Page 7 - Dijital KobiEfor Temmuz 2023
P. 7
Yönetilen Hizmetler’de öne çıkan teknolojiler
Yapay Zeka (AI) ve Otomasyon, Uzaktan İzleme ve Yönetim Tekno- İkizler, Simülasyon ve Modelleme,
Makine Öğrenimi (ML), Bulut Bili- lojileri, Güvenlik ve Veri Koruma CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi),
şim (Cloud Computing) ve Tekno- Araçları, Sanal Ağlar ve Sanallaş- HRM (İnsan Kaynakları Yönetimi),
lojileri, İş Zekası, İş Analiği, Büyük tırma Teknolojileri, Sanal Gerçeklik Saldırı Önleme ve Felaket Kur-
Veri (Big Data), Veri Analitiği, Nes- Teknolojileri (Sanal Gerçeklik (VR), tarma Teknolojileri, Penetrasyon
nelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel Artırılmış Gerçeklik (AR), Karma (Sızma) Testi, AI ve ML Tabanlı Gü-
Nesnelerin İnterneti (IIoT), BT Hiz- Gerçeklik (MR), Genişletilmiş Ger- venlik, Otomatik Yedekleme ve Geri
met Yönetimi (ITSM), Süreç Yöne- çeklik (XR) Teknolojileri), AR / VR Yükleme, Blockchain (Blokzincir)
tim Sistemi, İş Akışı ve Süreç Yöne- Yazılımlar, 3D Teknolojileri, 3B Ava- Tabanlı Güvenlik, Uçtan Uca Şifre-
timi, Siber Güvenlik Teknolojileri, tarlar, Hologram Teknolojisi, Dijital leme, Mobil Teknolojiler.
sürekliliğini sağlıyor, stratejik karar- ‘Yönetilen Hizmetler’in yıcının bu hizmetleri yönettiği bir
lar alabiliyor, işlerini geliştirebiliyor, süreçleri nelerdir, hizmet modeli olduğunu belirterek,
daha hızlı ve kolay operasyonlarla şirketlere neler sunuyor? genellikle teknoloji departmanlarına
daha sağlıklı büyüyebiliyor. Uzmanlar, ‘Yönetilen Hizmetler’in zaman ve kaynak tasarrufu sağlayan
‘Yönetilen Hizmetler’, bir şirketin süreçlerini ve şirketlere sundukları- ve uzmanlık gerektiren alanlarda dış
veya bireyin belirli bir iş veya süreci, nı şöyle özetliyor: kaynak kullanımına olanak tanıyan
bir hizmet sağlayıcının uzmanlığı ve • Uçtan uca 7/24 İzleme, Siber ‘Yönetilen Hizmetler’in farklı türleri
deneyimiyle yönetmesini içeren hiz- Güvenlik, Bulut Güvenliği ve İş Sü- bulunduğuna işaret ediyor. Uzman-
metler. Bu hizmetler, teknoloji altyapı- rekliliği lara göre; işletmelerin ihtiyaçlarına
sı, yazılım uygulamaları, veritabanı yö- • Stratejik Yönetim ve tercihlerine göre farklı hizmet
netimi, bulut hizmetleri gibi çeşitli • Network Yönetimi türleri sunulabilse de bazı yaygın
alanlarda sunulabiliyor. Yönetilen • Sistem Yönetimi ‘Yönetilen Hizmetler’ türleri şöyle:
hizmetler, şirketlerin veya bireylerin • Uygulama Yönetimi • Yönetilen Altyapı Hizmetleri (Ma-
işletme sürekliliğini sağlamalarına, • Veri Merkezi Tasarımı, naged Infrastructure Services): Bu
operasyonel etkinliğini artırmalarına Kurulumu ve Taşıması hizmet türü, işletmelerin IT altyapısının
ve uzmanlık gerektiren alanlarda uz- • Optimizasyon yönetimini içeriyor. Sunucular, ağlar,
manların desteğinden yararlanmala- • Raporlar depolama sistemleri ve veri merkezleri
rına yardımcı oluyor. Hizmet sağlayı- • Stratejik Yönetim gibi altyapı bileşenleri, hizmet sağlayıcı
cılar, belirli bir hizmetin tüm yönetim • Aylık SLA Raporu tarafından yönetiliyor. İşletme, dona-
sorumluluğunu üstleniyor, bakım, • Talep Yönetimi nım ve yazılımın bakımı, yedekleme-
güncelleme, sorun giderme ve per- • Kapasite Yönetimi si, güncellemesi ve performans izle-
formans izleme gibi görevleri yerine • Konfigürasyon mesi gibi görevleri hizmet sağlayıcıya
getiriyor. Bu şekilde, müşteriler kendi • Performans Yönetimi devrediyor.
işlerine odaklanabilirken, hizmet sağ- • Olay ve Arıza Yönetimi • Yönetilen Ağ Hizmetleri (Mana-
layıcılar teknik detaylarla ilgileniyor. • Önleyici Bakım Hizmeti. ged Network Services): Bu hizmet
‘Yönetilen Hizmetler’, genellikle türü, işletmelerin ağ altyapısının yö-
servis düzeyi anlaşmaları (SLA’lar) ‘Yönetilen Hizmetler’ türleri netimini kapsıyor. Hizmet sağlayıcı,
çerçevesinde sunuluyor. SLA’lar, Uzmanlar, ‘Yönetilen Hizmetler’in, ağ bağlantılarını yönetiyor, ağ güven-
hizmet sağlayıcının sunacağı hiz- bir işletmenin veya organizasyonun liğini sağlıyor, ağ performansını izli-
metlerin kalitesini, performansını teknoloji altyapısını, uygulamalarını yor ve ağ sorunlarını gideriyor. VPN
ve müşteriye sağlanan desteği belir- veya diğer IT süreçlerini bir hizmet (Sanal Özel Ağ) hizmetleri, geniş
liyor. ‘Yönetilen Hizmetler’in avantajları sağlayıcıya devrettiği ve bu sağla- alan ağı (WAN) yönetimi, ağ güvenliği
arasında uzmanlık ve deneyimden fay-
dalanma, işletme maliyetlerinin dü-
şürülmesi, kaynakların daha verimli
kullanılması, güvenlik ve güncelleme
gibi sürekli sorunların profesyonelce
ele alınması yer alıyor. Bu nedenle,
birçok şirket ve birey, karmaşık, zaman
alan süreçleri daha rahat, hızlı ve kolay
yönetmek için ‘Yönetilen Hizmetler’e
başvuruyor.
Temmuz 2023 KobiEfor Dijital 7