönetmek ve ri ve Hizmetleri’, İK operasyonlarını
rabilmek için pazarlama yetisini; or- çalışanları kuruluşta kalmaya moti- merkezileştirir; bordrolama, ücret
ganizasyona ait bilgiyi, deneyimi, be- ve etmekten sorumlu departman.” yönetimi ve iş süreçlerini otomatik-
cerileri, karar vermeyi ve yaratıcılığı; Bir diğer tanımsa şöyle: “Belirli leştirir; işe giriş ve çıkış otomasyonu-
bu yeteneklerin örgütlendirilmesini, bir kuruluş için çalışanların işe alın- nu takibini, yasal mevzuatlara uyumu
yapılandırılmasını ve ödüllendiril- ması ve yönetimine odaklanan özel kolaylaştırır; performans yönetimi,
mesini içerir” diye tanımlanıyor. bir iş alanı. İK; tazminat, faydalar, işe hedef takibi, stratejik içgörü için ra-
Bir başka tanıma göre; “İK; bir alma, işten çıkarma, güvenlik, sağ- porlama yapmayı, veri analizini, or-
şirketin veya kuruluşun işgücünü lık, eğitim ile ilgilenir.” yantasyon ve gelişim eğitimlerini iz-
lemeyi kolaylaştırır.
10 KobiEfor Dijital .DVÜP