Page 7 - Dijital KobiEfor Temmuz 2023
P. 7

Yönetilen Hizmetler’de öne çıkan teknolojiler

             Yapay Zeka (AI) ve Otomasyon,  Uzaktan İzleme ve Yönetim Tekno- İkizler, Simülasyon ve Modelleme,
           Makine Öğrenimi (ML), Bulut Bili- lojileri, Güvenlik ve Veri Koruma  CRM (Müşteri İlişkileri Yönetimi),
           şim (Cloud Computing) ve Tekno- Araçları, Sanal Ağlar ve Sanallaş- HRM (İnsan Kaynakları Yönetimi),
           lojileri, İş Zekası, İş Analiği,  Büyük  tırma Teknolojileri, Sanal Gerçeklik  Saldırı Önleme ve Felaket Kur-
           Veri (Big Data), Veri Analitiği, Nes- Teknolojileri (Sanal Gerçeklik (VR),  tarma Teknolojileri, Penetrasyon
           nelerin İnterneti (IoT), Endüstriyel  Artırılmış Gerçeklik (AR), Karma  (Sızma) Testi, AI ve ML Tabanlı Gü-
           Nesnelerin İnterneti (IIoT), BT Hiz- Gerçeklik (MR), Genişletilmiş Ger- venlik, Otomatik Yedekleme ve Geri
           met Yönetimi (ITSM),  Süreç Yöne- çeklik (XR) Teknolojileri), AR / VR  Yükleme, Blockchain (Blokzincir)
           tim Sistemi, İş Akışı ve Süreç Yöne- Yazılımlar, 3D Teknolojileri, 3B Ava- Tabanlı Güvenlik, Uçtan Uca Şifre-
           timi, Siber Güvenlik Teknolojileri,  tarlar, Hologram Teknolojisi, Dijital  leme, Mobil Teknolojiler.


         sürekliliğini sağlıyor, stratejik karar-  ‘Yönetilen Hizmetler’in   yıcının bu hizmetleri yönettiği bir
         lar alabiliyor, işlerini geliştirebiliyor,   süreçleri nelerdir,   hizmet modeli olduğunu belirterek,
         daha hızlı ve kolay operasyonlarla   şirketlere neler sunuyor?   genellikle teknoloji departmanlarına
         daha sağlıklı büyüyebiliyor.       Uzmanlar, ‘Yönetilen Hizmetler’in   zaman ve kaynak tasarrufu sağlayan
            ‘Yönetilen Hizmetler’, bir şirketin   süreçlerini ve şirketlere sundukları-  ve uzmanlık gerektiren alanlarda dış
         veya bireyin belirli bir iş veya süreci,   nı şöyle özetliyor:   kaynak kullanımına olanak tanıyan
         bir hizmet sağlayıcının uzmanlığı ve   • Uçtan uca 7/24 İzleme, Siber   ‘Yönetilen Hizmetler’in farklı türleri
         deneyimiyle yönetmesini içeren hiz-  Güvenlik, Bulut Güvenliği ve İş Sü-  bulunduğuna işaret ediyor. Uzman-
         metler. Bu hizmetler, teknoloji altyapı- rekliliği              lara göre; işletmelerin ihtiyaçlarına
         sı, yazılım uygulamaları, veritabanı yö-  • Stratejik Yönetim   ve tercihlerine göre farklı hizmet
         netimi, bulut hizmetleri gibi çeşitli   • Network Yönetimi      türleri sunulabilse de bazı yaygın
         alanlarda sunulabiliyor. Yönetilen   • Sistem Yönetimi          ‘Yönetilen Hizmetler’ türleri şöyle:
         hizmetler, şirketlerin  veya bireylerin   • Uygulama Yönetimi     • Yönetilen Altyapı Hizmetleri (Ma-
         işletme sürekliliğini sağlamalarına,   • Veri Merkezi Tasarımı,   naged Infrastructure Services): Bu
         operasyonel etkinliğini artırmalarına      Kurulumu ve Taşıması  hizmet türü, işletmelerin IT altyapısının
         ve uzmanlık gerektiren alanlarda uz-  • Optimizasyon            yönetimini içeriyor. Sunucular, ağlar,
         manların desteğinden yararlanmala-  • Raporlar                  depolama sistemleri ve veri merkezleri
         rına yardımcı oluyor. Hizmet sağlayı-  • Stratejik Yönetim      gibi altyapı bileşenleri, hizmet sağlayıcı
         cılar, belirli bir hizmetin tüm yönetim   • Aylık SLA Raporu    tarafından yönetiliyor. İşletme, dona-
         sorumluluğunu üstleniyor, bakım,   • Talep Yönetimi             nım ve yazılımın bakımı, yedekleme-
         güncelleme, sorun giderme ve per-  • Kapasite Yönetimi          si, güncellemesi ve performans izle-
         formans izleme gibi görevleri yerine   • Konfigürasyon           mesi gibi görevleri hizmet sağlayıcıya
         getiriyor. Bu şekilde, müşteriler kendi   • Performans Yönetimi   devrediyor.
         işlerine odaklanabilirken, hizmet sağ-  • Olay ve Arıza Yönetimi   • Yönetilen Ağ Hizmetleri (Mana-
         layıcılar teknik detaylarla ilgileniyor.  • Önleyici Bakım Hizmeti.   ged Network Services): Bu hizmet
            ‘Yönetilen Hizmetler’, genellikle                            türü, işletmelerin ağ altyapısının yö-
         servis düzeyi anlaşmaları (SLA’lar)   ‘Yönetilen Hizmetler’ türleri netimini kapsıyor. Hizmet sağlayıcı,
         çerçevesinde sunuluyor. SLA’lar,   Uzmanlar, ‘Yönetilen Hizmetler’in,  ağ bağlantılarını yönetiyor, ağ güven-
         hizmet sağlayıcının sunacağı hiz- bir işletmenin veya organizasyonun  liğini sağlıyor, ağ performansını izli-
         metlerin  kalitesini, performansını  teknoloji altyapısını, uygulamalarını  yor ve ağ sorunlarını gideriyor. VPN
         ve müşteriye sağlanan desteği belir- veya diğer IT süreçlerini bir hizmet  (Sanal Özel Ağ) hizmetleri, geniş
         liyor. ‘Yönetilen Hizmetler’in avantajları  sağlayıcıya devrettiği ve bu sağla- alan ağı (WAN) yönetimi, ağ güvenliği
         arasında uzmanlık ve deneyimden fay-
         dalanma, işletme maliyetlerinin dü-
         şürülmesi, kaynakların daha verimli
         kullanılması, güvenlik ve güncelleme
         gibi sürekli sorunların profesyonelce
         ele alınması yer alıyor. Bu nedenle,
         birçok şirket ve birey, karmaşık, zaman
         alan süreçleri daha rahat, hızlı ve kolay
         yönetmek için ‘Yönetilen Hizmetler’e
         başvuruyor.
                                                                                Temmuz 2023 KobiEfor Dijital 7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12