Page 8 - Dijital KobiEfor Temmuz 2023
P. 8

<g1(7à/(1 +à=0(7/(5



         ve yönlendirme gibi hizmetler sağla- ği, sorun giderme ve hata düzeltme  Disaster Recovery Services): Bu
         nabiliyor.                      gibi süreçleri de yönetiyor. Bu tür  hizmet türü, işletmelerin iş sürek-
            •  Yönetilen Güvenlik Hizmetle- hizmetler genellikle işletmelerin kri- liliği ve felaket kurtarma süreçle-
         ri (Managed Security Services): Bu  tik uygulamalarını, örneğin müşteri  rini yönetiyor. Hizmet sağlayıcı, iş
         hizmet türü, işletmelerin güvenlik  ilişkileri yönetimi (CRM), insan kay- süreklilik planlarının oluşturulma-
         altyapısının yönetimini içeriyor. Hiz- nakları yönetimi (HRM) veya finansal  sı, test edilmesi ve güncellenmesi
         met sağlayıcı, güvenlik duvarı yöneti- yönetim uygulamalarını kapsıyor.  konusunda yardımcı oluyor. Ayrıca,
         mi, saldırı tespiti ve önleme, güvenlik   • Yönetilen Bulut Hizmetleri (Ma- felaket durumlarında veri kurtar-
         olayı yönetimi, güvenlik açığı tarama- naged Cloud Services): Bu hizmet  ma, sistemlerin yeniden kurulumu
         sı ve penetrasyon testleri gibi güven- türü, işletmelerin bulut tabanlı hiz- ve iş sürekliliğinin sağlanması için
         lik süreçlerini gerçekleştiriyor. Ayrı- metlerin yönetimini dış kaynak ola- gereken süreçleri yönetiyor.
         ca, güvenlik olaylarına yanıt verme  rak sağlıyor. Hizmet sağlayıcı, bulut   • Yönetilen Mobil Hizmetler (Ma-
         ve güvenlik tehditlerini izleme gibi  altyapısının, veritabanlarının, depo- naged Mobility Services): Bu hizmet
         görevleri de üstlenebiliyor.    lama hizmetlerinin ve uygulamaların  türü, işletmelerin mobil cihazlarının
            •  Yönetilen Veri Yedekleme ve  yönetimini üstleniyor. Bunlar, bulut  ve uygulamalarının yönetimini kap-
         Kurtarma Hizmetleri (Managed Bac- tabanlı hizmet sağlayıcılarına erişim  sar. Hizmet sağlayıcı, cihazların kuru-
         kup and Recovery Services): Bu hiz- sağlamak, kaynakların optimize edil- lumu, yapılandırılması, güncellenme-
         met türü, işletmelerin veri yedekleme  mesi, performans izleme, yedekleme  si, veri güvenliği ve kullanıcı desteği
         ve kurtarma süreçlerini yönetiyor.  ve güvenlik gibi görevleri içerebiliyor.  gibi mobil süreçleri yönetiyor. Ayrıca,
         Hizmet sağlayıcı, verilerin yedeklen-  • Yönetilen İş Sürekliliği ve Fe- cihaz yönetimi, veri senkronizasyonu
         mesini, depolanmasını ve gerektiğin- laket Kurtarma Hizmetleri (Ma- ve mobil güvenlik politikalarının uy-
         de kurtarılmasını sağlıyor. Veri kaybı  naged Business Continuity and  gulanması gibi görevleri de üstleniyor.
         durumunda hızlı ve etkili bir kurtar-
         ma süreci sağlıyor.
            • Yönetilen Uygulama Hizmetle-
         ri (Managed Application Services):
         Bu hizmet türü, işletmelerin belirli
         uygulamalarının yönetimini içeriyor.
         Hizmet sağlayıcı, uygulamaların ku-
         rulumu, yapılandırılması, güncellen-
         mesi ve bakımıyla ilgileniyor. Ayrıca,
         performans izleme, kullanıcı deste-

           ‘Yönetilen Hizmetler’in şirketlere sunduğu faydalar

             • Uzmanlık ve deneyim: Yönetilen hizmet sağla-  sağlanmasına ve kesintilerin minimize edilmesine
           yıcıları, belirli bir alanda uzmanlaşmış ekiplerden   yardımcı olur. Kesintisiz hizmet sağlanır. Böylece
           oluşur. Şirketler, bu uzmanlıktan ve deneyimden   şirketler, müşteri memnuniyetini ve operasyonel
           faydalanarak işletme süreçlerini daha verimli ve et-  güvenilirliği artırabilir.
           kili bir şekilde yönetebilirler.                 • Güncel ve güvenli sistemler: Yönetilen hizmet sağ-
             •  Odaklanma: Yönetilen hizmetler, şirketlerin   layıcıları, teknolojik gelişmeleri ve güvenlik tehditlerini
           ana faaliyetlerine odaklanmalarını sağlar. İşletme   takip eder ve sistemleri güncel tutar. Bu, şirketlerin gün-
           süreçlerinin yönetimi ve teknik detaylar hizmet   cel teknolojilerden faydalanmasını ve güvenlik açıkları-
           sağlayıcıya devredildiğinde, şirketler kendi öncelik-  nın minimize edilmesini ve 7/24 güvenliği sağlar. Çoklu
           lerine daha fazla zaman ve kaynak ayırabilirler.  yedekleme teknikleriyle üst düzey güvenlik elde edilir.
             • Zaman ve maliyet tasarrufu: Şirketler, yöneti-  • Ölçeklenebilirlik: Yönetilen hizmetler, iş büyü-
           len hizmetleri kullanarak maliyetleri optimize ede-  dükçe veya daraldıkça esneklik sağlar. İhtiyaçlarını-
           bilirler. Teknik altyapı, donanım, yazılım lisansları   za göre kaynakları ölçeklendirebilir ve gerektiğinde
           gibi yatırımların maliyeti azalır ve ölçeklenebilir bir   yeni hizmetler ekleyebilirsiniz. Bu, şirketlerin bü-
           ödeme modeli kullanılır. Ayrıca, işletme süreçlerin-  yümeye uyum sağlamasına ve taleplere hızla cevap
           deki verimlilik artışıyla da maliyet tasarrufu sağla-  vermesine yardımcı olur.
           nabilir. Enerji ve zamandan tasarruf edilir.     • Hız: Firmaların BT operasyonlarını bulut sis-
             • Etkin bir fayda / maliyet yönetimi.        temler üzerine taşıyarak hızlı işlem olanağı sağlar.
             •  İş sürekliliği: Yönetilen hizmet sağlayıcıları,   • Uzaktan izleme: Uzaktan bağlanma gibi bulut
           sistemleri sürekli izler, yedeklemeler yapar ve so-  sistemlere özgü avantajların iş süreçlerine transfe-
           runları hızlı bir şekilde çözer. Bu, iş sürekliliğinin   rini ve 7/24 uzaktan izlemeye olanak sunar.

         8 KobiEfor Dijital Temmuz 2023
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13